zeer pijnlijke borst,inderdaad vestopte melkklier,gaat beter

vrolijk kerstfeest!

hoewel iets minder vrolijk wordt ik van een aanhoudende pijn in mijn rechterborst.

ik kan ons meiske bijna niet optillen aan die zijde…net alsof alles gekneusd is…en als ik dan mn borst aftast is er duidelijk 1 plek die echt enorm veel pijn doet

de pijn begon donderdag …en zelf denk ik aan een verstopte melkklier

af en toe is het echt onhoudbaar dan ga ik onder de douche staan spoel de borst af met flink warm water en masseer de pijnlijke plek en probeer dan wat melk weg te laten lopen

daarna gaat wel weer even wat mijn vermoeden dat t dus inderdaad een verstopt melkkanaaltje moet zijn versterkt

alleen hoe kom ik daar nu aan? geef inmiddels al ruim 21 maanden borstvoeding, heb dat ook al bij eerdere kinderen zo lang gedaan en dit probleem heeft zich nooit eerder voor gedaan

ik vermoed dat het mogelijk zou kunnen zijn dat het met hormonen te maken heeft, ik ben namelijk voor t eerst sinds voor mn zwangerschap weer ongesteld geworden vorige week…en vlak na t stoppen van de mensturatie begon de ellende

andere vraag is toch…hoe kom ik er vanaf…want ik doe eigenlijk alles al wat je kunt doen volgens mij

warme compressen,…warm afspoelen, masseren, een stevige goed zittende beha aan…vaker aan die borst laten drinken…

heeft er nog iemand tips? ervaring met zo laat in de voeding nog zoiets krijgen? en hoe ben je er af gekomen want ik kan dit niet grappig vinden :wall:

Argh meis wat balen! Het klinkt alsof je al zo ong alles doet wat je kunt. Kun je je meisje ook zo ‘richten’ dat haar kinnetje gelijk ligt met de pijnlijke plek? Dat heeft bij een vriendin geholpen om de plek zsm weg te krijgen omdat bij de kinkant je meisje de meeste kracht heeft/geeft.

:hug:

ja ook geprobeert…eigenlijk ligt ze zo als we samen in bed buikje buikje gaan liggen…want de plek zit onder de tepel zeg maar…

komt bij dat ik dus grote en slappe borsten heb…dus ondersteun ik de borst al met de hand zeg maar…

dat gaat helemaal vanzelf hoor ik bedoel, kost geen enkele moeite zo ben ik dat gewend…maar nu doet t dus wel zeer

heb weer warme compressen erop gedaan en haar laten drinkenen t lijkt nu wat minder pijn te doen…ik hoop dat we nu de goede kant opgaan…

t is een rare gewaarwording om daar nu nog last van te krijgen na zoveel maanden

ik zie toch we de relatie met mn menstruatie, heb in elk geval wel besloten dat ik als t niet over is dan deze week maar even er naar te laten kijken…

gisteravond in bed had ik wat koorts en maakte ik me wel zorgen dat t een borstontsteking zou worden…maar dat is gelukkig niet meer zo

het ging na een paar keer heet douchen en een paar hete compressen nu toch beter…beetje de gezwollen plek gemasseerd en wat melk laten weglopen, daarna weer gewoon aangelegd …ze drinkt natuurlijk niet meer zo vaak dus dat is al wat lastiger, maar ze wilde wel even "helpen "vandaag haha

voelt nog gevoelig als ik er op druk …maar niet meer bij iedere beweging…

opluchting :lol:

Vervelend, anders kun je altijd nog tussendoor kolven klinkt als beginnende ontsteking die je gelukkig nog tegen bent kunnen gaan.

:thumbup: Hopelijk gaat het gauw weer helemaal top.

het is wel iets beter maar nog niet zoals ik t graag zou willen, morgen dus toch maar ff de HA bellen en vragen of ze er even naar wil kijken…gewoon om zeker te zijn

Mss is je eigen weerstand mede door de menstruatie een stuk lager nu? HA is natuurlijk altijd een goeie stap je dieet zal ws ook top zijn aangezien je daar nu mede met het oog je zoon zo druk mee bent. Maar wellicht nog de mogelijkheid om ergens iets aan te vullen? Floradix oid? Krik je meerdere vitaminen en je ijzer tegelijk op. :-* Mijn eigen weerstand is altijd een stuk lager tijdens mijn (relatief heftige) menstruaties dus als er bij mij iets sluimert dan hoppa steekt het meestal dan de kop op. :wall:

hier ook hoor, heb ook mn tweede vette koortslip binnen twee weken, dat zegt ook al wat he

Oeh jompel das idd lekker :silenced: hopelijk wel ook weer verbetering als het eenmaal achter de rug is?

hopenlijk wel jah…

heb om half twaalf vandaag toch maar een afspraak gemaakt…t doet wel aardig minder pijn maar t blijft knobbelig en gevoelig daar

@kristalkindje wrote:

hopenlijk wel jah…

heb om half twaalf vandaag toch maar een afspraak gemaakt…t doet wel aardig minder pijn maar t blijft knobbelig en gevoelig daar

Verstandig besluit!

Waarschijnlijk heb je het zelf al goed, zal het wel een verstopte melkklier zijn, maar met gekke knobbels of bobbels in je borst kun je nooit voorzichtig genoeg zijn. Succes.

dank je dorus

en ik had gelijk hoor, inderdaad een verstopte melkklier, geen ontsteking en geen “enge dingen” die er niet horen…

komt waarschijnlijk door de menstruatie die ik voor t eerst weer heb gehad sinds mn zwangerschap, en wat ik doe is gewoon goed, aanleggen, goed laten drinken, masseren en warmte…

dus gewoon zo doorgaan

moet nog wel even voor controle komen na de volgende menstruatie, om te kijken of t dan weer zo is

Wat goed zeg dat je ook weer een nieuwe afspraak hebt om het na te kijken. Klinkt als een arts die zelf ook graag het zekere voor het onzekere neemt. :thumbup: Hopelijk trekt de rest snel weg zodat je geen last meer hebt. :thumbup:

het voelt vandaag en stuk beter hoor, de arts zei dat t nog en cyste zou kunnen zijn eventueel…en dat ze daar dan wel even op wilde letten, maar ik denk zelf echt dat t een melkklier was, want na nog een dag en nacht regelmatig aanleggen, warme compressen etc, voelt t alweer beter dan t deed

:thumbup:

ik heb een vrouwelijke huisarts die ook een paar dames heeft die ze goed in de gaten wil houden en best snapt dat ik mijn meisjes ook wil beschermen :mrgreen:

:mrgreen: En mss is het wel zo’n toffe HA die weet dat ze niet alles weet en zelf ook weer meer leert van jullie situatie. Altijd fijn als je zo een goed vertrouwen kweekt samen en weet dat je er terecht kunt. En je hebt natuurlijk ook een fijne dochter die je wel wil helpen door iets vaker te drinken. :inlove:

jah tiete wil ze altijd wel, zelfd popje wordt al onder mn blouse gestopt hahaha

:inlove: Jammer dat popje toch echt de melk moet missen. :wink:

tsja t aanleggen lukt niet zo met popje, en de poppenmoeder houdt ook niet echt van delen

gisteren moest popje “tiete” dus ik dacht nou dan doe ik toch de tiet even bloot, wil popje aanleggen maar poppenmoeder zag de ontblote borst, greep popje bij de been en slingerde die over haar nek naar achter met een vrolijk DAHAAAAAG popje…en stortte zich SMAK op de borst ( auw :shifty: )

:lol: :lol: :lol:

:o Popje wordt dus ‘misbruikt’ uit eigenbelang… 8) gehaaide tante hebben jullie. :mrgreen: Benieuwd of ze dat over niet te lange tijd ook met andere dingen gaat doen zo van; mama pop wil graag een koekje oid. :stuck_out_tongue: