Mijn dochtertje van bijna 4 jaar is de laatste tijd zo moe.
Ze heeft van die donkere kringen onder haar ogen en maak vaak aan het eind van de dag een futloze indruk.
Vandaag zijn we naar de kermis geweest en tijdens de korte wandeling er naar toe vraagt ze al om opgetild te worden omdat ze zo moe is. Een maal thuis zei ze dat ze het leuk vond maar dat ze liever thuis wilde blijven om op de bank te liggen. Ze wilde niet eten en is om 18:00 uur al naar bed gegaan en sliep vrijwel meteen.
Meestal ligt ze tussen 19:00 uur en 20:00 uur op bed, maar dan speelt en zingt ze nog wel ruim een half uur.
Vaak vind ze het niet eens leuk om weg te gaan. Ik probeer haar elke dag even naar buiten te krijgen dmv een wandelingetje naar de eendjes, een boodschapje oid, maar ik loop meestal na 20 meter al met een doodmoe meisje over straat.
Eerst dacht ik dat het aanstellerij was, maar ook als we dingen ondernemen die ze heel erg leuk vind, klaagt ze over vermoeidheid.
Ze gaat de laatste tijd wel met sprongen vooruit qua ontwikkeling. Ze tekent opeens heel goed. Ze praat heel duidelijk voor haar leeftijd.
Zou het met de groei te maken hebben?
Ze is ook vaak heel erg dwars en moeilijk en vaak maakt ze een heel verdrietige ontevreden indruk.
Ze weegt erg weinig voor haar leeftijd, 13 kilo en ze is 1.02 meter lang.
Zou het daar aan kunnen liggen?
Ze heeft veel last van pijntjes overal. Pijn in haar kuiten en ook vaak buikpijn.
Maak ik me zorgen om niks, hoort dit bij de leeftijd en ontwikkeling of is dit een huisartsenbezoekje of een consultatiebureau-bezoekje waard?
Komen deze klachten iemand bekend voor?
Hoi,
Ik zou even langs de huisarts gaan om bloedarmoede of ziekte van pfeiffer (weet niet of ik het goed schrijf) even na te laten kijken .
heel veel beterschap :hug:
gr emlanie.
Ik zou hier ook mee naar een huisarts gaan. Als mijn kind zo nooit geweest is en ineens langere tijd klaagt over moeheid en ook het tekent in het gezicht zou ik op onderzoek uitgaan.
Lasse heeft ook een ontwikkeling doorgemaakt zoals jij omschrijft en ook met nar school gaan en is wel moe maar ik herken helemaal niet wat jij beschrijft.
Gewoon naar de huisarts gaan morgen want zo moe dat ze kringen heeft onder haar ogen duidt op ziekte van pfeiffer… En hou haar morgen ook thuis (voorlopig)
Sterkte…
Ik herken het van Jolijn. Afgelopen zomer had ik een moe meisje steeds. Niet normaal.
Ben gaan laten bloedprikken (op ik weet niet hoeveel mogelijke aandoeningen), maar daar kwam niks uit.
Toen ben ik zelf eens gaan opschrijven hoe lang ze sliep en wat we gedaan hadden die dag (en dat slapen bleek altijd minder dan ik dacht en de activiteiten van de dag meer dan ik dacht). Ze heeft altijd heel weinig geslapen en ze wordt al bijna 4 jaar bijna iedere nacht wakker, dus ze slaapt gewoon te weinig voor zo’n actief kind dat met heel veel dingen in haar hoofd bezig is.
Wat we nu doen is overdag momenten van rust inbouwen, samen lekker even op de bank, en dat lijkt te helpen.
Maar ik zou zeker eerst gaan laten bloedprikken, dan kun je van daaruit verder denken.
Succes!
Mijn kinderen hadden op die leeftijd (en deze periode van het jaar zowiezo vaak) een heel erg moe periode. Twee heb ik ook lichamelijk laten onderzoeken, er was niets mis.
Hier krijgen ze floradix en zoveel fruit als ze maar opkunnen. lekker groente en fruitssappen maken en laten drinken en goed laten slapen, weinig activiteiten na school. Als de lente echt komt zal het vast ook wel beter gaan.
Omdat ze ook klaagt over pijntjes en vaak een verdrietige indruk maakt zou ik het zeker laten onderzoeken, sneu hoor.
Ik zou er ook even mee langs de huisarts…beter een keer voor niets dan dat je haar laat lopen met iets onder de leden. Of ben je inmiddels al geweest?
Ik herken heel veel; eerst werd het ook op een groeispurt en groeipijnen gegooid, maar Femke blijkt in hoge graad hypermobiel te zijn. Wellicht kun je je huisarts en/of een fysio raadplegen. Overigens uit hypermobiliteit zich op verschillende manieren, want tegen onze verwachting in blijkt onze jongste ook hypermobiel, maar dan op een heel andere manier.
Mijn meisje was ook ontzettend moe. En maar slapen willen…
De arts kon ook geen oorzaak vinden.
Het schijnt te zijn (volgens een arts op het cb) dat ze zo rond de 4 jaar bijna allemaal weer een soort ontwikkelingssprong maken en daardoor heel erg moe kunnen zijn. Het staat nergens officieel, maar zij hoorde alleen maar moeders met die klachten op het buro.
Anders voor de de zekerheid toch maar effe langs de huisarts!
Mijn neefje heeft het ook heel erg. Sinds een aantal maanden ook naar school. Dat vreet energie. Ik zou sowieso even ijzer laten checken voor de zekerheid. En idd eens kijken wat ze nou precies slaapt. Ik denk dat ze zonder middagslaapje toch zeker wel de klok rond moeten slapen. Misschien anders in de weekenden nog in de middag een paar uurtjes laten slapen? Ik merk het aan Jim zijn gedrag ook meteen als ie even extra moet slapen, is echt heel dwars dan. Vandaag ook weer zo’n ochtend en dus 's middags naar bed, de rest van de dag een heel gezellig en lief ventje gehad. Hij wil 's middags niet meer slapen, maar probeer hem toch minimaal 1x per week 's middags nog een paar uurtjes te laten slapen.
hier de oudste ook, net naar school en moe…
even een stukje lopen “mama ik ben moe”
lijkt wel een stopwoordje…moe
maar zoals ik hier lees hebben vele het dus…
dan ga ik er verder ook geen aandacht aan besteden… als hij moe is mag hij op de bank hangen :mrgreen:
dan gaat hij vanzelf wel weer spelen :lol: