zantac stoppen

hoi hoi



Thije zit nu al bijna een jaar aan de Zantac.

We moesten van ka stoppen in september en dat hebben we gedaan. Maar na drie dagen was het weer een ellende. Krijsen/gillen/schreeuwen en huilen. Dus in overleg weer gestart met Zantrac. Met 2 dagen hadden we ons vrolijke ventje weer terug.

Na telefonisch overleg in december weer gestopt. Dit ging anderhalve week goed en vervolgens weer krijsen/gillen/schreeuwen en huilen. Dus weer begonnen met Zantac en na drie dagen was ons vrolijke mannetje er weer gelukkig.





Mijn vraag nu aan de mamma`s met kindjes die ook Zantac hebben gebruikt. Hoe ging dat bij jullie met het stoppen van Zantac?

We kunnen het toch niet door blijven gebruiken :think: :think:

Het zou vanzelf weer overgaan aldus de ka.

Maar ik begin te twijfelen. Wat zouden jullie in mijn geval doen???

ka zei nog 1 keer proberen te stoppen in maart. Maar ik houd nu mijn hart alweer vast als ik eraan denk wat er weer staat te gebeuren (misschien) Want dat akelige gekrijs/gegil en geschreeuw gaat me door merg en been.

Dus mensen met ervaring of meningen antwoord gerust.



Bedankt

wij hebben zantac gebruikt vanaf dat Tara 6 weken was tot ongeveer 8 maand oud,

Toen hebben we langzaam afgebouwd en het nooit weer hoeven gebruiken.

@knollie1 wrote:

wij hebben zantac gebruikt vanaf dat Tara 6 weken was tot ongeveer 8 maand oud,

Toen hebben we langzaam afgebouwd en het nooit weer hoeven gebruiken.






ideaal zeg :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lekker dat dat zo goed gaat :thumbup:

Juul heeft het ook gebruikt tot hij 1 jaar werd. We hebben het langzaam afgebouwd…

Hij gaf in het begin weer best veel terug, maar er werd ons verteld dat als hij ging lopen dat het dan minder zou worden. Het gaat nu hartstikke goed… (al loopt hij nog niet los, maar wel heel goed aan 1 vinger). Het ging eigenlijk vrij snel na dat we zijn gestopt erg goed…



Succes ermee!!

matteo is nu 20 maand… hij is nu een maand of 3/4 van de zantac af… was al paar keer eerder mislukt…op een gegeven moment zijn we het gaan afbouwen van 2 naar 1 keer per dag! tijd lang nog 1 keer gegeven… en toen daar op een gegeven moment ook mee gestopt en toen ging het goed!

@Moosje wrote:

maar er werd ons verteld dat als hij ging lopen dat het dan minder zou worden.




hier ook,maar Thije loopt al vanaf 10 maand door de kamer te banjeren :think:

@klavertje4 wrote:

matteo is nu 20 maand… hij is nu een maand of 3/4 van de zantac af… was al paar keer eerder mislukt…op een gegeven moment zijn we het gaan afbouwen van 2 naar 1 keer per dag! tijd lang nog 1 keer gegeven… en toen daar op een gegeven moment ook mee gestopt en toen ging het goed!




Misschein toch eens weer proberen dan :think: :think:

We zijn nu aan afbouwen van 3 naar 2 ml en moet zeggen dat hij nu naar twee weken wel weer gemiddeld 3 nachten per week erg ligt te krijsen s nachts :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Misschien probeer ik dan nog een osteopaat en dan terug naar kinderarts. Hij moet er toch een keer vanaf lijkt me.