zeer begaafd

Mijn zoontje is zeer begaafd zoals de juf het noemt. ze hebben hem geobserveerd en dit is hun conclusie. hij scoort in al zijn cito’s A en dan ook heel hoog in A. Nu krijgt hij andere lesstof maar ik heb nog steeds het idee dat hij het allemaal simpel vindt (zijn woorden) Ik maak me toch af en toe een beetje zorgen. hoe gaat dit door in groep 5. Moeten we voordat het nieuwe schooljaar begint een gesprek aangaan met de juf. Iemand tips??? Hij doet met veel dingen al niet meer mee met de klas en volgt zijn eigen weg. (zgn route systeem)

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt mij dat als hij in dezelfde school naar groep 5 gaat er een soort van overdracht tussen de leraren is?



Ik zou dit eerst even overleggen met de huidige juf, vragen wat het beste is wat je in deze situatie kan doen.

Bij ons op school bekijken ze of de slimme kinderen misschien een groep kunnen overslaan om de kinderen gemotiveerd te houden of meer uitdaging te bieden. Lukt dit niet dan is er nog de zogenoemde V-klas (V van Vooruitgang) en dan krijgen ze extra stof en verdieping van de stof naast hun gewone leerjaar. Ook om meer uitdaging te bieden. Onze dochter loopt met hetzelfde en is nog in groep 2. Nu wordt bekeken wat er gaat gebeuren. groep 2 nog een jaartje langer met verbreding erbij of naar groep 3.

Hier bij mijn oudste dochter dus hetzelfde probleem, ze verveeld zich zelfs met de verrijkingsstof. In het begin van het schooljaar was er nog niets aan de hand omdat de eigenlijke juf van groep 4 er toen nog was en zij speelde er dus heel goed op in en liet mijn dochter samen met nog een jongen uit de klas nog meer extra en andere dingen doen maar die is met zwangerschapsverlof gegaan en de vervanger is echt ongelooflijk slecht, hij ziet het niet en kan er ook duidelijk niet mee omgaan. We hebben in maart al aangegeven dat ze zich verveelt en nog steeds is niet veel door hem aan gedaan terwijl ik zo ongeveer elke week wel bij hem aan zijn bureau sta :evil: :wall: