Ze logeert bij oma...en ik zit nu in de zenuwen!

Wat nu als er iets met oma gebeurd, lig ik me opeens te bedenken? Oma is alleen en qua gezondheid zijn er nogal wat klachtjes. Als haar kleindochtertje komt logeren is dat erg vermoeiend voor haar.

Mijn dochtertje kan nog niet zelf telefoneren, ze is nog maar 3,5 jaar oud, het nachtslot zit veel te hoog voor haar en de buren zijn niet echt oplettende types die aan gaan bellen als een kind lang achter elkaar aan het huilen is…

Wat erg, ik zou nu lekker in mijn bed moeten liggen. Genietend van het feit dat er een kindje minder is om mij uit mijn slaap te houden. En nou zit ik opeens helemaal in de zenuwen!

De kans dat er nu iets gebeurt is erg klein…maar stel dat…

Wat zou ik voor de volgende keeer moeten regelen of doen om te zorgen dat ons meisje ons kan bereiken, mocht er iets gebeuren?

Ik kan moeilijk tegen oma zeggen dat ze haar telefoon startklaar moet zetten, met de beveiliging ervan af en ons nr op het scherm, want ze zou wel eens dood kunnen gaan ofzo…(ik zie het al voor me :? )

heeft oma een sneltoets om te bellen naar jullie?

dan zou je haar dat gewoon zo snel mogelijk kunnen leren om die te gebruiken in geval van nood

Ik kan op mijn telefoon een aantal nummers inprogrammeren en dat heb ik er met 1 gedaan, die van mijn moeder. Zelfs de jongste kan zo al een aantal maanden mijn moeder bellen (hahaha en dat zal oma weten ook :lol: ).

Maar ik ben dus een alleenstaande moeder en dit vind ik ook wel een veilig gevoel voor mezelf!

Verder zou mijn oudste inmiddels ook 112 kunnen bellen, en de voordeur open maken en hulp zoeken bij de buren, maar het idee dat de jongste in elk geval mijn moeder kan bellen vind ik wel fijn.

Maar hoe is het gegaan verder?

Oh,

Ik snap je zorgen helemaal, ik zou ook zo gaan denken hoor. Vooral op het moment dat je net in bed ligt dan ga je liggen piekeren…

Ik zou haar ook leren om je te bellen als er iets aan de hand is. Zo voel jij je zelf ook geruster.

Gelukkig wil die van mij nergens logeren, hij slaapt alleen in zijn eigen bedje.

groetjes Conny