ze lust geen kunstvoeding!

Mijn dochter is nu 6 maanden. En ik geef volledig borstvoeding. Als ik werk kolf ik en dan krijgt ze dat uit de fles. Als ik niet genoeg kolf wil ik dat aanvullen met kunstvoeding. De eerste twee keer ging dat prima. De derde keer spugde ze alles uit en sinds dien weigert ze de kunstvoeding. De borstvoeding uit de fles gaat er prima in. Wat nu?? Iemand ervaring?? Ben bang dat mijn productie straks terugloopt, nu we begonnen zijn met bijvoeding en dat ze nog steeds weigerd. Weet iemand raad.

Alvast bedankt

Langzaam aan de moedermelk met de flesvoding mengen. Zo kunne ze aan de smaak wennen.

eerst 30 ml kunstvoeding bij de moedermelk, naa een aantal keren 60 ml enz. Dan wennen ze makkelijker aan de smaak.



Ik hoop dat het lukt.

mijn idee… mengen en langzaam opvoeren…

Mijn zoontje moest overstappen van BV naar KV omdat hij hevig spuugte. We hebben eerst frso comfort geprobeerd, maar dit weigerde hij ook. Toen overgestapt op nutriln en dat drinkt hij wel.

Misschien kun je ook een ander merk proberen??

Om hoeveel voedingen gaat het? Op dagen dat je thuis bent voedt je wel gewoon? Is het een idee om op andere dagen tussendoor nog wat extra te kolven?

Ymke weigerde ook pertinent de kunstvoeding… Deed ik borstvoeding in de fles dan dronk ze het zo op… Ik had toen friso. Heb toen nutril*n geprobeerd en dat wilde ze wel…

Ik ken dit probleem welke soort voeding gebruik je.

een vriending van mij heeft hetzelfde gehad met haar dochter die gaf toen friso meschien moet je proberen om een ander merk te pakken bijv. stimilac dat is veel zoeter van smaak.



groetjes lindy en amber

Hoi,



Mijn dochter Maud is nu 4 maanden. Ze drinkt goed uit de fles.

Maar ik kolf niet genoeg om haar volledig borstvoeding te blijven geven. Nu heb ik dus geprobeerd haar kunstvoeding te geven (friso hypoallergeen 1) maar ze ‘spuugt’ dit gelijk weer uit. Ik heb bij het cb gevraagd of je de kunst en borstvoeding ook mag mengen, maar dat mag niet. Nu lees ik hier dat dat wel gedaan wordt… :think:

Wat is nu juist?



groetjes AG

je mag het volgens mij wel mengen hoor, maar het moet wel op de zelfde temperatuur zijn, kan me geen reden bedenken waarom het niet zou mogen?/(eerst bv geven en fv daarna, geeft toch hetzelfde effect in de maag, of niet?)

het zou ook kunnen zijn dat ze er allergisch voor is en het daarom niet accepteerd.

Dat wou ook het spugen kunnen verklaren.