Zegt een eerdere bevalling wat over de volgende?

Inmiddels 4 bevallingen achter de rug, en alle 4 verschillend.

Bij de 1e ingeleid omdat ik 42 weken was en bijna een volledige ruptuur, de 2e was er binnen no time, wel een knip gehad toen. De 3e ging ook vrij vlot, alleen liet de stagiare me toen persen terwijl er nog een randje stond dus dat was iets minder prettig. Hier geen knip of scheur.

Bij de 4e vlotte de ontsluiting niet en moest ik naar het ziekenhuis aan het infuus. Toen kwam ze snel, alleen de placenta niet en moest ik naar de OK. Met het nodige bloedverlies.

Ben dus benieuwd hoe het met nr.5 gaat…Overigens is mij niet gezegd dat er een grote kans is dat de placenta weer blijft zitten, die kans is net zo groot als bij ieder ander (klein dus…)



Ben zelf niet huiverig voor andere bevallingsverhalen. Ieder ervaart het toch weer anders en iedere bevalling is ook weer anders…Een eerste bevalling zegt dus niets over een eventuele volgende bevalling. Als je er bang voor bent bespreek dit dan met je VK, eventueel al voor je zwanger bent…daar staan ze zeker weten voor open.

Bij mezelf weet ik het niet :stuck_out_tongue:

Maar mijn zus had de tweede keer een andere bevalling, wel thuis, maar ging allemaal vele malen sneller… Dus geen idee…

@Rooike wrote:

Verhalen van anderen moet je niet naar luisteren vind ik…

De ene bevalling is de andere niet.

Dat weet ik uit ervaring en aangezien de derde komt…

Ik zie wel wat er van komt! :-*




Heeeel verstandig! Je moet je niet laten afschrikken door de horrorverhalen van een ander!!!



Vond ik ook zo vreselijk, mensen vinden het heerlijk om je bang te maken met hun eigen horrorverhaal. ‘Wat ben je nu 28 weken zwanger? Toen ik zolang zwanger was …’ Niet naar luisteren!

Wicky en Rooike ik snap dat jullie bedoeling heel goed is.

En normaal gesproken zou ik het compleet met jullie eens zijn.



Maar ik heb me niet laten afschrikken door horrorverhalen van anderen.

Alleen deze traumatische ervaring waar ik het eerder over had is zo dicht in mijn directe omgeving en de nasleep is nog steeds zo zichtbaar dat ik er gewoonweg niet omheen kan.



Daarbij kies ik er niet voor om bang te zijn, als ik had kunnen kiezen om het niet te zijn had ik daar natuurlijk voor gekozen.

Ik ben bang en zoek manieren om met die angst te leven en tegelijkertijd invulling te geven aan onze kinderwens

hier 3x zwanger geweest 1ex misselijk tot 11 weken

en last van me bekken en harde buiken vanaf 18 weken thuis gezeten



2ex misselijk tot de curretage 13 weken



3ex misselijk tot 16 weken harde buiken vanaf 15 weken en last vanaf me bekken

dus eigenlijk alle zwangerschappen hetzelfde helaas voor mij een reden

om geen 3e kindje te willen



en de bevallingen daarin tegen appeltje eitje even zwaar want het doet pijn

maar 1ex 5 uur en nikki was verrekijker dus knip

2ex 3 uur vanaf de 1e pijnlijke wee en een klein scheurtje

beide weinig bloed verloren en placenta vrij snel



ik beval 10x liever dan dat ik zwanger ben

Ollie, sorry kan je vraag niet beantwoorden…

maar wil je wel een hele dikke :hug: geven.

van mij ook :hug: want zoals ik het lees zit die traumatische ervaring in je omgeving je flink in de weg :hug: hoop dat je je er overheen kunt zetten en straks onbezorgd van een zwangerschap kan genieten :pray: