Ze lust geen fles meer!! Tps gevraagd!

De laatste week drinkt mijn dochter steeds slechter. Ze duwt de fles weg en begint vaak te krijsen als ik hem in haar mond duw en ze proeft de smaak :think: Dat geldt niet voor de papfles (rijstebloem); die slurpt ze echt als een hongerige naar binnen! Nu zit daar dus een smaakje aan door de rijstebloem vermoed ik. Gisteren deed ik ook in de avond fles al een schep rijstebloem erbij omdat ze de hele dag nauwelijks gedronken had; dat ging dus weer helemaal goed. Vanmorgen weer ‘normale’ melk was dus weer drama.

Kan het zijn dat ze die melk niet lust? (ze drinkt pas een week of 2 volledige flesvoeding na stoppen borstvoeding, maar ook voor die tijd al dronk ze regelmatig tussendoor fles, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het daar zo’n late reactie op is)

Ze krijgt trouwens HA voeding. Zou gewone lekkerder zijn? (haar broer heeft KMA vandaar dat ik zekerheidshalve maar HA geef, maar ze lijkt niet allergisch). En kan het vaker rijstebloem te geven? Mijn schoonmoeder kwam namelijk met een verhaal dat vroeger kinderen in haar familie allemaal doodgingen omdat ze zoveel pap kregen :? :think:

De dieetist raad aan om rijstebloem 6 schepjes niet in 1 fles te doen, maar te verdelen in de flessen op heel de dag. Dus lijkt mij wel kunnen om in elke fles 1 schepje te doen. En dan steeds minder doen zodat ze uiteindelijk gewoon weer normaal melk drinkt ofzo :slight_smile:

Hier ook het advies wat Romata zegt al gehoord. Heb je Naturel Rijstebloem of Vanille? Ik kan zelf niet ruiken, maar mijn man zegt altijd dat de avondfles boeren lekker ruiken… Dus is het niet zo heel raar… Zoeter…