http://www.nu.nl/buitenland/2267173/amerikaans-zeilmeisje-vermist.html
Een of ander 16 jarig meisje vermist die als jongste rond de wereld wilde zeilen - wilde die Laura haar niet voor zijn ofzo??
Laura aast nog altijd op het record met haar 14 jarige leeftijd.
alsof ze nou nog mag :silenced:
Ik hoorde het vanmorgen, vreselijk hoor dat ze vermist is, maar zucht… :roll: Dit is toch iets wat je kan verwachten en helemaal op deze leeftijd…Hoe kun je als ouders dit ook toestaan :wall:
een stukkie zeilen alleen met die leeftijd kan best , was zelf ook 16 met mijn exvriendje heel nederlands aan het door zeilen .
maarja tis ook niet een heel groot verschil tussen de kleine plasjes in nederland of een gigantische oceaan. :silenced:
Vermist zeilmeisje terecht SYDNEY - De vermiste Amerikaanse zeilster Abby Sunderland is teruggevonden. Met het zestienjarige meisje is alles goed. „Dit is fantastisch nieuws�, zei vader Laurence Sutherland tegen Australische media.
Op de Indische Oceaan was donderdag een zoektocht begonnen naar Sunderland, die probeert als jongste ooit solo de wereld rond te zeilen. Het meisje was in slecht weer en hoge golven terechtgekomen en had een aantal noodsignalen afgegeven. Haar zeilboot heeft averij opgelopen.
Het contact met Abby Sunderland was donderdag verbroken. Op dat moment bevond ze zich meer dan 3000 kilometer van zowel Madagaskar als Australië. Australische hulpverleners zochten vrijdag met een passagiersvliegtuig het gebied af en wisten contact met haar te leggen, aldus de Australische zender ABC. Ook werden er schepen ingezet voor de zoektocht naar de Amerikaanse zeilster.
En wie betaald dan zo’n zoektocht??
Zag laatst ook een documentaire over een man in een kajak die een of andere zee bij australie overkajakte maar net niet is aangekomen en nooit meer gevonden is (wel zijn spullen).
En daar is op een gegeven moment ook met man en macht naar gezocht, toen dacht ik ook leuk zo’n hobby maar zo’n zoektocht kost toch klauwen met geld.
Maar ja misschien sla ik nu wel door en geld dat wel voor iedere reddingsoperatie (bij skieen, lawienes ed)