De stoofpeertjes :drool: :drool:
Ik heb vandaag een heerlijk grote pan met stoofpeertjes gemaakt (alleen dat schillen he ).
't Is wel niet echt herfstig weer vandaag met dat zonnetje, maar ze zullen er niet minder om smaken vanavond!
Heerlijk zeg! :drool: :drool:
Smakelijk eten!
heeeerlijk!!!
lekker biefje dr bij of een gehakbal!!! mjammie
Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk! :drool:
@Tamma wrote:
Ik heb vandaag een heerlijk grote pan met stoofpeertjes gemaakt (alleen dat schillen he).
't Is wel niet echt herfstig weer vandaag met dat zonnetje, maar ze zullen er niet minder om smaken vanavond!
enne hoe maak jij die klaar???
Ik schil de peertjes, deel ze in vieren en klokhuis eruit.
Dan doe ik ze in een ruime pan, met 50-100gr suiker per kilo peertjes. Daarbij ook nog 1-2 kaneelstokjes. De peertjes net onder water zetten en dan (zachtjes) koken maar. Ik kook ze tot ze lekker rood en zacht zijn. Vandaag was dat 4-5 uur.
Je kunt dan eventueel het vocht nog binden, maar wij vinden het vocht ongebonden lekker.
O ja, Giesser Wildeman (schrijf ik dat zo goed???) peertjes zijn de lekkerste.
Oww heerlijk
Stoofperen, daar kun je mij voor wakker maken!
Is mijn favo onder het eten! En dan heerlijk met een runderlapje erbij die zowat uit elkaar valt!!
Alleen het schillen is wat minder… maar des al niet te min :drool: :drool: :drool: :drool:
Oh lekker!! Ik heb gisteren ook 2 kilo gehaald…die gaan zaterdag op het vuur! :drool:
O lekker. Ik doe er ipv van water rode wijn of rode port bij en verder dezelfde hoeveelheid suiker en kaneel. Alcohol is er na een paar uur koken wel uit.
lekker
wij maken stoofperen en als laatste kruimelen beschuit in het water
dus dat bindt goed en is lekker
@Tamma wrote:
Ik heb vandaag een heerlijk grote pan met stoofpeertjes gemaakt (alleen dat schillen he).
Haha dat doet mijn moeder...... :dance:
Maar ze zijn inderdaad weer lekker :drool:
Ohh heerlijk ! Ik heb ze nu ook in de vriezer. Hier hetzelfde recept alleen doe ik een beetje citroensap en rode wijn bij.
Én ik heb appels en stoofperen gemixed en hiervan een moes gemaakt. Heerlijk !!!
@Tamma wrote:
Ik schil de peertjes, deel ze in vieren en klokhuis eruit.
Dan doe ik ze in een ruime pan, met 50-100gr suiker per kilo peertjes. Daarbij ook nog 1-2 kaneelstokjes. De peertjes net onder water zetten en dan (zachtjes) koken maar. Ik kook ze tot ze lekker rood en zacht zijn. Vandaag was dat 4-5 uur.
Je kunt dan eventueel het vocht nog binden, maar wij vinden het vocht ongebonden lekker.
O ja, Giesser Wildeman (schrijf ik dat zo goed???) peertjes zijn de lekkerste.
Ah, thanx, want die heb ik gekocht! Ik heb ze nog nooit zelf klaar gemaakt (mijn schoonmoeder maakt ze wel eens, dus of ik dat kan evenaarden…). Dit weekend maar eens aan de kook!!
heb ik gisteren nog gemaakt en heerlijk van gesmuld. :drool:
wat ook lekker is is een heel klein beetje citroensap toevoegen of een klein beetje rode port.
:drool: :drool:
Hmmm…ik lees al weer allerlei extra lekker tips :drool: .
Dat ga ik de volgende keer zeker uitproberen!