Zelf afbouwen borstvoeding?

Hallo allemaal,



Ik voedde sinds 6 maanden nog op verzoek naast de bijvoeding en ben sinds 8 maanden water bij gaan geven om haar te laten wennen en probeer het overdag af te bouwen. Ze krijgt weinig water binnen trouwens, vaak nog geen 100 ml denk ik.



Lucy is nu 9 maanden geweest en drinkt sinds een week of 2 uit 1 borst bijna niet meer, andere nog wel. Ze weigert die gewoon (de borst met minder voeding is dat). Maar eigenlijk drinkt ze alleen probleemloos in de ochtend, als ze net geslapen heeft, maar stopt ook dan al voordat ze leeg zijn en ze zitten ook niet meer zo vol omdat ze zelf elke keer minder wil. 's Avonds krijgt ze altijd al 1 fles voor het slapen gaan, bijvoorbeeld rond half 11. Ik leg haar wel altijd eerst aan, maar daar heeft ze geen zin meer in.



Zou ze nu zelf aan het afbouwen zijn, of hebben ze allemaal tijdens de tandenperiode dat ze slecht drinken (welke houding ik ook doe)? Heel soms merk ik wel dat ze wel wil, maar het zeer doet, maar meeste tijd lijkt het op gewoon geen zin om aan de borst te gaan. Ze wilde eerst liefst hele dag, maar tegenwoordig taalt ze er niet naar. Ik probeer haar wel vaak aan te legen, zeker emt warm weer, maar ze wordt gewoon echt pissig dan. *Ik wil eigenlijk de bv in de ochtend iig houden, maar als ze de rest van de dag niet meer drinken zou, moet ik dan op termijn wel de avondkolven om genoeg te hebben in de ochtend, moet ik dat verwachten? Geen idee nl. hoe dat meestal gaat :think:



Hoe ging dat bij jullie, zijn er ook baby’s die zelf de bv afbouwen?



Ben benieuwd…



groetjes Gaby

Ik lees mee! ik geef nu alleen 's ochtends en 's avonds nog bv (allebei de kanten), en tussen de middag krijgt ze nu een fles sinds een week omdat het dan te druk is met (oppas)kids en naar school heen en weer.



De middag voeding stelde ook niet meer voor ze dronk niet veel meer. 's avonds drinkt ze nu ook niet veel me teveel afleiding ondanks ik haar dan op dr kamertje voedt en na een uur is ze niet meer tevreden en is het huilen.



Zit er over na te denken nu ze toch bijna niet drinkt om die voeding weg te laten en alleen de papfles (die ze nu sowieso elke avond nog krijgt) te geven. Alleen mn (.) (.) gaan niet mee werken ben ik bang voor want als ze een avond heel slecht heeft gedronken sta ik 's ochtends op knappen en dan zitten er harde schijven in die ik echt weg moet masseren anders heb ik de hele dag last ervan.



Ben ook wel benieuwd of Indy kwa voeding het zelf regelt en dat het steeds minder wordt in de avond dat ik hem kan laten vervallen, want zoals het nu gaat lukt het niet haha.



De ochtend voeding wil ik er wel zolang mogelijk in houden want ze krijgt dan genoeg binnen en kan er dan makkelijk 4 a 5 uur mee verder…

Nou Chant, ben benieuwd hoe de ervaringsdeskundigen erover denken, maar hoor nog niet veel hier :wink: . Jij hebt dus beetje hetzelfde, alleen wel nog echt volle borsten als je er 's avonds niks mee doet, ik heb er dan midden in de nacht last van, dus probeer ze toch nog elke keer aan te leggen rond achten 's avonds wordt dan dan meestal. Dan gaat het wel. Ik wil ook die ochtendvoeding erin houden, liefst tot jaar, das mooie periode toch? Jij moet denk ik nog meer opletten dan ik met die avondvoeding eruit gooien, want jij hebt al paar keer BO gehad toch? Ik weet niet hoe dat beste kan, dus hoop op reacties hier… :-*

Was nog ff aan het spieken, oppaskindje is er nog niet haha.



Ja heb al een paar keer een Bo gehad en merk dat als ik 1 voeding oversla of ik geef 1 kant ipv 2 dat het gelijk mis is en er een harde schijf in komt wat rood is en warm aan voelt, vind dat zo irritant…



Ja dat heb ik ook zit bijna op een jaar nu en nu wil ik de avond ook afbouwen en dan alleen de ochtend nog lekker omdat ik dan het meeste heb voor haar en dan zien we wel hoeveel maanden er dan nog bij komen…



Ben allang blij dat het nu goed gaat dat de middagvoeding eraf is, moet 's avonds wel eerder voeding geven want dan doen ze gewoon pijn maar denk dat dat straks wel minder wordt… geeft mij meer rust en tijd, want Indy drinkt nu zelf uit een fles dus met het broodje eten, dr kinderstoel op ligstand fles erbij en dan kan ik de kids helpen met smeren :thumbup:

veel reactie’s hier zeg :thumbdown:



Maar Indy drinkt steeds minder nu, gister in de ochtend en avond maar 1 kant gegeven en vanochtend weer 1 kant ipv 2 kanten en dat gaat nu goed. Ze dronk steeds de 2e borst minder telkens na een paar slokjes ging ze ouwehoeren en wou ze niet meer dus dan maar eraf.

Hopelijk houdt ze dit nog ff vol, want ze drinkt met dit weer veel te weinig, als ik haar 'sochtends verschoon kan ik tot de avond met een luier doen (tenzij ze niet poept :mrgreen: ) ach we zien wel weer…



hoe gaat ie met jou?

Leuk zo’n prive topic omdat er niemand reageert ja :roll:

Indy doet nu dus ehtzelfde als Lucy al deed en doet, twee lukt al helemaal niet, en 1 maar soms, kan ook hele dag met een luier doen geloof ik. Ik gaf al wat water maar dat pakt ze maar heel soms en weinig, nu maar roosvicee in de fles (waar ik tegen ben eigenlijk), maar dan knoeit ze minder en drinkt ze iets meer. Vandaag al wel wat gedronken, wilde geen borst, maar uiteindelijk een half fruithapje en een flesje melk van 100 ml. Maar goed. Ik kijk t wel aan. Jij ook succes met die eigenwijs van je, ze kijkt vast net zo stom rond als Lucy, en die wil nooit van rug naar buik draaien, behalve om aan de tepel te ontsnappen, zo erg vindt ze het dat ik haar wil laten drinken. En afleiden met mooie ketting ofzo wrekt ook niet. Ze wil gewoon niet, stommerd :roll:

Hallo meiden, ik ben inderdaad bang dat jullie gewoon uitzonderlijke kinderen hebben! En dat er daarom zo weinig reacties zijn. Want ja, de meeste zullen toch denken, nee die van mij doet dat zo niet…



Maar misschien is bij Beebie inmiddels het raadsel opgelost :think: ik zie je banner in ieder geval, gefeliciteerd :inlove:

heb wel eens gehoord dat sommige kinderen de melk niet meer lekker vinden als mama weer zwanger is…



Gewoon bewaren voor de volgende dus :inlove:

Ik heb ook geen antwoorden hoor, maar wilde Gaby even feliciteren :thumbup:



En wat betreft ander drinken: misschien iets warms aanbieden? Mijn meiske drinkt bijv wel rooibosthee maar geen koud water.

Nee hoor, jullie zijn niet alleen, ik had het topic alleen nog niet gezien :mrgreen:



Hier ook een mannetje dat aan’t afbouwen is :wink: en ook met Jasper ging dat toen zo. Eerst liet hij overdag de voeding vallen(hij dronk nog 1-2 slokjes en klaar), toen werd de ochtendvoeding steeds korter. Hij was net 1 jaar en 1 week toen ie plotseling ook 's avonds niet meer wilde drinken. En toen zijn we ook gestopt. Heb wel 2-3 dagen met hele volle borsten rondgelopen en er een beetje met de hand afgekolfd(we waren op vakantie en kolf lag thuis :roll: ). Ondanks dat ik erg bang was voor een bo, heb ik het zonder gered :dance:



Robin drinkt nu nog wel 3-4x per dag, maar iedere keer erg kort. Volgens mij is’t op dit moment vooral tegen de dorst :wink: hij is nog geen fan van water :slight_smile: 8)

Lenn heeft idd zo zelf de bv afgebouwd destijds… met 8 maanden was ie er helemaal klaar mee…

Bedankt voor de felicitaties en toch fijn te lezen dat kids er dus ook soms zelf mee aan het minderen zijn. Lucy drinkt al slecht van voor de vorige ongi, dus dat was in eerste instantie niet de reden, al dacht ik dat de eerste cyclus voor de zwangerschap wel, waardoor ik toen ook al (dus negatief) testte. Maar Lucy is niet zo moeilijk meer soorten en smaken melk, ze drinkt nu nog steeds 1 borst in de ochtend, heel kort, en verder flesjes gewone en hypo allergene melk, water en heel soms wat roosvicee door t water. Gelukkig geen slechte drinker meer.Nou ja, en die BV, ik laat haar ent zo lang doordrinken totdat ze echt niks meer pakt. Vanochtend pakte ze de borst waar ze al dagen niet uit gedronken had, en toch kwam er nog wat uit, dus ze lag een beetje te lebberen en sabbeln, goed hoor, zie wel hoe het loopt. :slight_smile:



Bedankt voor jullie reacties nog!

Zie nu pas dat er weer reactie’s staan haha.



Maar hier is het weer helemaal goed, de ochtend en de avond pakt Indy de borst goed en drinkt nu goed zonder dat ze aan het ouwehoeren is.



Beeb hoe gaat het nu met Luus en de bv nu je zwanger bent? merk je een verschil?



:-*

Sara heeft zelf ook afgebouwd. Overigens, als ik ongesteld was dan wilde ze bijna niks drinken…de melk smaakt dan anders he.



Verder dronk ze vanaf 10 maanden alleen s morgens en s avonds nog en in de weekenden kreeg ze s middags ook nog wat. Toen ze dik 2 jaar was zei ze op een avond tegen me: mama ik wil geen mamamekkuk meer, ik wil druivelsap (druivensap, is ze dol op). Dus kan heel goed zijn dat jullie kindjes het inderdaad zelf bepalen de afbouw :-*

Volgens wetenschappelijk onderzoek is het redelijk ongewoon dat kindjes zelfstandig afbouwen voor het eerste jaar. Ze zijn natuurlijk wel heel erg snel afgeleid door alle spannende dingen die om hen heen gebeuren.

Je gaat dan gewoon door met waar je mee bezig bent en biedt de borst op een ander moment aan.



Als je een kindje op verzoek laat drinken en in de ochtend en voor het slapen gaan of voor het aanbieden van vast voedsel de borst aanbiedt dan kom je eerder bij anderhalf jaar uit voordat ze zichzelf gaan spenen…



grtz

Ben nog steeds bezig met in de ochtend 1 borst, de andere wil ze niet, en op andere momenten ook niet, hoe ontspannen en rustig ze ook is, slapend of juist wakker, ze gaat over de rooie als ik haar alleen al richting mijn borst breng. Alleen 's ochtends wil ze dus eventjes en vind dat heerlijk, al is ze erg snel klaar (was altijd al een snelle drinker). Ik hou dit er dus maar in zolang ze hier mee meewerkt :wink: .