waren vandaag bij inloopspreekuur omdat L.ynn de prikjes nog moest en gelijk maar even gewogen
woensdag was ze 5720 en nu 5710 ik voed haar sinds zaterdag om de 2 uur .
Sinds donderdag heeft ze elke dag 2 tot 3 volle poepluiers gehad daarvoor maar 1 om de dag.
Ik ben wel meer gaan sporten (3x in de week) , en heel erg op mijn voeding gaan letten. Sonja Bakker als richtlijn maar niet precies omdat je daar te weinig krijgt voor BV dsu regelmatig 2 a 3 boterhammen extra per dag
Maar gewoon om mijn voedingspatroon aan te passen en niet meer snaaien aan chips ed
Maar ik maak me dus grote zorgen Ik wil liefst nog ruim 9 maand zelf voeden maar als mijn meisje niet meer groeit
Ik kan je hier eigenlijk weinig mee helpen, geen ervaring met kindjes die niet groeien. Ik weet alleen wel dat je echt niet aan de bv hoeft te twijfelen hoor, het is echt een fabeltje dat er te weinig voedingsstoffen in zouden (kunnen) zitten.
Is ze de vorige keer wellicht vlak na een voeding gewogen en dat ze nu vlak tegen een voeding aan zat?? Dat kan nl. het gewicht van een hele voeding schelen heh
@ICL wrote:
Is ze de vorige keer wellicht vlak na een voeding gewogen en dat ze nu vlak tegen een voeding aan zat?? Dat kan nl. het gewicht van een hele voeding schelen heh
eeeh ja vorige keer had ik haar net gevoed thuis dan wel En nu moest eigenlijk wel een voeding hebben
daar heb ik niet eens aan gedacht
Dan is ze dus waarschijnlijk prima gegroeid in die paar dagen :thumbup:
had haar net gevoed en gewogen (digitale weegschaal) en toen was 5780 gram
@Karin1981 wrote:
had haar net gevoed en gewogen (digitale weegschaal) en toen was 5780 gram
:thumbup:
het kan idd echt uitmaken of ze net gevoed is, gepoept heeft, of op welke weegschaal gewogen wordt enz enz.
(bij nano hield het helaas maanden aan, eerst amper groeien, toen niet meer groeien, toen afvallen. Op het begin was hij zelf nog gewoon vrolijk en alert, maar toen dat ook voorbij was, hij oranje plasluiers had, toen werd het tijd om aan de bel te trekken (ondanks de reacties als ‘er is echt niks mis met de bv’…) en actie te ondernemen. Maar van 1xtje ‘tegenvallende’ weegresultaten zou ik echt proberen niet onzeker te worden hoor. Kindjes op bv groeien nou eenmaal niet volgens een vast grafiekje. Kijk naar je kind, en laat dát de leiddraad zijn :thumbup: )
en… zowel fles als borstvoed kindjes hebben ergens rond de 3 a 4 maanden een dip in hun groei… dan staan ze vaak even stil, Mies viel toen zelfs even af.
Dat trekt wel weer bij…
Tel daarbij op de al genoemde plas en poep verschillen… :mrgreen:
Komt helemaal goed zo te horen :inlove:
ella heeft ook eens een dipje gehad, en binnen een halve week wegen is ook nog een kort. ella heeft een jaar tevreden borstvoeding gehad. gewoon doorgaan meid. em ervoor zorgen dat je genoeg binnen krijgt. 3 keer in de week sporten en minder eten is dubbelop
1 van mijn kinjdes heeft dat ook wel eens gehad rond deze tijd. Groeide altijd super en toen opeens een hele tijd nauwelijks…
Ik maakte mij ook meteen erg ongerust maar het is allemaal goed gekomen!
Prpbeer vol te houden en er op te vertrouwens dat het wel goed zit. zeker zolang je nog volle plasluiers hebt en een alert kindje niks om je zorgen over te maken!
En eigenlijk is het ook wel een kort termijn om wat over de groei te zeggen.
Ons meisje was ook afgevallen 2x achter elkaar op een kort termijn. En nu adviseerde ze me pas over 2 weken weer te komen wegen omdat je dan een beter beeld hebt over de groei.
Verder sluit ik me bij de rest aan
nou alle stress voor niks
mevrouw was 5920 gram :shifty: :inlove:
:thumbup: :thumbup: