Zelf billen afvegen

Sascha is al ruim anderhalf jaar zindelijk. alleen nu heb ik toch eens zitten nadenken… Wij vegen, na een grote boodschap haar billen af met vochtig toilet papier. Met gewoon toiletpapier lukt het niet omdat dat tussen haar billen blijft zitten. Nu heb ik haar laatst zelf laten vegen met vochtig toiletpapier en dat ging voor geen meter. D’r hand helemaal onder de poep. Ik vroeg haar hoe ze dat op school doet, maar daar kreeg ik niet echt duidelijk antwoord op. Hoe leer ik haar nou goed afvegen, en hoe doen we dat met dat rottige normale toiletpapier?

Hoe? Gewoon door blijven oefenen…



En het is irritant en een vies gedoetje soms, maar zo leren ze het wel…

Op school hebben ze meestal ook geen vochtig papier.

Ik heb het vochtige papier hier er uit gegooid, ze moest het gewoon leren. En dat lukt echt wel na een tijdje :wink:

Maar ook als ik het zelf doe bij haar blijft dat rottige papier scheuren en hangen tussen haar kippenbillen…

Ga naar de Lidl en koop het duurste papier :wink: Dat voelt een heel klein beetje vettig. Of die met aloe vera van ehm dat hondjesmerk.

Die plakken minder.

:thumbup:

op school bij ons zag ik een keer een ventje, een handje aan de grond… kont omhoog, met zn hand tussen zn benen door naar zn billen… en zo kon hij ze goed schoonpoetsen… :mrgreen:

@konijn wrote:

op school bij ons zag ik een keer een ventje, een handje aan de grond… kont omhoog, met zn hand tussen zn benen door naar zn billen… en zo kon hij ze goed schoonpoetsen… :mrgreen:




Maar zo leren ze het de verkeerde kant uit doen. En dat is bij jongens niet zo erg maar bij meiden wel :wink: .

Ik gebruik voor mijn zoon nog steeds zwitsaldoekjes, daar kan hij zelf ook zijn billetjes mee schoonmaken (sinds kort doet hij dat af en toe zelf) en dat gaat nog prima ook! Dus hier blijven we voorlopig nog aan de zwitsaldoekjes.

@Jillian wrote:

Ik gebruik voor mijn zoon nog steeds zwitsaldoekjes, daar kan hij zelf ook zijn billetjes mee schoonmaken (sinds kort doet hij dat af en toe zelf) en dat gaat nog prima ook! Dus hier blijven we voorlopig nog aan de zwitsaldoekjes.


Maar daar kan je wc verstopt van raken, die mogen er niet in dan kun je beter vochtig toiletpapier kopen.

@Mellie wrote:

@Jillian wrote:
Ik gebruik voor mijn zoon nog steeds zwitsaldoekjes, daar kan hij zelf ook zijn billetjes mee schoonmaken (sinds kort doet hij dat af en toe zelf) en dat gaat nog prima ook! Dus hier blijven we voorlopig nog aan de zwitsaldoekjes.


Maar daar kan je wc verstopt van raken, die mogen er niet in dan kun je beter vochtig toiletpapier kopen.




Hm ja, daar heb je wel een punt. Misschien dan toch maar overstappen op gewoon vochtig toiletpapier. Gelukkig tot nu toe geen verstopping gehad…

vochtig toiletpapier mag er eigenlijk ook niet in…



Wij doen het in de vuilnisbak net als ze in Griekenland het wcpapier ook doen.



natas

@natas1 wrote:

vochtig toiletpapier mag er eigenlijk ook niet in…



Wij doen het in de vuilnisbak net als ze in Griekenland het wcpapier ook doen.



natas


Ja die mag wel maar dan 1 velletje per keer staat op de verpakkingen.

Hier doen we gewoon eerst vegen met wc papier en na vegen met vochtig, dat werkt goed vind ik.