Ze zei kie e boe???

We hebben een vrij rap dametje hier, maar van de week verbaasde ik me toch echt…ze zegt al een tijdje da(g), mama, die en (kl)ap, maar eergisteren deed ze kiekeboe en wat zei ze… “kie e boe” :shock: :inlove: Oudste zei voor t jaar niet veel meer dan mama en papa, maar dit vond ik toch wel heel grappig!! (en knap :wink: )



Wat zeggen de beebs hier ook al?

Mijn oudste zei met ongeveer 11 maanden “Heit”.

Ook al zo’n snelle dame :inlove:



Y.eline was ook heel snel en met 1,5 jaar kon ze zich al verstaanbaar maken door met 2 a 3 woorden zinnen te maken.



Indy is ook snel met woordjes die zegt nu:



Papa, mama, Neuh= nee, ja, poes, bah, dag, die, oma, opa, zus, toettoet, truste, kiekeboe, meem = speen, volgens mij is dit het, hou het soms niet meer bij haha.



Ze zegt het ook verstaanbaar want gister zag ze de poes van de buren en toen zei ze tegen de buurvrouw van Poes en wees erna.



Verder als we haar dingen vragen knikt ze van Ja als ze het wil en schud ze Nee als ze het echt niet wil. :inlove:

Het enige herkenbare wat ik hier hoor is ‘mama’, maar volgens mij heeft ze nog niet echt door wat dat betekent…

Haha wat goed zeg!!! Trots zijn!

Wat doe je daar? zei arielle rond die leeftijd.

Ja echt :shock: kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=H6IUpSth4Uk



Ik heb wel het idee dat ze rond 11 maanden wat beginnen papegaaien met sommige dingen, want kort daarna zei ze het niet meer.



Wel dit, da(t), baba (mama), papa, mauw enzo. Dat bleef ze wel volhouden.

blue_fairy :inlove: :inlove: in 1 woord GEWELDIG.



Hier is de woordenschat van Indy uit gebreidt tot 25 woorden :inlove:

Wow wat een rappe kindjes!



Sean zegt alleen mama, baba (=papa). Hij heeft een keer oma gezegd, maar laatst zat ik “klap eens in je handjes” te zingen en de laatste zin: “zo varen de scheepjes voorbij”, zei hij vòbij (een paar keer achter elkaar)!!



@ blue fairy: wat ontzettend leuk! Je verstaat haar echt goed!

Nou, Noortje zei van de week toch echt ha-oen (handschoen), toen ik dat 3x duidelijk tegen haar gezegd had.

Ik viel zowat van de fiets van verbazing, aangezien we hier in huis 2 heen hebben die heel laat waren met praten.

Ze zegt ook ‘da’ (dag)



Maar ze zegt ook al een aantal maanden papa en mama tegen echt de juiste persoon, heel maf.

tygo sprak nog niet zo vlot hoor … echt heel knap

maar het scheint dat meisjes sowieso eerder toegang hebben tot het taalcentrum in de hersenen dan jongetjes



echt zo schattig blue fairy :inlove:

wa doe je daa :shock: :mrgreen:

@poeizie wrote:



wa doe je daa :shock: :mrgreen:


Had ik het niet opgenomen, dan had ik het zelf niet eens geloofd! :shock: Wel heel schattig :slight_smile:



Sowiezo vind ik het beginnen praten enorm schattig… wel uitkijken met wat we zeggen! (vaders wil nog wel eens een vloek uiten…)

Die wa doe je daaa. … wauw!





Hier breidt het zich echt vlot uit, kwak tegen eendjes, een of ander woord tegen vogel, boom, boem, bah, emma, volgens oppas ook tok en kip en zo begint ze in haar eigen taal de dingen echt te benoemen. Grappig is dat de oudste motorisch sneller was en de jongste cognitief. Ze zijn beiden vlot, maar Sofie begrijpt al meer dan emma op deze leeftijd. Ze zoekt haar hondje of geitje als ik dat vraag, en als ik zeg ga de baby maar de fles geven doet ze dat ook, heel schattig! :inlove: