zelf geboortekaartje maken (Help!!)

Heej meiden,



We willen zelf een geboortekaartje maken. We hebben vorige week fotos laten maken.

En nu zit ik met zoveel vragen!! :think:

Misschien dat de creatieve meiden me hier wel willen/kunnen helpen!



1: We willen een vierkant geboortekaartje hebben (een dubbele kaart zeg maar), weet iemand of er een programmatje ofzo is waar je zo.n formaat kan downloaden? En waar ik dan zelf mee aan de slag kan??

2: Welk programmatje kan ik het beste gebruiken om de fotos te bewerken??

3: We vinden die disney letters zo leuk. maar het lukt me niet met downloaden (heb er wel al gevonden op internet)

4: wie heeft misschien al zo.n programa, lettertype en is zo lief om me dat te pb,en?? :-* of vraag ik nu teveel… :oops:

Ik heb het disney font wel voor je… als je me ff je mailadres pb’t dan stuur ik m (ben zo offline, dus dan wordt het morgen).



Ik gebruik fireworks om foto’s te bewerken maar dat is niet zo’n makkelijk prog, dus misschien heeft iemand anders nog tips voor je…

:-*

Voor het bewerken van foto’s zou je de proefversie van PSPXI kunnen downloaden (Je kunt dan gratis, 1 maand lang, de full-version gebruiken)



Kaarten kun je ook maken via Microsoft Publisher (zit in een office pakket)



Succes!

Ik heb wel wat tips.

Ik maak regelmatig kaartjes voor anderen.

Wil je ze laten printen of drukken bij een drukker, hou dan rekening met hetvolgende:



de standaard maten voor een vierkant kaartje zijn 13 x 13. Een kaartje is dus 26 bij 13 cm

Je moet aan alle kanten 6 mm snijruimte overhouden (in de kleur van je kaartje. Het moet als het ware dus doorlopen zonder dat het erg is als er een randje af gaat).

De maten om in te werken zijn dan dus 26,6 x 13,6



Deze maten zijn niet te downloaden lijkt me, maar wel te maken in een fotobewerkingsprogje. (picasa van google schijnt ook goed te zijn om foto’s te bewerken)

Ik heb zelf adobe photoshop elements. Dat is een goedkopere versie van photoshop (ik had geen geld voor die hele dure maar deze kan ook een boel hoor), maar wel een progje wat je moet kopen.

Misschien dat de downloadversies van een van de anderen een prima oplossing is.



Veel plezier met het maken van je kaartje!



En je mag me altijd een pb sturen als je vragen hebt hoor,

Heb je al gekeken bij de website met de naam geboortepost. Daar kun je zelf heel goedkoop je kaartje maken en laten drukken.

Heej meiden,



Bedankt voor jullie antwoorden. Ben nu bezit op geb**rtepst.nl een eigen kaartje te maken. Maar het is toch lastiger dan ik had gedacht. Hopelijk krijg ik deze week fotos binnen die op het kaartje komen te staan.



PS: tips blijven welkom!



:-

Ik pb je even, want ik weet nog wel een paar dingen :wink:

Ik heb paintshop pro gebruikt voor het ontwerp. Daarin kun je de maten aangeven en beeld bewerken, letters toevoegen etc.