Sanna drinkt met moeite een halve beker per dag.
Het lijkt wel of ze er gewoon geen behoefte aanheeft.
Daarom krijgt ze 's avonds ook nog steeds een flesje zodat ze iig nog wat vocht binnen krijgt.
8.15 bordje pap
10.30 fruit
12.30 2 boterhammen
15.00 biscuitje of iets dergelijks
17.30 warm eten + toetje
en dan wanneer ze weer wakker wordt een fles, meestal rond 20.00/21.00
Meestal drinkt ze die fles driekwart op.
Ik heb al geprobeerd verschillend drinken aan te bieden, water/ melk, diksap, karnemelk. Maar meer dan een halve beker over heel de dag drinkt ze niet.
Wie heeft een goede tip?
lev is niet goed met tuitbekers. Dus die drinkt ook bijna niks.
Extra fruit, dan krijgen ze toch vocht. En een extra lading yoghurt ofzo.
kom ik weer aan… fruit eet ze goed zeg je… Dan een ladinkje fruit met zo’n juicer fijn maken tot een sappie/smoothie… zo vang je twee vliegen in een klap. Dit kun je ook nog iets verdunnen met water, en hopelijk drinkt ze dat wel?
nuby rietjes beker proberen mischien?
juul drinkt daar al uit sinds ze 6 maanden was een tuitbeker snapt ze niks van :roll:
Thx voor de antwoorden :-
Fruit pureren heb ik al geprobeerd, ook dan blijft het bij beetjes.
Rietjes beker van Nuby :think: die ken ik niet, die zal ik dadelijk eens kopen.
Jimmy dronk ook altijd slecht en ik zag daar toen niet zo het probleem van.
Totdat het poepen steeds lastiger werd. Anderhalf jaar lactulose en meerdere klysma’s gaat het gelukkig goed. Maar we moeten hem echt in de gaten houden dat hij zat drinkt.
Ik hoop dit bij Sanna te kunnen voorkomen dus wie heeft er nog meer tips?
:-
Tessa heeft ook heeeel lang heel slecht gedronken… Heb ook vanalles geprobeerd en niets hielp…
Tot ik haar een keer op schoot had en iets dronk… toen wilde ze wel een slokje proeven en zo uit mijn beker wilde ze wel… ik heb toen een hele tijd zitten "voeren"met een gewone beker…
En toch telkens aangeboden in een tuitbekertje enzo en uiteindelijk is het zo goed gekomen dat ik haar moest gaan indammen met drinken omdat ze anders gewoon niet meer at omdat ze vol zat…
Kijk gewoon eens wat voor bekers er allemaal zijn ( evvt lenen van kennisjes).
en probeer een beetje uit…
Uiteindelijk komt het vanzelf wel goed… als je kindje vrolijk blijft en geen problemen heeft… ( tessa wel met poepen dus moesten we wel)…
hoi,
merlijn dronk tot 2 weken geleden ook bijna niets, alleen de laatste fles.
pap, sap ed lustte hij ook niet.
hij dronk toen nauwelijks meer dan 300 cc fles.
ik gaf extra water door het fruit en warm eten.
's middags yoghurt als middageten en 's avonds als toetje ook yoghurt.
volgens het cb was dat prima.
ze drinken waar ze genoeg aan hebben en met het extra water wat ik overal aan toe voegde kreeg hij genoeg vocht binnen
als ik maar niet steeds probeerde want dan werdt hij boos, gewoon op gezette tijden wat geven dus.
nu drinkt hij bijna alle flessen leeg en drinkt hij zowaar ook een halve fles met diksap op een dag.
in totaal krijgt hij nu 5oocc fles + het water bij de fruit in en natuurlijk de yoghurt na het eten.
en natuurlijk nog een ligaatje ofzo.
succes ermee!!
liefs van rose :-*
Zachte tuit van Avent geprobeerd?