zelf erg afgevallen en huilende (hongerige?) baby

Onze zoon is nu 3 maanden en ik geef volledig borstvoeding. De oudste 2 hebben minimaal een jaar bv gehad en ik wil dit graag ook bij de derde doen.

Maar nu ben ik zelf afgevallen en ik heb sinds een paar dagen het idee dat de kleine man veel huilt van de honger. Maar hij is ook niet lekker…

Vanavond heel de tijd gehuild, wilde niet slapen en heeft van mn man een flesje nutrilon gekregen en daarop is hij gaan slapen. Hij kwam de afgelopen 4 nachten ook weer om 1 uur terwijl hij van 21 tot 5 doorslaapt (al vanaf de kraamweek)…



Heb toch het idee dat het niet meer zo romig is als ik afkolf, nu weet ik dat het niet uitmaakt, maar voorheen lag er echt zo’n laag ‘room’ op de melk als ik kolf en nu ist gewoon waterig wit. Dus volgens mij heeft hij toch minder voedingsstoffen ofzo. :think:





Ik wil niet stoppen, maar wat kan ik nu doen om mn voeding voedzamer te krijgen en zelf niet meer af te vallen??? Of kan dat niet :? ik heb behoorlijk wat ervaring maar weet het even niet meer :o

Kan het zijn dat je menstruatie er aan zit te komen?

Dat kan een flinke dip geven in de productie. Als de menstruatie doorbreekt is de dip vaak snel over.

Dat afvallen is herkenbaar. Ik probeer altijd op gewicht te blijven door volle zuivelproducten te eten (flink roomboter, roomkwark, slagroom :drool: enzo) en door gewoon méér en vaker te eten. Dan blijft het wat meer stabiel.

Probeer goed voor jezelf te zorgen; op tijd naar bed, goed eten!

vorige keren was dat pas bij 6 maanden en 9 maanden dus ik hoop het niet eerlijk gezegd :shifty:

Dat eten doe ik al, ik eet het drie dubbele van wat ik normaal eet :wink: echt niet normaal eigenlijk.



Vannacht van 22 uur tot 6 uur geslapen op een flesje kunstvoeding van 100 cc. Terwijl hij de vorige nachten toch echt om 1 uur ook kwam om een slokje van mama… We gaan het vanavond weer proberen, ik kolf dan, heb ik meteen weer wat voorraad.

Ik zou hem gewoon aanleggen en geen flesje geven, dan krijg je weer wat meer melk.

melk heb ik ook in overvloed, dat is het probleem niet. Kolven gaat wat moeizamer, maar het drupt er echt uit tijdens het voeden (aan 2 kanten).

maar heb het idee dat het niet voedzaam genoeg is :think:

Je leest overal dat BV precies bevat wat je kindje nodig heeft.

En inderdaad wat beebiebeer zegt: zorg goed voor jezelf. Eet goed, drink goed en rust voldoende. Cashewnoten schijnen ook goed te zijn voor de productie.



Ik zou de oorzaak voor de onrust van je zoon ergens anders zoeken. Ontwikkelingssprongetje, oorontsteking, doorkomende tandjes… iets dergelijks.



Laatst hadden wij een drama nacht met onze dochter. De volgende ochtend had zij 2 muggebulten. Bleek ze dus 2 steekmuggen op haar kamer te hebben. Tja dat bedenk je 's nachts ook niet.

Wat ik heb begrepen is dat de ‘romige’ melk de achtermelk is. Die dus pas na een tijdje eruit komt.

Als je zoontje groter wordt, zul je dus ook meer melk maken en moet je langer kolven om de achtermelk er ook uit te krijgen.

Heb je misschien juist teveel melk? Lastig hoor.



Drie maanden is wel een beruchte tijd wat doorslapen betreft, er zijn veel kinderen die er dan mee stoppen.



Wat afvallen betreft, misschien wat meer rust nemen? En eet je vooral meer of ook vettere producten? Dat kan nog helpen.



(Ik ben in een halfjaar bv 14 kilo afgevallen, 8 kilo zwangerschapskilo’s en daarna nog 6 kilo terwijl ik ontzettend chocola verslaafd was :oops: Gelukkig kon ik het hebben :wink:

chocola verslaafd :drool: maar het helpt niets nee :wink:



Maar vannacht toch doorgeslapen en had geen zin om een flesje te maken dus uiteindelijk heeft hij toch genoeg gehad.

hij is ook ziek, maar dat istie al vanaf begin september dus ik ging er niet van uit dat het nu opeens snachts erger was geworden.

Misschien toch wel, we zullen het zien.



Over mijn gewicht, ik probeer tussen 21 en 22 uur op bed te liggen, eet 4 hoofdmaaltijden op een dag :oops: (red het anders niet) en voor ik ga slapen heb ik kwark/vla met slagroom… En tussendoor nog mn tussendoortjes.

Ik heb de grens op 47 kilo gezet, kom ik daar onder, ga ik afbouwen.

De kleur van je melk maakt niet uit hoor, je mag er gewoon van uit gaan dat er genoeg voedingsstoffen in zitten (als jij gewoon eet).

Hoe staat t met plassen en poepen? spugen? krampjes misschien? En groeit hij goed?



Zelf heb ik een poos overproductie gehad, teveel melk dus. Hierbij groeide ze prima (in het begin erg hard), maar spuugde veel, poepte overvloedig en huilde vanwege buikkrampen. Doorslapen doet ze heel af en toe (misschien 3 nachten in haar hele leventje tot nu toe).



Naast te weinig melk kun je dus ook denken aan te veel melk. Verder misschien regeldag of een sprongetje? Menstruatie is al genoemd.

Voor meer info over deze ‘problemen’ kun je misschien op borstvoeding.com kijken, daar staat duidelijke info.



Qua op gewicht blijven kan ik je niet echt helpen. Ik eet me een slag in de rondte, en ben daarmee aardig stabiel qua gewicht nu. Maar ja, genoeg eten had je zelf ook al wel bedacht he.

Misschien kun je je huisarts vragen om naar je schildklierfunctie te kijken? Volgens mij kun je daar aan zien of je verbranding niet te hoog ligt?



47 kilo lijkt me inderdaad wel de grens ja :shifty:

Misschien advies vragen bij een lactatiekundige? Ik heb begrepen dat er altijd genoeg voeding in moedermelk zit. Of stel je vraag eens op borstvoedingsforum.nl . Wat betreft eten. Inderdaad volle melkproducten. Scheutje extra olie door het eten, nootjes. Sterkte :hug:

schildklier werkt normaal. 47 is voor niet extreem laag, al is mijn streefgewicht 50 kilo. Maar na deze bevalling ben ik netjes rond de 52 blijven hangen tot voor kort, nu gaat het me dus iets te snel. Heb echt geen energie meer. :frowning: Moet eerlijk zeggen dat het op deze manier ook niet leuk is om bv te geven, al zijn de voed momenten geweldig :inlove: daaromheen ben ik het spuugje zat. Hij is volgens mij gewoon hongerig, hij groeide de afgelopen maanden dan ook 1 kilo per maand, tja, daar zijn mijn kilo’s dus gebleven :wink: