Zelf billen afvegen.

Wanneer konden jullie kinderen zelf billen afvegen na een grote boodschap? Over 2 maanden moet ze naar school en zal ze het zelf moeten, maar dat gebeurt nu dus echt nog niet. Ze heeft vaak dunne onlasting, dus er moet behoorlijk gepoetst worden. Ik hoop dat ze op school gewoon niet daarvoor zal gaan, maar als ze moet dan zal ze dat ook moeten kunnen. Hoe leer ik haar dat?

Hij doet het nu zelf, maar moet zeggen dat hij ook keurige drolletjes doet, en amper vies is :wink: Ik weet niet of hij bij diarree ofzo echt goed zou poetsen, maar nu gaat het prima.

Nou, bij mij nog niet dus, en dat geldt voor allebei :? Oudste is 5 en poept altijd zo half zacht. Als hij zelf afveegt dan zit alles echt onder :sick: Hij zegt wel dat hij het zelf kan, maar dan doet hij het dus gewoon niet… Ik heb daar nog niet DE oplossing voor gevonden.

Wel is hij een heel regelmatige poeper en poept hij dus altijd savonds thuis en niet op school. Dat is wel weer fijn, haha.



Jongste is net 4 en heeft gewoon harde drolletjes waardoor het afvegen heel makkelijk is. Ze kan er alleen niet goed bij dus ik help haar thuis. Vaak poept ze meerdere keren op een dag dus op school doet ze het zelf (hoop ik…). Ik heb haar er nog niet over gehoord, tenminste :mrgreen:

Onze meid kan haar billen nog niet zelf schoonmaken, de voorkant na het plassen wel. Eigenlijk moeten we er ook mee bezig, aangezien ze bijna naar school gaat.



Onze meid poept echter ook nooit als ze ergens anders is. Als ze bij opa en oma logeert, houdt ze het gewoon een paar dagen in. Dus ik denk niet dat ze op school gaat poepen. Maar goed, als de nood een keer hoog is… Ze moet het natuurlijk wel kunnen. Dus hier helaas geen tips.

Tja, das dus idd het punt. Ik laat haar wel proberen, maar het is altijd van die zachte toelie (sorry voor de details) dat ze dat echt niet schoon krijgt. Ik moet ook goed poetsen dan zeg maar. Komt bij dat ze het zelf ook erg vies vindt. Ze poept vaak op een dag, heb het nu toe kunnen werken naar rond ocht mid en avond maaltijden en hoop dus maar dat ze op school niet zal gaan poepen. Dit vind ik echt lastig hoor, aan het los laten. Wil niet dat ze daar straks vies rond loopt.

Sebastiaan doet het eigenlijk de laatste maanden pas zelf. Het is nog niet altijd goed schoon, maar we controleren 's avonds gewoon even.

Ik dacht eerst ook dat het op school een probleem zou zijn, maar in de praktijk viel dat heel erg mee.

Hopelijk is dat bij jullie ook zo.

kai kan het ook nog niet.



hij zegt ook dat hij nooit op school poept dus dat hij het nooit aan de juf hoeft te vragen

Wij zijn toch maar begonnen om het te leren, aangezien ze bijna naar school gaat. Na het plassen schoonmaken kon ze al.

Billen vegen had ze in 1-2x onder de knie! Ze kan het nu sinds een week of twee.

We hebben het geprobeerd, maar het is echt niet fris. Heeft gewoon met de samenstelling van haar ontlasting te maken. Ik ga het nog wel wat oefenen binnenkort, maar ze poept niet op de psz en ik verwacht ook niet op school… hoop ik…

De eerste schooldag heef Tejo gepoept op school en daarna nooit meer. Sinds kort kan hij het eindelijk zelf, al doe ik het wel altijd nog na, wat ook soms ook nog wel nodig is.



Het liefst heeft hij dat ik zijn billen afveeg, maar hij MOET van mij het eerst zelf doen.



Siep probeerd het af en toe als het hem uitkomt, maar als het smeerpoep is, dan smeert hij het ook goed uit :roll:



Volgens mij kunnen ze er gewoon nog niet goed bij.



Gelukkig wordt er hier gewoon thuis gepoept (en vaak ook tegelijkertijd, moet Tejo dan moet Siep ook en andersom, niet altijd, wel vaak :lol: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Nou ik had het niet bedacht dat hij het zelf zou moeten kunnen toen hij naar school ging, totdat hij ineens zo’ n super geirriteerde anus en omstreken had!

:doh:



Dus, toen ben ik maar flink gaan oefenen. ‘Zelf billen afvegen anders gaat het straks weer zo’n pijn doen’. Hij wil toch dat ik het doe, dus ik heb ook maar ingesteld: 1 x zelf proberen, mamma doet het na. En vaak maar goed ook. Als ik eraan denk, dan controleer ik het na schoolijd nog even. Want we hebben toch flink gesmeerd met zalfjes ( sudocreme werkte uiteindelijk het beste) en veel met water gewassen. Gedurende anderhalve week voordat het iets genas. En Heeel voorzichtig, want het deed toch pijn! :cry: