Nikkie schreef vandaag haar naam!
We hadden een kaartje gekocht voor haar nichtje Emma en die wilde ze graag zelf schrijven. Ik bood aan om op een briefje het voorbeeld te schrijven, maar dat hoefde van haar niet. En zie hier het resultaat :shock:.
En ze wordt in maart pas vier! Ben best wel heel trots op haar :inlove:.
wat goedddddddddd
Waaahh :shock: wat goed zeg :thumbup: :inlove:
Als mijn meisje zegt ik ga schrijven dan tekent ze alleen rondje en als ik het voor doe komen er bij haar ook alleen maar rondjes te staan :mrgreen:
Wauw Nikkie Knap zeg
Wat is ze er vlot mee :thumbup:
WOW dat is super snel!
merijn doet dat echt nog niet… Hoe kent ze de letters zo goed?
Ik krijg merijn nog niet geinteresseerd genoeg om te oefenen met schrijven. Hij leert het ook nog niet op school.
:thumbup: echt n superknappe dame!
@jet wrote:
Hoe kent ze de letters zo goed?
We hebben wel een bord met van die magneetletters, maar ik denk dat het vooral door haar interesse komt. Ze is al heel erg lang heel erg geïnteresseerd in cijfers en letters. Ze leest ook al behoorlijk veel. Nou ja, ze herkent heel veel woorden. Ze probeert wel echt mee te lezen als ik een verhaal voorlees. En overal op straat wil ze weten wat er staat. Bijvoorbeeld STOP op een verkeersbord…
En toen ze krap 2,5 was herkende ze ook al getallen die uit twee cijfers bestonden. Overal was ze de huisnummers aan het benoemen. Ze vindt het dus gewoon heel erg leuk.
Ondertussen schrijft ze haar naam nu overal op en gisteren schreef ze kerstman. Dat dan wel met hulp hoor en de R en de S moest mijn man opschrijven, maar toch.
Ze heeft haar fijne motoriek erg goed ontwikkeld merk ik. Ze kleurt ook alles al helemaal binnen de lijntjes bijvoorbeeld. En ze houdt haar pen en kleurtjes ook heel mooi vast.
Maar haar grove motoriek is weer anders. Ze rent heel lomp :mrgreen: en fietsen gaat ook niet echt als een speer…Hihi, net d’r moeder :shifty:.
Ik ben echt heel trots!
Nu nog poepen op de wc :roll:.
knap hoor!
@Wijnanda wrote:
@jet wrote:Hoe kent ze de letters zo goed?
We hebben wel een bord met van die magneetletters, maar ik denk dat het vooral door haar interesse komt. Ze is al heel erg lang heel erg geïnteresseerd in cijfers en letters. Ze leest ook al behoorlijk veel. Nou ja, ze herkent heel veel woorden. Ze probeert wel echt mee te lezen als ik een verhaal voorlees. En overal op straat wil ze weten wat er staat. Bijvoorbeeld STOP op een verkeersbord…
En toen ze krap 2,5 was herkende ze ook al getallen die uit twee cijfers bestonden. Overal was ze de huisnummers aan het benoemen. Ze vindt het dus gewoon heel erg leuk.
Ondertussen schrijft ze haar naam nu overal op en gisteren schreef ze kerstman. Dat dan wel met hulp hoor en de R en de S moest mijn man opschrijven, maar toch.
Ze heeft haar fijne motoriek erg goed ontwikkeld merk ik. Ze kleurt ook alles al helemaal binnen de lijntjes bijvoorbeeld. En ze houdt haar pen en kleurtjes ook heel mooi vast.
Maar haar grove motoriek is weer anders. Ze rent heel lomp :mrgreen: en fietsen gaat ook niet echt als een speer…Hihi, net d’r moeder :shifty:.
Ik ben echt heel trots!
Nu nog poepen op de wc :roll:.
Goh toevallig, mijn dochter (wel ietsie ouder) zit net op school, ook bezig met lezen en schrijven en kon tot voor kort ook niet poepen op de wc…
schijnt wel vaker voor te komen met slimmerikken, heb ik me laten vertellen…niet durven loslaten ofzo :roll:.
MAAR, sinds kort (een paar weken) kan ze dus poepen op de wc, er is dus nog hoop voor je jongedame
Enne, je kan niet alles tegelijk, dus eerst lezen en dan leren poepen, een normale volgorde toch :mrgreen:
@Ninja wrote:
Enne, je kan niet alles tegelijk, dus eerst lezen en dan leren poepen, een normale volgorde toch :mrgreen:
Whoehahaha! Ja heel normaal :mrgreen:.
Eerste zei ze dat ze als Sinterklaas weer weg was, ze zou gaan poepen op de wc. Nu is dat alweer opgeschoven naar na de kerst :wall:.
Wat superknap zeg!!! :thumbup: :inlove:
Knap!
Herken het wel, Anoek is er ook heel erg mee bezig.
Herkent ook haar naam als het ergens staat. Dacht eerst dat
ze alleen de eerste lekker herkende van haar naam en die van
Sven. Maar als ik dus Anouk opschrijf zegt ze dat het fout is…
en wijst ze de U aan en als ik bij Sven een schrijffout maakt
ziet ze dat ook meteen. Net als bij papa, mama, Paschal en Jeroen.
Ze was van de week ook kerstkaarten aan het
‘schrijven’ :mrgreen: Ze zet er een héleboel op
(onduidelijke dingen) en als laatste schrijft ze de A in het groot.
Want (zegt ze) dan zien ze dat het van mij is
(en dan zet ik er stiekem in het klein nog even ‘noek’ achter )
maar Anoek poept al wel heel lang op de wc en fietsen
doet ze ook graag en veel…ook zonder zijwieltjes)
Ik herken het wel.
Aniek tekende al koppoters toen ze 2,5 was en dat doen ze meestal pas na hun 3e. Gedetailleerd een paard tekenen en ook in verhouding kon ze al met 4. Schrijven doet ze ook al sinds 3 jaar en 10 maanden. Haar eigen naam, maar ook papa en mama en opa en oma. Woorden als poes, boom en pet enzo, schreef ze ook al snel.
Ze is ook gek op knutselen en heeft supersnel door hoe iets wat vrij technisch is werkt.
Maar fietsen doet ze nog niet en ze is al ruim 5. Zwemmen doen we nu, maar het gaat niet heel best en ook zij poepte pas op de wc toen ze al naar school ging. Ze poepte niet in d’r broek, maar hield het gewoon op tot ze thuis was en dan vroeg ze een luier.
Maar ook dat is goed gekomen.
Ieder kind heeft zijn eigen interesses en talenten, rekenen en taal zijn momenteel gewoon ontzettend haar interesses en daardoor nu ook haar talent, of dat zo blijft… we zullen zien.
Ze is in elk geval wel toe aan groep 3 en dan kan ze maan, roos en vis al lezen en schrijven.
@Cell wrote:
Ik herken het wel.
Aniek tekende al koppoters toen ze 2,5 was en dat doen ze meestal pas na hun 3e. Gedetailleerd een paard tekenen en ook in verhouding kon ze al met 4. Schrijven doet ze ook al sinds 3 jaar en 10 maanden. Haar eigen naam, maar ook papa en mama en opa en oma. Woorden als poes, boom en pet enzo, schreef ze ook al snel.
Ze is ook gek op knutselen en heeft supersnel door hoe iets wat vrij technisch is werkt.
Maar fietsen doet ze nog niet en ze is al ruim 5. Zwemmen doen we nu, maar het gaat niet heel best en ook zij poepte pas op de wc toen ze al naar school ging. Ze poepte niet in d’r broek, maar hield het gewoon op tot ze thuis was en dan vroeg ze een luier.
Maar ook dat is goed gekomen.
Ieder kind heeft zijn eigen interesses en talenten, rekenen en taal zijn momenteel gewoon ontzettend haar interesses en daardoor nu ook haar talent, of dat zo blijft… we zullen zien.
Ze is in elk geval wel toe aan groep 3 en dan kan ze maan, roos en vis al lezen en schrijven.
Nou, echt precies Nikkie dus!
Hier tekende ze een paar maanden terug ook een heel mooi portret. het was een hoofd met ogen erin met pupillen. En haar heel netjes en oren op de juiste plaats. het was heel gedetailleerd en klopte ook.
En deze week had ze een prachtige tekening gemaakt met donkere wolken, maar met een zonnetje en daaronder een paraplu en bloemen. Ze hoefde niet uit te leggen wat ze had getekend, ik kon het heel duidelijk zien :thumbup: :D.
Van de week zijn we ook naar de bieb geweest en ze wilde persé een leesboekje mee over Sesamstraat. Echt lezen doet ze nog niet, maar ze herkent wel de woorden. Ik wijs nu bij alle namen die in het boekje staan, de namen aan en Nikkie zegt dan wat er staat. Ze herkent dus ieniemienie, tommie, pino, aart, sien, purk enz. En ze heeft er zo ontzettend veel lol in!
Pffff, nog twee maandjes en dan mag ze naar school. Ze wil zooooo graag!!!
Wat knap zeg!!! En ze moet nog 4 worden!! :shock:
Mijn zoontje schrijft sinds een paar maanden terug ook ineens zijn naam. Nu schrijft hij inmiddels ook MAMA , maar dat is omdat zijn naam daar mee begint hahahaha.
Hij heeft zijn naam in ruim 1 meter breed op de muur staan van zijn kamer, dus wij vermoeden dat hij dat is gaan naschrijven :mrgreen:
ook hetzelfde lettertype…wat misschien dan weer niet zo handig is…
Veron kan niet zijn eigen naam schrijven maar wel PSV :lol: …
Wel goed hoor van Nikkie…
grts patricia