Ze ligt met haar hoofdje stijf tegen de bedspijlen aan

Mijn dochtertje ligt elke keer als ik haar uit haar bedje haal met de bovenkant van haar hoofdje tegen de bedspijlen aangedrukt.

Maar precies op die plaats zit bij haar de fontanel.

Zou dat kwaad kunnen als dat er tegenaan drukt?

Geen idee hoe ik dit zou kunnen voorkomen… :think:

Hoihoi

Mijn oudste dochter deed dit ook. Die legde ik heel laag weg maar lag binnen twee tellen boven in bedje en met haar hoofd tegen de spijlen en soms als ze erg druk was in haar slaap hoorde ik haar met haar hoofd bonken.

Ze is nu een gezonde meid van 6 jaar dus de schade zal wel meevallen. En ze stuitert 's nachts nog het hele bed door waarbij de muur regelmatig een trap krijgt of er dingen uit haar bed vallen.

groetjes

marlies

De fontanel groeit steeds verder dicht.

Hier ook een baby (8 maanden) die telkens tegen de spijlen ligt. Hij zoekt blijkbaar een beschut plekje :smiley:

Onze meid slaapt nog steeds het liefst met het hoofdje tegen de bovenkant van het ledikantje.

Voelt veilig en het schijnt dat kindjes dat herkennen van de baarmoeder.

Hé, naast het feit dat veel kindjes het idd veilig vinden voelen om ergens tegenaan te liggen, heb ik ook begrepen dat baby’s met hoofdpijn ook vaak met hun hoofd tegen de rand gaan liggen.

Misschien eens een bezoekje aan een ostheopaat o.i.d.? Misschien heeft ze kramp in haar nekje ofzo…

Hier ook een jongetje die dat doet sinds een maand of 7. Geen idee waarom hij het doet, bonken doet hij ook tegen de spijlen. Maar tot nu toe heeft hij er niks van opgelopen. Voorkomen lukt je toch niet, ze schuiven net zo lang het bed door tot ze lekker liggen. Maak je maar niet te druk, komt wel goed met ukkepuk!