Of ze heeft alzheimer :mrgreen: .
:mrgreen:
Maaike rolt ooook :dance: .
go maaike, go maaike :!: :thumbup:
Hoi allemaal,
Ik ben zelf een 35 jarige moeder (met ADHD) van een dochter (bijna 17) en zoon (14), beide (gelukkig) zonder ADHD.
Huh wat moet die nou op een baby forum zie ik jullie denken.
Logisch… sinds 19/09/2006 ben ik de trotse tante van een neefje.
Maar ja met 2 tieners weet je niet alles meer over de ontwikkeling van babies enzo en ik vind het super fantastisch dat mijn zusje nu haar 1e kindje heeft.
vandaar dus dat ik het tijd vond om die info die er wel nog ergens achter in m’n hoofd zit weer eens wat duidelijker te krijgen.
Ik was vooral op zoek naar bepaalde ontwikkelingen omdat ik vond en nog steeds vind dat mijn neefje wel erg snel is met sommige dingen.
Gelukkig zag ik hier ook een aantal hele snelle babies, waarmee ik absoluut niet zeg dat die beter zijn want iedereen ontwikkeld op zijn/haar eigen snelheid en wanneer je er aan toe bent.
Belangrijkste is natuurlijk altijd dat je het doet en niet wanneer.
In ieder geval kan snel naar mijn idee ook wel eens TE snel zijn.
Mijn neefje is 11 dagen te laat geboren, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft, of denk ik nu heel verkeerd?
Hij was 2,5 week en toen kon hij zijn hoofdje omhoog houden.
Hij was ook pas 2,5 week toen hij zich van zijn buik op zijn rug rolde!
De 1e keer lukte het meteen, de 2e keer niet.
Met exact 4 weken (3 dagen geleden dus) kon hij het gewoon constant.
Pas 4 weken jong en nu al van zijn buik naar zijn rug rollen wanneer hij dat wil… is dat niet een beetje te snel?
Ik heb al lachend gezegd dat ik benieuwd ben of hij misschien ook het kruipen over gaat slaan, we zullen zien.
Al is dit een wat oudere discussie toch vraag me wel af of er hier iemand is die een baby kent die ook zo snel is en wat jullie idee is over deze hele snelle ontwikkeling.
Groeten, Dedi
Ik vind dat ook heel snel, maar als het kind het uit zichzelf kan, dan zou ik er niks op tegen hebben. Ik had een neefje die met 8 maanden de trap opliep. Tja, sommige zijn nou eenmaal van die snelle jongens.
Dank je Lena.
En ja je hebt gelijk dat sommige gewoon zo snel zijn.
Mijn post is ook maar weer het bewijs hoe snel je dingen vergeet als je kinderen ouder worden.
Herinnerde me wel dat die van mij ook met sommige dingen erg snel waren maar toch echt niet dat ze zo snel waren.
Nu toch ook maar even hun groene boekje erbij gehaald en nagekeken, kwam ik erachter dat die van mij ook wel erg snel waren.
Bijv. van buik naar rug rollen allebei met 3 maanden.
Herinnerde het me wel maar de preciese leeftijden niet meer maar mijn zoon maakte het nog gekker.
Met 2 maanden trok hij zich op aan mijn handen en kon hij staan op mijn knieen, met 4 maanden trok hij zich op aan de tafel en liep hij zijn eerste stapjes aan mijn hand.
Met 5 maanden wilde hij aleen nog maar staan en pas 1 week later deed hij moeite om te zitten wat hem meteen luktte.
De hele dag los lopen deed hij overigens pas met ruim 13 maanden, mijn dochter was daar weer sneller in.
Misschien deed hij dat pas met 13 maanden omdat hij praktisch doof was en het best eng vond en moeite had met zijn evenwicht houden.
Maar het is wel duidelijk dat snelle starters dus ook ineens gas terug kunnen nemen.
Groetjes, Dedi
PS: Dat praktisch doof zijn heeft ongeveer 2,5 jaar geduurd en daarna werd het steeds beter door een aantal operaties. Nu heeft hij zelfs een muzikaal gehoor.
hoi
ben wel blij met dit topic.
WErd stiekum een beetje onzeker want bij de juni en juli mama’s rollen al best wat beebs zich om.
En mijn fransje doet geen pogingen dus ben blij dat er meer beebs zijn die alles op zijn tijd doen.
En dan kan het ook ineens heel hard gaan hoor.
Afgelopen zomer veranderde ze in een beebje wat nog niet bewoog tot 7 maanden in een kleine druktemaker die rolde, tijgerde, kroop, stond en liep met steun allemaal in 2 maanden tijd :shock: .
Lena kan erover mee praten :mrgreen: .