Ze wil alleen nog liggend drinken!

Morgen gaan we voor de 2e x naar de osteopaat dus die zal er uiteraard naar kijken maar ik wil dit topic toch alvast even openen voor tips…:

Nika wil dus niet meer in de madonnahouding gevoed worden. Als ik haar op die manier probeer aan te leggen gaat ze helemaal overstrekken om maar niet in de buurt van mijn borst te zijn :? en ze kijkt er heel moeilijk/paniekerig bij … leg ik haar neer en ga ik langs haar liggen dan pakt ze meteen gretig de borst en drinkt ze super! Voor mijn idee doen we niks anders dan anders en ligt ze niet heel verschillend in beide houdingen.

Waar kan het aan liggen?

Het is namelijk een rottig probleem omdat ze doordeweeks mee is naar mijn werk en het er nu dus in sluipt dat ze dan dus niet drinkt (is een beetje vreemd om op mijn werk op de grond te gaan liggen, en ik vind dat ook gewoon geen houding voor buitenshuis) en nu komt ze dus 's nachts ook vaker :roll:

Heb geen probleem met nachtvoeden, maar om nou het hele drinkpatroon om te gooien op die manier zie ik niet zo zitten!

Wat naar Affie. Is er teveel omgevingslawaai? Is er te veel te zien?

Wil ze eventueel wel de rugby houding? Of (wat meer) zittend?

Hoop dat de osteopaat iets voor jullie kan betekenen, want liggend op je werk voeden is idd een beetje gek gezicht :smiley:

Hier doet ons mannetje het ook wel eens, maar dan denk ik dat hij toch nog niet zo’n honger heeft en probeer het later nog eens. Meestal wil hij dan nog even naar zijn grote broer blijven kijken of naar de poes of …

Ja opzich is ze wel snel afgeleid ja… als Lenn maar wát zegt draait ze al om om hem te bekijken :inlove: Maar alleen als ze ligt. Wil ik haar in madonna aanleggen dat probeert ze niet eens meer.

Rugby doet ze idd soms, maar das nogal lastig want ze weegt bijna 8kg en heb niet altijd “steun” bij de hand… zittend drinken snapt ze niet :lol:

Misschien is het idd gewoon niet genoeg honger ofzo. Ik denk wel dat ik alleen de avondvoeding nog op bed geef en 's nachts gewoon in madonna houding op de stoel op haar kamer…

Hier ook niet zittend hoor, dat vind meneertje niet lekker zitten geloof ik, dan gaat hij liever met mijn hemdje spelen :mrgreen:

Dat snel afgeleid zijn is wel de leeftijd.

Probeer idd eens 's nachts wel de madonna houding, je merkt het snel genoeg als ze dat ook niet wil. Hier drinkt hij 's nachts eigenlijk het beste :think: geen geluid, donker en half slaperig. Dat is de perfecte combi :wink:

Hoop dat er toch nog anderen komen met herkenning en/of tips voor je!

@Noémi wrote:

Hier ook niet zittend hoor, dat vind meneertje niet lekker zitten geloof ik, dan gaat hij liever met mijn hemdje spelen :mrgreen:

Dat snel afgeleid zijn is wel de leeftijd.

Probeer idd eens 's nachts wel de madonna houding, je merkt het snel genoeg als ze dat ook niet wil. Hier drinkt hij 's nachts eigenlijk het beste :think: geen geluid, donker en half slaperig. Dat is de perfecte combi :wink:

Hoop dat er toch nog anderen komen met herkenning en/of tips voor je!

Ja het kan natuurlijk ook gewoon de leeftijd zijn, Nika drinkt ook gewoon 's nachts het beste… Hmm…

Het voelt alleen zo dubbel: oke, ze wil geen fles, en dat beperkt me nu toch wel een beetje wb uitjes 's avonds. Overdag gaat nog wel, maar 's avonds wil ik haar niet zonder voeding/onrustig laten. Nou ja, dat stel ik dan voorlopig nog maar uit, maakt niet uit. Maar als ze dan óók ineens alleen maar liggend wil drinken heb ik het gevoel helemaal niks meer te kunnen :roll:

Ik vind het geweldig hoor borstvoeden, en we stoppen nog lang niet. Maar dat het makkelijk is vind ik allang niet helemaal meer kloppen!

Herkenbaar!

Hier ook eentje die de fles niet wil. En hij komt nu dus idd ook weer vaker, eerst was het alleen nachtvoeding, maar nu komt hij ook voor een (late) avondvoeding.

Hoop echt dat de osteopaat iets kan betekenen voor julie, want enkel liggend voeden lijkt me verschrikkelijk. Dan kan je idd gewoon helemaal de deur niet meer uit :frowning:

Affie, wat zei de osteopaat?

Vervelend Affie, ik heb helaas geen tips, maar ben wel benieuwd wat de osteopaat te vertellen had.

Osteopaat voelt geen blokkades (meer) in d’r rug/nek dus dat is het niet… gewoon toch snel afgeleid denk ik.

Ze heeft ook veel minder gedronken vandaag dus misschien ook minder behoefte?

Bij mijn ouders was het ook “voedertijd” en toen was het duidelijk dat ze gewoon om zich heen wilde kijken tijdens het drinken. Toen ben ik onderuit gaan zitten en heb ik haar met haar gezicht naar me toe buik op buik gelegd. Dat wilde ze wel. Mijn vader lag dubbel want het zag er echt komisch uit. Ze had zeg maar beide handjes aan de zijkant van mn borst en kon zo ook nog een beetje links/rechts kijken…

Fijn dat er geen blokkades meer zitten.

Kun je iemand een foto laten maken hoe je dan voedt, lijkt me inderdaad een komisch gezicht en ook wel erg schattig.