ze voelt het 's nachts niet

Oudste is al heel lang zindelijk overdag, de nacht hebben we lang niets aan gedaan wegens slecht slapen jongste. Nu wil ze dan weer zelf proberen dus we zijn luierloos. Paar nachten droog, maar net als met luier ook een paar nachten nat. Met name de nachten dat ze goed slaapt. Gekke is, het is oude urine, dwz van de nacht ofzo waar ze de ochtend pas achter komt. Ze voelt het dus niet als ze slaapt. Komt dit nog? Even wennen, ofzo? Jongste heeft bijna altijd een droge luier, dus die gaat binnenkort ook luierloos slapen.

En als je haar even laat plassen, als jullie zelf na bed gaan? Misschien gaat het dan wel goed…kan even een klein gevecht zijn om haar eruit te halen en op de wc te zetten ( was hier ook even een strijd) misschien dan ze dan de nacht wel droog overkomt…



Succes !!

Het kan zijn dat ze het niet voelt…nichtje van ons heeft het ook gehad, en die kreeg een pilletje voor het slapengaan, werd om 11 uur nog wakker gemaakt om te plassen en bleef dan droog. Voor haar een fijne oplossing, omdat ze anders nooit uit logeren kon.

Ze is pas 4, het komt nog wel. Het heeft te maken met haar hormoonhuishouding. Cell heeft daar in een ander topic het volgende over gezegd:



@Cell wrote:

Nou… dat weet ik dan weer wel… nacht urine word door hormonen getriggerd… bij de 1 is die hormoonhuishouding sneller op orde dan bij de ander. Overdag zindelijk zijn is kwestie van systeem leren en aanvoelen wanneer de drang er is.

Kinderen, ook meisjes kunnen wel tot 5 en zelfs 6 jaar nog niet nachtzindelijk zijn. En dat is ook geen drama, het komt wel.



En wakker maken zou ik dus niet doen. Een kind moet leren wakker worden uit zichzelf omdat het plassen moet, niet aanleren om wakker gemaakt te worden en op commando nu en dan te plassen… daar kunnen zelfs op lange termijn meer problemen mee veroorzaakt worden dan opgelost.



Niek was met 2 jaar en 1 week zindelijk, nachtzindelijk pas met 4 jaar en 3 maanden… Toen ze gemiddeld 5 van de 7 nachten droog bleef, zijn we de luier af gaan laten, ze heeft wellicht 2x in bed geplast en toen werd ze echt zelf wel wakker.

Peter was met 3 jaar en 7 maanden zindelijk en heeft pas sinds 8 maanden (dus met ruim 5) geen nachtluier meer om.



Ik zou me er dus vooral NU nog niet druk om maken en ook niet gaan proberen haar te wekken en zo te stimuleren… als haar hormonen nog niet zo op orde zijn dat ze 's nachts minder urine produceert dan overdag, dan zal ze alleen maar ongelukkig worden van plassen op commando en het idee dat het niet klopt dat ze nog steeds zo nat is.



Het komt echt wel. Buurmeisje is februari 4 geworden en draagt ook nog een nachtluier… begint nu pas wat nachten droog te zijn… moeder zei eergisteren nog dat ze nu 2 a 3 nachten per week droog blijft… is al ruim 4 nu dus… :-*

Thanks,



Ik dacht dat het misschien kwam omdat ze al lang geleden steeds droog bleef, wij al zware nachten hadden en haar toen niet hebben laten proberen ook al wilde ze. Dat ze er “lui” van was geworden. Ze is nu ook vaak niet meer droog gaat nooit plassen 's nachts. vinden haar al 3 avonden in een nat bed, dus toch maar weer een luier aan. Ze wil zelf zo graag, maar dit is sneu. Wakker maken doe ik idd niet, had al gehoord dat het beter is als ze zelf wakker worden. Weet ook dat het tot 6 normaal is, maar omdat ze zelf wilde hoopte ik op nu. Jongste is namelijk wel bijna alltijd droog de nacht en plast ook niet. Maandag contact huisarts, vraag ik t nog ff na. Zoals het nu gaat is in ieder geval geen optie, dan maar lekker met luier. Zo zielig om steeds wakker te worden zonder iets te hebben gemerkt (plus dat ik elke dag het bed kan verschonen)