zag nog een topic staan over slapen maar kan daar niet mijn aansluiting vinden, vandaar hier mijn vraag.
Onze zoon is vanaf het begin al een moeilijke slaper geweest, eerst dat ik dt het door de koemelkallergie kwam, dus altijd zere buik, later door zijn oren, maar nu hij helemaal nergens last van heeft, na dat wij weten slaapt hij nog niet of zelden.
Hij is nu al weer wakker vanaf half zes en ligt nog steeds heerlijk in de box te spelen, ook slaapt hij vaak maar een half uur en kan hij er de rest van de tijd weer mee doen.
Is dit een gevalletje ‘ik-moet-maar-accepteren-dat-hij-nooit-slaapt’ of heeft iemand tips wat ik kan doen.
Ik had hem altijd in de bakerzak, maar zag vanmorgen dat hij op de buik was gedraaid, dus dat durf ik oko neit meer aan. Bakerzak is wat anders dan bakerdoeken.
S avonds gaat hij er ook pas rond acht in, soms eerder als ik wegwil, maar ook nooit dat hij doorslaapt, dus hij is regelmatig s avodns nog wakker, omde twee drie uur. Maar hij is verder wel uitgeslapen, hij ziet er niet slecht uit, geen wit geziht of gigantishce wallen…
Maar zelf begint het mij op te breken dat wanneer ik pas om twaalf uur erin kan omdat hij heel de avond wakker ligt te zijn en ook dat ik s morgens om half zes al weer op kan. Laten liggen is geen optie, dan is zijnz us ook nog eens wakker.
Wat herken ik veel uit je verhaal… Mijn dochtertje is vanaf het begin ook geen goede slaper. Overdag gaat het nu wel erg goed (even goed afkloppen), maar ze heeft 's nachts nog maar 2 keer in totaal doorgeslapen. Vannacht ben ik van half 2 tot half 4 bezig geweest. Ze draait ook op haar buik, wordt er wakker van en slaapt vervolgens niet meer verder. Ze raakt ook helemaal overstuur dan. In bed nemen helpt ook niet altijd, want meestal gaat ze spelen en gaat uiteindelijk weer huilen van de moeheid. Maar ze wil er niet aan toegeven! Zelf heeft ze er niet zoveel last van. Als ze een drukke dag heeft gehad is het erger en zij heeft ook vaak oorontstekingen gehad en is vaak verkouden waardoor het slapen minder goed lukt. Maar nu is er eigenlijk niets aan de hand en zitten we er nog steeds mee. Laten huilen doe ik niet aan, ze huilen niets voor niets en raakt alleen maar meer overstuur.
Ik denk dat het een kwestie is van accepteren, je kunt het niet afdwingen. Ik moet ook heel vaak tot 100 tellen want het breekt je nacht na nacht heel erg op. Ik werk daarnaast nog 4 dagen in de week dus best pittig. Probeer dan echt mijn rust te pakken wanneer ik wel kan. Ik weet dus wat je meemaakt, maar echt tips heb ik niet. Ze zeggen rust en regelmaat, maar denk wel dat je dat al hebt geprobeerd. Geen drukke dingen meer voor het slapen gaan etc. Maar ja, bij mijn dochtertje maakt het niets uit ze slaapt net zo slecht. Wat ik nu doe als ze wakker wordt is gelijk een fles geven dan heb ik het issue honger uitgesloten. Jammer dan dat ze eraan went, met een gillend kindje zitten en niet weten wat er is is helemaal niet leuk. En dan steeds troosten en als het vanuit het bedje niet meer lukt pak ik haar op maar blijf wel in haar kamertje. En dan weer terugleggen en hopen dat ze de slaap kan vatten. Ik hou me eraan vast dat het ooit beter gaat worden. Hoorde vandaag nog van een collega dat haar zoontje tot 1 jaar nog nooit had doorgeslapen.
Heel veel sterkte met alle gebroken nachten. :hug:
Ik dacht… misschien kan ik nog tips krijgen hier van moeders… Maar zie dat jij ook worstelt in de nachten. Zelf ben ik vanaf het begin heel positief geweest… mijn oudste kwam ook altijd tot anderhalf jaar nog wel twee keer in de nacht, maar die sliep wel gewoon weer in end at was smorgens dan half negen voordat ze weer wakker werd. Maar hij slaapt gewoon zelden tot nooit. Vandaag op het kdv s morgens een half uurtje en s middags drie kwartier…
die oorontstekingen herken ik hier ook, alleen geen verkoudheden. Ik hoorde vanlaatst dat liggen ook vaak pijnlijk is, ook al is er geen ontsteking, maar zijn de oren niet schoon. Misschien zit er dat nog achter. We wachten wel weer af.
Dit is al heel wt beter dan de nachten waarin hij misschien maar een half uurtje sliep en vervolgens weer een uur aan het krijsen was dt ik met hem rond moest lopen omdat hij alleen maar krijste.
Ach… opzich… als iemand nog tips heeft… graag natuurlijk… mar hij zal vast wel een keer doorslapen… toch? als ze een jaar of 14 zijn ofzo… hoef ik er neit meer heen, hoop ik toch.
:? hier ook zo’n anderhalf jaar lang een zeer moeilijke slaper. Hij heeft een periode gehad dat ie slechts 3 uur op de 24u sliep :wall:
Op een gegeven moment zijn we met 'm naar de osteopaat gestapt. Was wel wat sceptisch, maar je moet toch wat… En of 't nou aan die behandelingen gelegen heeft of niet: meneer slaapt door :dance: van 't ene op het andere moment maakt ie normale nachten van gemiddeld 12 uur, en slaapt ie zelfs overdag zo’n uur of 2.
De osteopaat wist wel precies uit te leggen hoe 't kwam dat ons ventje niet sliep, en heeft die probleempunten toen ook aangepakt. Deels door de complicaties tijdens de bevalling en deels door z’n karakter (heel heel actief, zichzelf gewoon geen tijd gunnen om te slapen).
Nogmaals, ik weet dus echt niet of deze behandelingen geholpen hebben, maar er is dus wel hoop dat jouw mannetje ook door gaat slapen
Sterkte :-*
dank je wel voor de tip! ben alleen al bij de osteopaat geweest, maar misschien dat ik alsnog contact met hem opneem om nog eens een behandeling te doen…
logisch dat hij niet of de laatste wek helemaal niet meer sliep… hij heeft weer een gigantische dubbele oorontsteking!
ging voor controle voor zijn longen, ook maar ff de oren chekken… arm wurmpie!