Ze wil maar op een kant slapen?

Hey,

Ze vindt het heerlijk om haar hoofdje op de linkerzijde te leggen. Sinds ze haar hoofdje kan draai gaat haar voorkeur daarheen.

Alleen zie ik vandaag ineens dat die kant dus plat is, en de andere kant haar rechterzijkant een beetje bollig is. Nu laat ik haar elke nacht slapen op haar rechterzij, ik doe een dekentje voor en achter haar zodat ze niet op dr buikie komt.

Maar gaat het over, kan het kwaad enzo :shock: ?

Ik ga maandag langs de ha voor het vele spugen en vraag dit ook meteen. Maar als jullie mij in t weekend alvast kunnen adviseren graag :smiley:

Groetjes Dina

Als je een afplatting ziet is het wel belangrijk om haar zoveel mogelijk op de andere kant te laten slapen. Je hebt daar speciale kussentjes voor. Doet ze dat ook als ze in de box of in de wagen ligt? Als dat zo is zou fysio wellicht ook een optie zijn. Ik zou het zeker even met de huisarts oppakken. Als je er vroeg bij bent kun je er zeker nog wat aan doen!

Veel succes.

gr Leonie

Je zou eens kunnen proberen het bedje te draaien naar het licht toe. Misschien dat ze dan haar hoofdje draait.

Wij zijn bij een osteopaat geweest en onze zoon had een blokkade in de nek. Hierdoor keek hij in het begin meer 1 kant op. Die blokkade is nu opgeheven en hij draait alle kanten op.

Een afgeplat hoofdje is niet fijn, dus ingrijpen als het lukt :thumbup:

Sterkte ermee!

dank jullie voor de antw.

ik ga het maandag zeker aankaarten en volgende stappen overwegen. fysio en haal ook zo een zijligkussen.

:slight_smile:

wat ze mij ook aanraden is om als ze slaapt haar hoofdje naar de andere kant te draaien. Dat hielp bij Femke ook goed. Je moet het soms wel een paar keer op een dag doen, maar zo leren ze ook onbewust om op die kant te slapen

Je kindje mag nu niet meer op de zij slapen, je kunt haar misschien beter op de rug leggen. Dit vanwege de risico’s als ze zich op de buik draait. Je hebt er al dekens voor, las ik. Maar misschien dat je haar beter kunt aanwennen om op de rug te slapen.

Lianne had heel erg een voorkeur voor rechts. Het is wel belangrijk om de andere kant te stimuleren, anders plat het hoofdje af en moet ze straks een helmpje. Wij legden haar zo in de box, dat ze naar links moest kijken om ons te zien, de speeltjes aan de linkerkant leggen, het bedje omdraaien met de linkerkant naar het licht toe, haar benaderen van de linkerkant en niet van rechts, je kunt misschien het aankleedkussen op de commode naar je toe leggen of dat jij aan de rechterkant staat (bij ons was het links stimuleren, bij jullie dus rechts). Als ze slaapt, dan kun je het hoofdje voorzichtig omdraaien. Telkens als je bij haar kijkt, het hoofdje weer terug naar rechts draaien (waarbij ze dus op de rug ligt).

Op die manier is bij Lianne de voorkeurshouding helemaal verdwenen en is haar bolletje weer helemaal rond geworden, eerst was het aan de rechterkant wat platter dan aan de linkerkant. Dus je kunt er zelf best wel veel aan doen, op die manier kun je nu nog erger voorkomen.

Wij legden haar zo in de box, dat ze naar links moest kijken om ons te zien, de speeltjes aan de linkerkant leggen, het bedje omdraaien met de linkerkant naar het licht toe, haar benaderen van de linkerkant en niet van rechts, je kunt misschien het aankleedkussen op de commode naar je toe leggen of dat jij aan de rechterkant staat (bij ons was het links stimuleren, bij jullie dus rechts). Als ze slaapt, dan kun je het hoofdje voorzichtig omdraaien. Telkens als je bij haar kijkt, het hoofdje weer terug naar rechts draaien (waarbij ze dus op de rug ligt).

wij hebben het ook zo gedaan, telkens die kant benaderd waarop ze het minste lag. wat ook erg geholpen heeft is zo'n boxspiraal. die hebben we aan de goede kant van haar bedje bevestigd zodat het erg uitnodigend was om die kant uit te kijken. wij hebben ook tips (folder) van het cb gehad hierover, zij hadden namelijk gezien dat haar hoofdje begon af te platten. na bijna twee maanden kon je al heel goed verbetering zien, we kregen zelf complimenten :thumbup: van het cb dat het zo goed ging.

succes ermee!

Ten eerste wil ik je even zeggen dat als je naar de HA of Cb gaat en ze zeggen dat t t wel meevalt dan laat je niet afschepen hoor.

Hier kreeg ik met 2 maand de melding ohh niets aan de hand en met 3 maand kwamen we weer en toen moesten we ineens therapie.

Een zijlig kussen is idd een uitkomst. Hier was op de rug geen optie omdat hij dan meteen zijn hoofd naar zijn favo kant draaide

Veron was ook een buikligger en wij hebben toen besloten hem op zijn buik te laten slapen en dat doet hij nu nog steeds. Maar dat moet je wel ook zelf aan durven natuurlijk.

Zijlig kussen is een uitkomst!

Therapie raade aan zoveel mogelijk ook op de buik te leggen als hij wakker is zodat er minder druk op het hoofd komt.

Succes in elk geval want ik vond het wel lastig hoe stimuleer je dat nu bij een baby.

Goed stimuleren naar de andere kant.

Eline had het heel erg, en was slecht te ‘corrigeren’ Zelfs in diepe slaap draaide ze terug, en heeft nu een helmpje, wil niet zeggen dat dat gelijk nodig is hoor, maar ga er nu mee aan de slag, des te eerder leert ze op beide kanten te liggen.

Succes!

Google eens op voorkeurshouding, er zijn veel dingen die je eraan kkunt doen!

dames sorry maar ik kom er even niet op…

hoe heten die kussens waar je je baby in kan leggen zodat hij alleen maar een kant kan opkijken? of zo’n kussen waarbij je je baby op de zij kan laten liggen zonder bang te hoeven zijn dat hij op zijn buik rold?

thankss alvast ,ik kom nml niet op het woord en dan is er op googlen ook zo lastig

Zijligkussen? :think:

Je bedoelt twee van die driehoekige kussentjes, waar je je kindje tussenlegt?

Dan heeft hij een kussentje voor de buik langs en achter de rug.

@Jippie wrote:

Zijligkussen? :think:

Je bedoelt twee van die driehoekige kussentjes, waar je je kindje tussenlegt?

Dan heeft hij een kussentje voor de buik langs en achter de rug.

ja die

Volgens mij staan die wel op de site van Baby-Dump, maar ik weet het niet zeker…

Ik heb hier nog 2, van die zijligkussens, liggen waar natuurlijk niets mee gedaan word! Als je belangstelling hebt pb maar…

he ships ik heb vrijdag er net een besteld via een of andere babysite… :?