@Happy mommy wrote:
Herkenbaar, Maaike heeft er zo’n enorme hekel aan om alleen te spelen dat ik elke keer weer met haar op touw moet. Ik kom net terug van het speeltuintje (waar geen kind was, dus toen maar na een paar minuten weer naar huis), of ik moet hier thuis met haar spelen. Zelfs boodschappen doen vind ze momenteel een optie, stelde ze zelf voor. Alles om maar niet alleen te moeten spelen.
Ze wilde heel graag met een meisje in haar klas gaan spelen. De eerste keer vroeg ze het zelf en dat meisje wilde wel, maar opa, die erbij stond negeerde haar compleet. Toen ik hielp en het nog een keer vroeg was het nee, ze moet vandaag naar zwemmen.
Vandaag wilde ze dat ik het vroeg, maar het antwoord was weer nee, het meisje wilde wel en zei dat ze vandaag thuis was. Maar opa zei alleen nog, vandaag maar niet en weer kregen ik en mijn dochter een rug toegekeerd.
Ik kan daar niet over uit. Als zo’n klein meisje duidelijk heel verlegen zoiets komt vragen, dan kan je toch wel iets leuker reageren…
Nu durft ze helemaal niet meer![]()
Oh, ik snap je helemaal! Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt, maar het raakt je zo hè, als je verlegen meissie op zo’n manier afgekapt wordt.
Even afwachten tot opa er een keertje niet is. En dan misschien weer even dat stapje terug, dat jij het voor haar vraagt. En trouwens, kinderen van deze leeftijd overzien nog niet altijd de hele dag hè? Dus het meisje kan wel gezegd hebben dat ze vandaag kan, maar misschien was dat ook niet zo. Maar al met al, opa mag wel iets prettiger reageren.
Eerlijk gezegd zou ik zo vreselijk blij zijn als iemand spontaan naar mijn dochtertje komt om met haar te spelen, dat ik wel tijd ervoor maak.
Maar het moet wel kunnen hè? Op de dag dat ik werk kan er dus geen kindje komen spelen. Op woensdagmiddag heeft Bo logopedie, en daar kan (èn wil) ik dus niet onderuit. Dus kan een kindje dan wel komen spelen, maar niet te lang. En zo zijn er genoeg redenen bij iedereen: zwemles, tandartsafspraak, balletles whatever.
@Paikea wrote:
goh ik word best wel onzeker als ik dit topic lees. Kian is ook erg verlegen en hij zit nu sinds 2,5 maand op school. Maar hij heeft nog geen enkel speelafspraakje gehad. Wat is nu 'normaal'?
Bo zat een maandje of 3 op school toen ze voor het eerst ergens ging spelen. Dat meisje is toen ook 2 keer bij ons geweest en vervolgens was het een hele poos rustig op speelgebied. Sinds een maandje of 3 speelt ze nu af en toe ergens, maar ook niet vaker dan 1x in de 2 weken, denk ik.