We hebben een erg kleine plaats, zo’n 6,5 bij 5,5 et trapje erin voor schuur enzo. Klein stukje gras en 2 plantenstukken, 1 van 60 bij 120 en 1 van 60 bij 180. We hebben een schildpak zandbak staan, maar vandaag kreeg ik ineens het slimme idee om de grootste plantenbak leeg te halen en tot zandbak om te toveren. Deksel erop en klaar. Lijkt me wel handig, kan ik ook zo het zand er in terug vegen en hebben we weer meer ruimte omdat dan de schildpad weg zou gaan… Het is een stuk grenzend aan de schutting, dus ze kunnen dan aan de smalle zijdes en de brede zijde zitten.
Zou het wat zijn? Of zou de speelruimte erg beperkt worden? Anderzijds, zo’n schildpad heeft minder oppervlakte en kunnen ze ook niet in zitten. Dan zouden we een deksel wat meteen bankje wordt kunnen creeren misschien. Iemand hier idee over? Of het een slim idee is?
Wij hadden eerst een houten bak met 2 van die bankjes, die dichtgeklapt ook een deksel waren…je kent ze wel.
Een onding vonden wij, je kan niet heel veel zand erin doen, niet diep iig. En het zand bleef nat. Hoe het vocht erin kwam geen idee, maar als het mooi weer was was altijd het zand kletsnat.
Die hebben we toen weggedaan.
Toch speelden de meiden graag met zand…ze zochten tussen de tegels enzo naar kleine beetjes.
Toen hebben we ook een stuk tuin als zandbak omgetoverd.
Naast ons pad in een stuk van ongeveer 1 meter diep en nog geen 2 meter breed. Net ietsje groter als waar jij het over hebt. Grenst ook aan de schutting.
Maar we en vooral de kinderen zijn er heel blij mee. Ideaal omdat je het zand er zo terug in kan vegen en ze kunnen ook zandtaartjes enzo op het pad (stenen) maken.
Wij hebben er een pallad (schrijf je dat zo?) op liggen met wat extra houtjes ertussen. Een bankje…ik vind het persoonlijk niet nodig, heerlijk toch om erin te gaan zitten. Ze kunnen hier ook op het randje van het pad zitten (tegel) gaat echt prima hoor.
(was wel een grote pallad. Zo kan de kat er niet in maar kan het ook goed luchten. We hebben nu dus altijd droog zand…wat nat geregend is is namelijk heel snel weer droog. Zou er dus geen dichte deksel opdoen, volgens mij blijft dan het zand nat.
Om een lang verhaal kort te maken zou ik het dus doen :thumbup:
Je hebt het ook zo weer weg als het niet bevalt.
Zoiets hadden wij ook, wel 1.20x 2 meter, maar daar moesten dan ook drie kinderen in. Hier zaten ze altijd op hun knietjes in het zand overigens, of gewoon op de billen> Zonder bankjes lijkt mij dus geen probleem.
Alleen die 60cm lijkt me wel smal, kan je dat niet ietsje breder maken?
Onze zandbak is 1.20 x 1.20 m. Ik vind dat groot genoeg, maar hier hoeft er natuurlijk maar één kindje in te spelen. Opa heeft de zandbak zelf gemaakt. Er zit een deksel op, die je in het midden kunt openklappen. De ene kant wordt dan een zitbankje, de andere kant klap je opzij. Op zich wel handig, want dan kan ze daarop zitten en ook erg leuk om op het bankje zandtaartjes te maken.
jaaah… wij hebben die… alleen zelf gemaakt. Mijn man, twee linkerhanden is het gelukt. Houten balkjes halenb ij de gamm, 8 stuks, van verspringent net als huisje bouwen op elkaar leggen, haakse hoeken waar je dus de onderste vier aan elkaar maakt. stukje plastic erin, laatste balkje erop vast schroeven of spijkeren of inboren… en deksel stuk hout met plastic zeil erop gespannen!
we hebben de balkjes allemaal een andere kleur gegeven, rood, blauw geel en oranje
@alex wrote:
Wij hadden eerst een houten bak met 2 van die bankjes, die dichtgeklapt ook een deksel waren…je kent ze wel.
Een onding vonden wij, je kan niet heel veel zand erin doen, niet diep iig. En het zand bleef nat. Hoe het vocht erin kwam geen idee, maar als het mooi weer was was altijd het zand kletsnat.
Die hebben we toen weggedaan.
Was op zich ook heel makkelijk op te lossen geweest met een stuk bouwzeil en 4 bakstenen :shifty: (heb je nu helemaal niks meer aan, maar misschien wel handig voor een ander die nog zo'n zandbak heeft staan).
Wij hebben alleen nat zand als we er nieuw zand in hebben gedaan... dan zorg ik dat de zandbak veel open is met warm weer.
Wij leggen als de bak niet in gebruik is of met regenachtig weer dus bouwzeil erop, afdekken en zand blijft hoofdzakelijk goed droog (waar de heren dan weleens water voor komen halen, want met nat zand kan je beter bouwen :lol: ).
Deden wij ook hoor, bouwzeil erop, maar het kwam er toch in…via de zijkanten denk ik, of toch onderkant omdat ie gewoon op het terras stond…
We hadden hem ook al 3 jaar hoor en na de verhuizing viel hij van ellende ook uitelkaar.
Maar we vinden het nu ook heel fijn dat we het zand er gewoon in kunnen vegen, dat is echt ideaal.