Al ongeveer een half jaar schuift Isa in de auto steeds haar autogordels af. Ze schuift ze dus opzij, wurmt haar armen er onderdoor en dan lopen ze dus achter haar schouders langs en gaat zij lekker naar voren hangen met haar bovenlijf.
Ik wil dat ze gewoon veilig in de gordels zit, maar krijg haar tot nu toe niet zo ver.
Op het ritje van 3 minuten wanneer we Sem naar school brengen, moet ik ze soms wel 4 of 5 keer weer om doen! (Al rijdend ga ik met mijn arm naar achteren om de boel door strenge woorden begeleid weer terug te schuiven. Ze werkt dan wel enigszins mee, maar een minuut later heeft ze zich er weer uitgewurmd.)
Ik trek de gordel al zo strak aan als mogelijk, maar het helpt allemaal niks.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en een goede tip voor me?
Op de een of andere manier zou ik de gordels op borsthoogte bij elkaar moeten houden ofzo, dan kan ze zich er niet uit wurmen.
Maar daarbij loop ik tegen een aantal lastige dingetjes aan:
We hebben de Romer King TS en ik zou zo niet weten hoe ik op borsthoogte iets moet bevestigen zonder die schuimrubber stukken te slopen.
Ik zoek een oplossing waar ik niet elke keer tien minuten bezig ben om het te “installeren”, want dan word je daar al snel gek van.
Het moet iets zijn dat (door ons, niet door haar ) snel en makkelijk te openen is, want je gaat er niet vanuit en hoopt er ook niet op, maar in een noodsituatie moet je haar wel snel uit de auto kunnen halen.
We hebben haar al heel snel duidelijk gemaakt dat de politie dan heel erg boos zou worden en dat dat heel gevaarlijk is… poosje volgehouden en ineens was het weer over…
We hebben haar al heel snel duidelijk gemaakt dat de politie dan heel erg boos zou worden en dat dat heel gevaarlijk is… poosje volgehouden en ineens was het weer over…
Dat hebben we met Sem ook wel gedaan (precies dat verhaal van de politie), maar die was ouder toen hij dit ging doen.
Isa snapt dat nog niet.
Dat hebben we met meer dingen trouwens hoor, dat we het met Sem snel op konden lossen of afspraken konden maken, want die was met allerlei dingen wat later.
Maar deze tante Kaatje is meer op tijd met haar streken en ze snapt nog niet genoeg om het haar echt uit te kunnen leggen.
Mijn dochtertje deed het ook een hele tijd…daarom heb ik ze nu naast m,ij neer gezet op de bijrijdersstoel.Nu kan ik weer zorgen dat haar armpjes er terug in gaan.Toen ze achter me zat lukte dat echt niet.
kan je dan niet zo een stukje stof gebruiken met dezelfde klemmetjes als die op de sluiting van een buggy zitten ? dat je die op borsthoogte kan vastklikken ? gewoon als los onderdeel ?
:think: verzin ook maar iets hoor.
net zoals backpackers op hun borst hebben om de grote zware rugzak beter te kunnen dragen…
kan je dan niet zo een stukje stof gebruiken met dezelfde klemmetjes als die op de sluiting van een buggy zitten ? dat je die op borsthoogte kan vastklikken ? gewoon als los onderdeel ?
:think: verzin ook maar iets hoor.
net zoals backpackers op hun borst hebben om de grote zware rugzak beter te kunnen dragen…
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou ik het er al aan vast moeten naaien ofzo (maar of dat kan???), want anders schuif je dat zo naar beneden richting de sluiting en is de bovenkant alsnog los…
Zat op hyves bij een kennis van ons te kijken. Haar kindje zat in een autostoel van Graco met zon borstclip…Heb de foto beetje bewerkt maar je zit de borstclip nog zitten.
Misschien kun je het merk mailen of ze die dingen ook los verkopen :think:
Ik ben meteen gaan zoeken, maar kan tot nu toe nog niets vinden.
Maar wat niet is kan nog komen.
Dit kwam ik tijdens mijn zoektocht tot nu toe tegen op een ander forum:
Mijn zoontje doet hetzelfde en ik was van plan om er van die klemmen van ikea die je hebt om zakken af te sluiten en dan de grootste voor te gebruiken. Ik heb het nog niet uit kunnen proberen.
Werkt perfect! Hier ook al maanden in gebruik of in ieder geval bij de hand.
En laat ik nu net zondag naar de Ikea gaan :mrgreen:
Als dat werkt is dat natuurlijk ook ideaal, want dan kan ik het ook bij de fietsstoel toepassen. Daar doet ze het namelijk ook :?
Dank je wel en ik speur nog even verder naar zo'n clip! :thumbup: :-*
Ben vanochtend naar de Ikea geweest (inderdaad niet alleen voor die sluitclips hoor ) en ik heb ze meegenomen.
Nu zul je zien dat ze op de heenweg keurig bleef zitten, dus kennelijk geen wurm-bui heeft vandaag, maar op de terugweg heb ik toch zo’n clip op die gordels gezet en ik kan in ieder geval melden dat dat prima past en ik er goede hoop mee heb! :thumbup:
We zullen zien of dat over een week nog zo is
Liefs,
Sandra.
PS Dodde, ik kan me voorstellen dat een kind van 4,5 de clips wel zelf open kan maken hoor, dus of het bij haar nog werkt weet ik niet, maar hier kun je vinden over welke clips het gaat: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70083252
Maar heeft jouw dochter nog een 5 punts gordel dan? :think: Want alleen dan werkt het, dan kun je de bovenste twee aan elkaar vastmaken.
Een driepuntsgordel kun je hiet vastzetten met zo’n clip…
In Amerika heeft elk autostoeltje een sluiting op de borst
Het heet een chest clip. Als je google afbeeldingen zoekt dan kun je zien hoe dat eruit ziet.
Dan hoef je ‘alleen’ nog maar een webshop te vinden die voor niet al te veel geld in Nederland levert of iemand in Amerika kennen die hem voor je kan bestellen.
In Amerika heeft elk autostoeltje een sluiting op de borst
Het heet een chest clip. Als je google afbeeldingen zoekt dan kun je zien hoe dat eruit ziet.
Dan hoef je ‘alleen’ nog maar een webshop te vinden die voor niet al te veel geld in Nederland levert of iemand in Amerika kennen die hem voor je kan bestellen.
Succes met je Houdini!
Kijk, dáár wordt nagedacht! :mrgreen:
Inderdaad, direct foto’s voor mijn neus en dat is waar ik naar op zoek ben (was?)
Ik hoop dat mijn Ikea zakjes-sluiter afdoende blijkt, want heel toevallig ken ik niemand in Amerika (ja, ik ken er zat…maar ze kennen mij niet :mrgreen: )
Maar ik houd het in gedachten, dank je wel! :-*
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: