Zeg me dat dit een grap is!

Via een vriend van mij op Facebook zag ik dit in zijn profiel staan:

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=45466

Ik begon te lezen en dacht eerst dat het om een grap ging maar hoe meer ik verder begon te lezen hoe geschifter ik het begon te vinden.

Ik ben even verder blijven lezen en kwam het ene na het andere schokkende onderwerp tegen maar dit overtrof het echt:

Het straffen van een kind begint al van in de baarmoeder!

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=45460

Zeg mij alsjeblieft dat er niet zo een idioten bestaan die dit verkondigen alsof het de meest normale zaak ter wereld is. :pray: :pray: :shock:

:think: hm… zit nu stukjes van jouw eerste link te lezen, over België.

Whoei, topografische kennis is ook super zeg :liar: :liar: :liar:

Tja, hoe achterlijk ook, ben stiekem bang dat ze dit menen hoor…

Ga dadelijk die linkjes even bekijken van die Cranky Old Man :sick:

@Femmieke wrote:

Het straffen van een kind begint al van in de baarmoeder!

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=45460

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :hand:

@Zeemeermin wrote:

Ik ben bang dat er mensen zijn die echt zo denken!

Ziekelijk, echt kotsmisselijk word ik ervan. Ik ben christen, maar ik schaam me voor deze mensen die zeggen dat ze dit uit naam van God verkondigen. Zo heeft God het geloof absoluut niet bedoeld.

Ik kan ook niet geloven dat heel dit forum een grap is! Zouden er mensen echt zo ziekelijk zijn om zo een forum als ‘grap’ op te richten.

Discussies dulden ze niet: zodra je in discussie met hen gaat krijg je het commentaar: ’ we zijn hier niet om in debat te gaan maar om de liefde voor Jezus te verkondigen!" :o Ik bedoel welke liefde?

Hoe ik de voeten van mijn vrouw ga verbranden nadat ze zonder eerst de keuken te kuisen naar de stad vertrok?

Hoe ik mijn zoon wil castreren omdat hij masturbeert?

Ik bedoel: :shock: :shock: :shock:

Zelfs al is het één grote grap; ik noem het ziek!

@Femmieke wrote:

Ik kan ook niet geloven dat heel dit forum een grap is! Zouden er mensen echt zo ziekelijk zijn om zo een forum als ‘grap’ op te richten.

:think: neuh denk ook niet dat ze zo'n heel forum als 'grapje' oprichten; en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat er mensen rondlopen die er een heel 'eigen waarheid' op na houden.
Ach, en ook hier in Nederland speelt/speelde dit verhaal toch:
http://www.nu.nl/binnenland/2281926/domineeskinderen-niet-langer-toezicht.html

:shifty: ik vind dit soort dingen altijd een beetje eng. Alles is opeens geoorloofd, 'in de naam van...' :eh:

Ik vind het zooo jammer dat mensen van alles aannemen en een mening vormen zonder te weten waar ze het over hebben. Een tripje naar onze vriend Google leert namelijk dat dit volkomen niet serieus bedoeld is:

@Zeemeermin wrote:

@D. wrote:
Ik vind het zooo jammer dat mensen van alles aannemen en een mening vormen zonder te weten waar ze het over hebben. Een tripje naar onze vriend Google leert namelijk dat dit volkomen niet serieus bedoeld is:

http://en.wikipedia.org/wiki/Landover_Baptist_Church

Bedoel je met “mensen” de posters in dit topic?

In dit geval wel ja.

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?p=508591#post508591

Kan niet anders dan er heel hard om lachen dit stukje :lol:

We zijn allemaal lesbisch omdat we op KoK zitten dames :lol: :lol: :lol:

Of het waar is of niet ik vind de gedachtegang al ziek! Wie weet hoeveel mensen er op het idee komen!! Ik snap ook de hele bedoeling niet van de

‘fictieve’ kerk… Dit verzin je toch niet… Met welk doel??? Ik zeg al ik snap er niets van!

Nadat ik wat verder had gekeken op het forum was ik er toch wel snel van overtuigd dat dit niet echt kon zijn, zoveel leden die goed met het internet overweg kunnen en er dan toch over overtuigd dzij dat de aarde plat is hihihihi

Het doel van de website snel ik ook wel een beetje.

Er zijn tegenwoordig zoveel extremen in geloof, dit neem het extreme geloof in Amerka wel een beetje op de hak.

Wikipedia of niet. Er zijn mensen die dus voor de lol op een forum neppe reacties plaatsen en daar dus regelmatig mee bezig zijn.

Die discussie over vrouwen en het internet is af en toe best grappig, maar andere onderwerpen zijn geowon best heftig, ook in de reacties naar elkaar.

Leuk… :shifty:

@Pinkie wrote:

Of het waar is of niet ik vind de gedachtegang al ziek! Wie weet hoeveel mensen er op het idee komen!! Ik snap ook de hele bedoeling niet van de

‘fictieve’ kerk… Dit verzin je toch niet… Met welk doel??? Ik zeg al ik snap er niets van!

Precies…

En nogmaals: er zijn dus wél mensen die er dit soort gedachtengangen op nahouden, en dat vind ik eng. Andere mensen worden hierdoor op ideeën gebracht etc.

Ik ben al blij te lezen dat het niet echt is! Maar ik snap nog altijd de bedoeling niet om zo een “nepforum” op te richten. Ik bedoel als het om mensen te provoceren is laat je dan toch discussies toe? :think:

Ik vind het echt maar raar!

Het is een satire op hoe het er binnen de échte kerk aan toe gaat. Of het leuk is, is een ander verhaal, maar ik vind het wel jammer dat mensen oprecht verontwaardigd zijn over uitspraken die niet reëel bedoeld zijn. Om er maar eens een dooddoener in te gooien:

Het is maar internet.

@D. wrote:

Het is een satire op hoe het er binnen de échte kerk aan toe gaat. Of het leuk is, is een ander verhaal, maar ik vind het wel jammer dat mensen oprecht verontwaardigd zijn over uitspraken die niet reëel bedoeld zijn. Om er maar eens een dooddoener in te gooien:

Het is maar internet.

Het is maar internet?

Tegenwoordig heeft internet heel veel invloed. Ik denk niet dat we zo laks moeten denken over dit medium.

Ik verbaas mij er wel om. Niet perse dat mensen een forum hebben met dit soort ongein, maar wel dat het bijvoorbeeld een openbaar forum is. Dan willen ze iets anders dan satire, dan willen ze ook provoceren.

Weet bijvoorbeeld helemaal niet wat Belgie te maken heeft met hoe het er binnen een kerk echt aan toe gaat.

Of dat een pixarfilm van kinderen homo’s maakt.

@Madre wrote:

@D. wrote:

Het is maar internet.

Het is maar internet?

Tegenwoordig heeft internet heel veel invloed. Ik denk niet dat we zo laks moeten denken over dit medium.

Ik verbaas mij er wel om. Niet perse dat mensen een forum hebben met dit soort ongein, maar wel dat het bijvoorbeeld een openbaar forum is. Dan willen ze iets anders dan satire, dan willen ze ook provoceren.

Weet bijvoorbeeld helemaal niet wat Belgie te maken heeft met hoe het er binnen een kerk echt aan toe gaat.

Ik denk niet laks over dit medium, maar de reacties in dit topic onderschrijven mijn punt wel: ik vind dat mensen soms te makkelijk dingen voor waar aannemen. Juist omdat we weten dat elke nutcase het internet op kan, mogen we kritisch zijn bij alles dat we lezen omdat de kans bestaat dat het onwaar is. En provoceren, ongetwijfeld, maar ook daarom kun je je afvragen of je op dit soort dingen wel serieus in moet gaan. Want provoceren zij, of láten wij ons provoceren?

Ik ben overigens geen fan van het forum, voordat men dat denkt, en ik onderschrijf wat ze uit willen dragen absoluut niet, maar goed… ik heb ook een hekel aan honden en toch zijn er hondenfora, dan bemoei ik me daar toch gewoon niet mee? Misschien een (te) simpele vergelijking, maar ik kan me nooit zo druk maken om zulke ongein.

@D. wrote:

@Madre wrote:
@D. wrote:

Het is maar internet.

Het is maar internet?

Ik denk niet laks over dit medium, maar de reacties in dit topic onderschrijven mijn punt wel: ik vind dat mensen soms te makkelijk dingen voor waar aannemen. Juist omdat we weten dat elke nutcase het internet op kan, mogen we kritisch zijn bij alles dat we lezen omdat de kans bestaat dat het onwaar is. En provoceren, ongetwijfeld, maar ook daarom kun je je afvragen of je op dit soort dingen wel serieus in moet gaan. Want provoceren zij, of láten wij ons provoceren?

Ik ben overigens geen fan van het forum, voordat men dat denkt, en ik onderschrijf wat ze uit willen dragen absoluut niet, maar goed… ik heb ook een hekel aan honden en toch zijn er hondenfora, dan bemoei ik me daar toch gewoon niet mee? Misschien een (te) simpele vergelijking, maar ik kan me nooit zo druk maken om zulke ongein.

point taken.

blijft het feit dat dit op het net verspreid wordt, net als vele andere idioterie. Zonder enig positief doel. Er zijn wel degelijk volgers, er zijn wel degelijk mensen die de 2e WO als iets goeds zien, net als mensen die werkelijk niet beter weten. Het is giftig voer voor de daarvoor kwetsbare mensen.

Grap of niet,… ze bestaan ECHT! wellicht niet op deze site, maar ze zijn er wel de mensen die er zo over denken! brrrrr

Ik ben bang dat er mensen zijn die echt zo denken!

Ziekelijk, echt kotsmisselijk word ik ervan. Ik ben christen, maar ik schaam me voor deze mensen die zeggen dat ze dit uit naam van God verkondigen. Zo heeft God het geloof absoluut niet bedoeld.

@D. wrote:

http://en.wikipedia.org/wiki/Landover_Baptist_Church

Bedoel je met “mensen” de posters in dit topic?