ze drinkt weinig en lust geen melk! Advies gevraagd!

Mijn dochter (7,5 maand) is vanaf haar geboorte een slechte melkdrinkster geweest. Daarom zijn we al snel met bijvoeden begonnen. Maar ik weet dat ze toch nog wel melk moet hebben, maar hoeveel?? Het lukt me op goede dagen om 300cc binnen te krijgen, dit is dan voornamelijk in de vorm van pap en een toetje 's avonds. ‘Gewoon’ uit de fles lust ze niet! Diksap erbij, fruitflesje van Friso, allemaal niet.

Nou is ze zowieso een hele slechte drinker: eten doet ze als een grote meid (ze krijgt trouwens al kaas+boter op haar boterham ivm zuivel). Maar ook gewoon water, thee, diksap gaan allemaal moeilijk. Maar van de andere kant maakt ze ook geen uitgedroogde indruk, dus ik ga ervanuit dat het voldoende vocht is…

Herkent iemand dit? En heeft iemand nog tips om aan genoeg melk te komen? hoeveel is het minimum?

Ik herken het van een gastkindje die hier altijd komt, ze is nu 8 maanden…die dronk ook heel slecht uit een fles, van de 200ml die ze moest hebben dronk ze soms maar 30 of 40 ml op. Na 6 maanden is haar moeder begonnen met het geven van fruithapjes en pap en nu krijgt ze dus een bambix papje met nutrilon als vervanger.

Ik maak het water warm en doe daar gewoon de nutrilon bij en dan vul ik het aan met bambix tot het wat dikker is en dan geef ik het haar met een lepeltje.

Ze krijgt dus haar gewone fles wel binnen, maar dan op een andere manier.

Maar ik geloof dat jij dat ook al doet…het papje.

Verder weet ik eigenlijk niet wat je nog meer zou kunnen doen, ms wat vaker aanbieden om een papje te eten.

Normaal moeten ze ongeveer 1000ml vocht binnenkrijgen, maar vocht zit bv ook al in een fruithapje, dus dat kan je er bij rekenen.

Heb je ook al geprobeerd met een anti-lekbeker, een tuitbeker of een gewone beker?

Keira is een paar dagen jonger en krijgt nu in de ochtend pap en laat in de avond (echt pas om half 11) een fles. Tussendoor hoef ik ook echt geen flesje aan te bieden, want die drinkt ze niet op.

Is het een idee om meer pap aan te maken? Dus 210 ipv 180 melk. En anders een andere beker… Ook met andere vloeistof misschien?