ze wil zo graag, maar het lukt haar niet

Mijn dochtertje van 3 jaar en 5 maanden wil al zo lang zindelijk worden. Ze wil zo graag groot zijn, net als haar grote zus.



Plassen op de wc lukt haar meestal wel, maar poepen, dat zit er echt niet in.

Ik heb haar al zo vaak zonder luier rond laten lopen, en haar elk uut op de wc gezet. Maar opeens kijkt ze dan heel verdrietig en zegt ze beteuterd… ik voelde het te laat.



…en dan verschonen we haar maar weer, voor de zoveelste keer.

We worden niet boos, en zeggen elke keer dat zoiets kan gebeuren.

Maar nu moet ze toch haar luier weer aan (wel een onderbroek luier, dat is dan weer een stukje groter) want ik moet soms wel 3x per dag poep uit een onderbroek zien te krijgen.

Ook als ze in haar luier poept kijkt ze zo verdrietig



Stickertjes plakken lijkt mij onnodig… ze hoeft geen aanmoediging… ze wil het zelf al zo vreselijk graag… maar ze voelt het niet zegt ze.



Komt dit iemand bekend voor?

zijn er tips?

Hier precies hetzelfde verhaal!



Plassen was vrij snel, rond dr 3e verjaardag zindelijk.

Poepen bleef een dingetje.

OP den duur was ik het broekjes wassen zo zat dat ik dr weer een luier aan heb gedaan.



Toen ik een paar dagen zelf thuis was heb ik dr in dr blote billen laten lopen en ben met mn neus er boven op gaan zitten.

Zodra ik ook maar het idee had dat ze iets moet doen heb ik dr op het potje gezet.

Na 3 dagen was het klaar en poepte en plaste ze op het potje.

De wc kwam pas later, maar dat boeide me niet… ze was immers zindelijk.

Ik heb ons zoontje op een gegeven moment op de wc toegesproken en gezegd dat hij heel hard moet drukken, met de daarbij horende geluiden :wink: , en gezegd dat als hij dat deed, hij weer een mooie sticker mocht plakken.

Beetje gek misschien, de eerst keer vond hij het niet leuk dat hij het móest van mij, moest toen ook wel huilen, maar het gezichtje dat ik we toen te zien kregen dat het hem toch gelukt was… géweldig! En sinds die tijd was hij om, je kan het proberen.

Heeft ze vaste tijden waarop ze poept?



Je zou haar dan rond die tijd kunnen verplichten naar de wc te gaan en dan minimaal 3 minuten te blijven zitten.

Sinds twee dagen geen luier meer aan!



…maar ze wil wel heel erg graag dat we een applaus geven als ze op de wc heeft gepoept.

Nou en dat doen we dus, ik, papa en zelfs haar grote zus van 7 jaar oud staan allemaal braaf te klappen :roll: … en ze is zo trots als een pauw!



Iedereen moet het weten dat ze een hele grote drol in de wc heeft gepoep :roll: :inlove: zelfs bij de kassa van de supermarkt moet de mevrouw voor ons alles over haar wc prestaties horen hihihi…



Laat het nog heel even zo… en daarna bouwen we de poepjesaandacht maar een beetje af.

@nana wrote:

Ik heb ons zoontje op een gegeven moment op de wc toegesproken en gezegd dat hij heel hard moet drukken, met de daarbij horende geluiden :wink: , en gezegd dat als hij dat deed, hij weer een mooie sticker mocht plakken.

Beetje gek misschien, de eerst keer vond hij het niet leuk dat hij het móest van mij, moest toen ook wel huilen, maar het gezichtje dat ik we toen te zien kregen dat het hem toch gelukt was… géweldig! En sinds die tijd was hij om, je kan het proberen.




Hier je tip ook gebruikt… die geluiden die ik hoorde!!! En ondertussen op dr buikje drukken alsof ze een tube was :lol:



Kan er nu lachend op terugkijken. Oh wat ben ik blij voor haar dat het nu lukt! Ze zat er echt mee…en ik ook!

@Happy mommy wrote:

Sinds twee dagen geen luier meer aan!



…maar ze wil wel heel erg graag dat we een applaus geven als ze op de wc heeft gepoept.

Nou en dat doen we dus, ik, papa en zelfs haar grote zus van 7 jaar oud staan allemaal braaf te klappen :roll: … en ze is zo trots als een pauw!



Iedereen moet het weten dat ze een hele grote drol in de wc heeft gepoep :roll: :inlove: zelfs bij de kassa van de supermarkt moet de mevrouw voor ons alles over haar wc prestaties horen hihihi…



Laat het nog heel even zo… en daarna bouwen we de poepjesaandacht maar een beetje af.




hahaha… heel herkenbaar, dat had mijn oppasmeisje ook. Tegen iedereen. :thumbup: Gaat vanzelf wel over.

Fijn dat je wat aan de tip hebt gehad, het is niet leuk, maar wel effectief! Poepen is hier juist geen probleem meer, maar plassen nu wel weer, haha!



Maar ben wel trots dat mijn tip heeft geholpen! haha :wink: