Hoi,
Zijn we weer…
Mijn linkerborst produceert nog steeds aanmerkelijk minder dan de rechter… :shifty: .
Als ik kolf komt er uit de rechter ongeveer 150ml en uit de linker maar 50ml…
Maar die 50cc was een paar weken geleden ook al zo :think: .
Het lijkt wel alsof ie stilstaat qua productie.
En ze wisselt ook flink qua groei (daarbij heeft ze ook relfux hoor, dus dat maakt het ook wat lastiger) de ene week maar een 75 gram bij wijze van spreken en de andere week 300 gram.
Ze is na de linkerborst ook echt niet tevreden, maar na de rechter zit ze overvol.
Nou moet ik ook elke dag minstens 100 ml kolven ivm het aanmaken van nutriton, maar soms lijkt mijn borst dan nog niet goed gevuld voor de volgende voeding.
Zucht…iemand nog een idee hoe ik de productie links op kan voeren en of ik zo bv kan blijven geven…
Wat is nutriton?
En ja denk dat je gewoon kan blijven doorvoeden…
Hier ook 1 tiet die het minder deed…
Niet zo extreem als bij jou, maar toch was het een ‘vervelende’ tiet…
En ik ken mama’s die met 1 borst voeden…
Geloof dat Lydia dat heeft gedaan… :think:
:mrgreen:
Nutriton is johannesbroodpitmeel.
Een soort behanglijm waarmee de voeding nog enigzins in haar maagje zou moeten blijven :roll: .
Oww… ok… ik moest meteen denken aan dat ‘spul’ waar superman niet tegen kon… hoe heet het ook alweer? :think:
Zowel bij dochter als nu bij zoon had ik links zo’n gehandicapte borst.
De linker deed totaal niet mee, bij het voeden niet en bij het kolven niet.
Ik heb het wel een tijd geprobeerd maar het frustreerde alleen maar.
Uiteindelijk ben ik die linker gaan negeren en ben ik enkel met rechts gaan voeden. Kolven deed ik ook enkel rechts, soms links voor de vorm maar dat had gewoon geen zin.
Lev is daar uitstekend op gegroeid :mrgreen:
Dit is een oude foto natuurlijk, maar toen voedde ik al een tijd met 1 borst en dat was ook het enige wat hij kreeg.
Dus het kan!
@lydia wrote:
Zowel bij dochter als nu bij zoon had ik links zo’n gehandicapte borst.
De linker deed totaal niet mee, bij het voeden niet en bij het kolven niet.
Ik heb het wel een tijd geprobeerd maar het frustreerde alleen maar.
Uiteindelijk ben ik die linker gaan negeren en ben ik enkel met rechts gaan voeden. Kolven deed ik ook enkel rechts, soms links voor de vorm maar dat had gewoon geen zin.
Lev is daar uitstekend op gegroeid :mrgreen:
Dit is een oude foto natuurlijk, maar toen voedde ik al een tijd met 1 borst en dat was ook het enige wat hij kreeg.
Dus het kan!
Zucht… Lev… :inlove:
@faizaa wrote:
Oww… ok… ik moest meteen denken aan dat ‘spul’ waar superman niet tegen kon… hoe heet het ook alweer? :think:
kryptonite. :mrgreen:
Verder hier ook de linkerborst die minder produceert. Althans dat was zo tot enkele weken (heb ik het idee).
Linkerborst aanbieden en na het drinken was ze nog niet tevreden. :roll: Rechterborst deed het wel goed.
Ik ben sinds enkele weken begonnen met telkens de linkerborst aan te bieden. Altijd eerst laten drinken met links tot ze er niks meer uitkrijgt en dan nog rechts aanbieden.
Heb het idee dat links aan het beteren is en al ietsje meer melk heeft dan voordien, want ze huilt niet meer na die borst te hebben gedronken.
Oooooooooooooooooh Lev :inlove: :inlove: :inlove:
Aha, dat kan dus :mrgreen: .
Wat is er toch met links :lol: ???
Kryptonite :lol: :lol: :lol: .
Ik probeer links nu wat meer aan te bieden of in ieder geval te kolven als ik rechts geef.
Pfoeh, wat een gedoe ik zit alle dingen te doen die ik niet wilde doen als ik bv zou geven;dagelijks kolven en vingervoeden enz… :wall:
Maar goed, morgen alweer 2 maanden, dat is al langer dan wat ik minimaal wilde doen, ik streef nu naar een half jaar in ieder geval .
Heb gisteren trouwens voor een klein prijsje een hele leuke voedings-bh bij de Hema gescoord, dan voel je je ook weer wat meer euh…vrouw… :oops: :mrgreen:
:mrgreen: hier net andersom.
Ik voed de jongste nu een jaar op alleen de linkerborst. De 1e 5 maanden op allebei, en daarna verder gegaan met 1.
De rechter is hier bij alledrie de kids al het zwarte schaap geweest
Hier ook een ‘éénborstvoeder’ hoor. Bij mij doet rechts het net zo slecht als bij jou links. Daar kun je aan werken natuurlijk maar ook bij mij was dat alleen frustrerend. Bij Hidde ben ik er nog wel even voor gegaan maar nu had ik er geen zin in. Met alleen links gaat het helemaal prima hier. En bij anderen ook zag ik aan de foto van Lev ( :inlove: ).
Oké :mrgreen: !
Thankx!
Ze was vanmorgen 7880 gram en 4 weken geleden 7175 gram :dance: .
Geloof dat het dus tot nu toe wel lukt met de irritante linkerboob :shifty: :mrgreen: .
(en de weegschaal van het ziekenhuis wijkt dus flink af van die van het cb, of andersom :think: ).
Heb er ook niet bij stilgestaan dat iemand met een tweeling ook maar met ééntje voedt :wall: :doh: .
Hey Jo, heb je de gewichten wel goed??? 7 kilo na 1 maand? en nu bijna 8 kilo? :-*
:mrgreen:
Euh 4880 gram :oops: :mrgreen:
Help…even klagen
Ik vind het zwaar…
Heb er gewoon nog 2 rondlopen, er is gewoon niet genoeg rust in huis om haar goed te kunnen voeden.
Mijn hele leven draait op het moment alleen maar om voeden en schooltijden en ergens daartussen schiet mijn gezin, mijn huis en ik erbij in.
Ik vind het heeeeeeeel lastig te combineren.
Nou werkt natuurlijk Noor d’r reflux ook niet mee, ik moet elke ochtend wel kolven min 100 cc voor de nutriton aan te maken, maar het liefst ook iets extra’s voor noodgevallen.
Maar de voeding erna heb ik gewoon nog niet genoeg voor Noor denk ik .
Ze is dan niet tevreden, schud maar hoofd tijdens het voeden, gaat in het wilde weg happen en protesteert…
Ik leg haar dan maar weer aan de andere borst aan in de hoop dat ze daar wel wat uit krijgt enz en dan weer terug als die ook leeg is…
Ze groeit goed, plast/poept goed, maar volgens mij maak ik overdag gewoon niet genoeg aan.
Daarnaast kost een voeding mij toch 3 kwartier tot een uur, die tijd is gewoon lastig vrij te maken en ondertussen breken er een paar de tent af.
Ben alleen maar naar school aan het hollen en aan het voeden.
Nu is het 2 weken vakantie geweest, maar ik ben alleen maar aan het voeden, boterhammen smeren, opruimen enz enz…
En ik ben net dubbel bezig, omdat ik voor elke voeding een spuitje nutriton moet maken + 2x per dag medicatie voor de relfux.
Dus net zoveel werk als bij kv.
Ze slaapt wel nagenoeg door, maar nog iets minder dan wat ik aan slaap nodig heb, maar 's middags rusten zit er gewoon niet meer in en dan kom ik helemaaaaaaal nergens meer aan toe.
Let wel; Ik ben aan de andere kant dankbaar dat ik het zo druk heb, maar het is wel een beetje veel zo.
Heeft iemand nog tips, want het is hier even een beetje op…
Ooooh meis, ik heb helaas geen tips voor je maar wilde je een dikke knuffel geven :hug: :hug:
(drink je zelf wel genoeg?, ik merk als ik te weinig gedronken heb dat de productie ook minder is)
Heb je een pb gestuurd Jolanda… :-*
Thankx :-*
BV is zeker net zoals bevallen :think: , als je denkt dat je het niet meer trekt, dan ben je er bijna :mrgreen: .
Noor is 450 gram in 2 weken aangekomen :oops: :oops: :oops: en drinkt een stuk rustiger nu haar zussen weer naar school zijn.
Jammer dat we nog zitten te prutsen met alle anti-reflux-acties, maar goed, ze doet het er goed op :inlove: .
zooooo dat is netjes Jolanda (heb je slagroom) :mrgreen:
@Karin1981 wrote:
zooooo dat is netjes Jolanda (heb je slagroom) :mrgreen:
Chocomel met slagroom :mrgreen: :lol: