Ze wil overdag NIET meer drinken *snik* en Help!

Het zat er al een hele tijd aan te komen, maar er waren dan opeens weer dagen dat het super goed ging dus gingen we lekker door, maar Amélie heeft nu al 2 dagen overdag een voeding geweigerd :frowning: Ze drinkt even, en ‘bedenkt’ zich dan (zelfs tijdens een tsr :roll: :mrgreen: ) laat los en is met geen mogelijkheid weer aan de borst te krijgen (gaat op een gegeven moment gewoon boos huilen als ik weer die tepel voor haar neus hou :shifty: )



Nu is dus het probleem dat ze absoluut geen kunstvoeding wil drinken en ook geen pap wil eten. Vandaag heeft ze dus een ochtendvoeding gehad (maar 1 borst) Daarna een kwart broodje. Toen dus een geweigerde ‘voeding’ en tussen de middag een halve :shock: (is echt mega veel voor haar!!!) boterham met smeerkaas op met soms wat slokjes water.

Als ze straks wakker wordt krijgt ze een fruitje en tussen het avondeten en het fruitje vaak nog een bv (als ze die wil)

's Avonds laat en 's nachts krijgt ze gewoon nog bv.



Denken jullie dat ze zo te weinig eet? En te weinig melk producten binnen krijgt?

Ik hoopte juist, doordat ze nu wat meer ging eten, dat ze ging doorslapen…maar dat zit er blijkbaar voorlopig niet in denk ik…

Ik denk dat haar behoefte af aan het nemen is, ze zat als ik goed begrijp op ruim 5 voedingen bv, groentenhap, fruit en twee keer brood.

Mijn dochter krijgt hetzelfde maar nog geen brood en dan wordt er al van veel kanten geroepen dat 4 x bv, groentenhap, fruit en evt wat brood al meer dan voldoende is. Volg je gevoel, als ze verder tevreden is en genoeg plasluiers heeft zou ik me er geen zorgen om maken, je kunt ze niet dwingen. Ik twijfel om de 23.00 uur voeding eraf te halen, maar ben dan weer ban dat ze 'snachts gaat komen.



:hug: :hug:

@welkom wrote:

Ik denk dat haar behoefte af aan het nemen is, ze zat als ik goed begrijp op ruim 5 voedingen bv, groentenhap, fruit en twee keer brood.


Ze krijgt/kreeg nog 6 voedingen per 24uur. Gisteren heeft ze dus 2x brood op omdat ze de voeding weigerde (als alternatief dus) En het fruit is ongeveer een kwart banaan of een kwart peer, en het avondeten is ongeveer 4 theelepeltjes....dus echt heel erg weinig. Kan me niet voorstellen dat ze dan geen honger meer heeft als er 3 uur tussen de bijvoeding en bv zit....En vorige week at/dronk ze hetzelfde als de afgelopen dagen en was er geen probleem :think: snap je me nog?

Ik ben gewoon bang dat ze te weinig krijgt aangezien eten voor haar (en voor Rhodé destijds ook) totaal niet belangrijk is. Ze kan makkelijk de hele ochtend geen eten krijgen en er totaal niet van onder de indruk zijn....

En als je haar nou eens wat thee geeft, heeft ze dan duidelijk dorst?



Ben je al ongesteld geweest… Kan ook zijn dat je dat gaat worden, schijnt invloed te hebben op de smaak van de melk.



Het lijkt idd of de behoefte gewoon afneemt, blijkbaar heeft ze genoeg.



Je kunt het gewoon aan blijven bieden maar het moet jullie beiden niet gaan frustreren hoor :hug:

denk dat t een fase is… hier ook al vaak gehad…

zou zelf aan blijven bieden… niet dwingen maar wel de borst eruit halen en laten zien…

met die leeftijd zijn dingen om hun heen, ook veel interessanter he…

mijn jongste heeft nooit veel aandacht gehad voor de borst rond die tijd…

oudste ook niet, maar ik was toen wel zwanger…

ben gewoon blijven aanbieden, soms dronk de een een week bijna niet… en dan weer 6x per dag… :roll:

als jij graag wilt doorgaan, zou ik gewoon blijven aanbieden…

hier hebben de kids eigenlijk al hun vocht uit de borst gehaald… dus let op dat ze niet teveel ander drinken aanbiedt… (natuurlijk wel altijd opletten ivm plasluiers en zo) maar als ik de kids bij oma ophaal, willen ze geen borst meer omdat ze mega vol zitten met water… :mrgreen: