…om mijn zoon straks niet wakker te maken voor fles nr 4? :shifty:
Gezien zijn leeftijd mag hij natuurlijk allang naar 3 flessen, alleen ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :think:
De ervaring leert dat ie het kan redden tot de volgende ochtend als hij om 1900 zijn papfles helemaal leegdrinkt, . Maar… hij redt het niet tot 1900. Te moe en te honger. Hij drinkt die fles dus eerder en niet helemaal leeg meestal.
Ik maak hem over het algemeen dus nog wakker (als ie dat zelf al niet geworden is :roll: ) om 2230 voor een fles.
Ik heb al gedacht om hem zonder papfles in bed te leggen om 1830 en hem bijv. om 20.30 wakker te maken voor die fles. Alleen eet hij nog niet genoeg groente om zonder honger naar bed te kunnen. (denk ik dan)
Kortom: HELP!
We moeten binnenkort weer naar het CB, maar ik hoor graag ook jullie mening
je kunt het proberen als het niet lukt kun je altijd nog een fles maken
Dat is waar :think: Alleen doe ik dat dan liever om 22.30 dan om 4.00 uur. :shifty:
Gewoon proberen. Lukt het niet, doe je het morgen weer op de oude manier. Als je het niet probeert, weet je nooit of het kan .
Groetjes,
Heleen
Wij hebben bij Rick die laatste fles steeds met een half uur vervroegd. Ik dacht ook eigenlijk dat hij het niet kon redden, maar toen we het uitprobeerden maakte het niks uit en sliep hij er net zolang om.
Rick krijgt nu de laatste fles tussen 19.00 en 19.30 uur en maakt die lang niet altijd leeg maar slaapt wel tot de volgende ochtend 7.30-8.00.
Succes ermee.
Ik heb de laatste fles ook plots weg gelaten.
Ze krijgt nu de laatste fles om 20:00 a 20:30
Moet wel zeggen dat ze van de 10x 9x om 18:00 naar bed gaat tot 19:00 uur.
Anders houd ze het ook niet vol tot 20:00.
Casper heeft (toen ik begon met bijvoeding met 6 maanden) ong een weekje een papfles gehad rond 20.00.
Al heel snel at hij een heel potje voor 8 maanden beebs als avondeten, want alles zonder stukjes vond hij maar vies. :shifty: Tussentijds, dus tussen de 6 en 7 maanden kreeg hij geen papfles maar nog BV en tja hoeveel hij daarvan dronk kan ik met geen mogelijkheid zeggen :lol:
Die papfles werd al snel teveel voor hem en ik merkte ook dat hij wat vaker spuugde. Dus bij het goed eten in de avond rond 17/17.30 weggelaten. Mocht je vooral merken dat hij groente nog niet goed wil eten is het dan een optie om met een toetje te beginnen? Een goeie portie yoghurt, kwark of zoiets en voor je het weet ‘begrijpt’ hij ineens dat dat de laatste maaltijd van de dag is geworden. En is hij verzadigt na die maaltijd. Alles na het avondeten maak je een soort van ‘op verzoek’ van. Merk je snel genoeg of hij wakker wordt van de honger of met wat water in een flesje zou je zelfs nog kunnen nagaan of het niet honger maar dorst is. :thumbup:
Bedankt voor de tips!
Hij werd zelf om 21.30 wakker, wilde toen geen fles. Om 22.15 lag ie nog te jammeren in bed, dus weer een fles geprobeerd en toen dronk ie hem helemaal leeg :eh:
Probleem is ook een beetje dat ie niet wil slapen. Hij wordt dus steeds wakker 's avonds. Dan vind ik het moeilijk inschatten of ik hem een fles moet geven of niet. :think:
het is ook een kwestie van even proberen. hij is het nu ook gewend om nog een keer die fles te krijgen. misschien kun je er een schepje poeder/pap erbij in doen zodat hij iets meer binnen krijgt en wie weet slaapt hij dan wel door. Elize was ook bijna 9 maand toen die late fles eraf ging maar zij werd op een avond zelf niet wakker.we hebben haar toen laten slapen en die volgende avond we de fles eraf gelaten en sindsdien sliep door.
als hij wakker wordt kun je hem evt een speentje of knuffeltje aanbieden waar hij op kan sabbelen. dat kan een goed alternatief zijn.
succes
Luna hij zit ook in de leeftijd dat hij gaat dromen (althans bewuster oid lastig uit te leggen :think: ) en meer bewegen in zijn slaap en vaker wakker kan worden.
Speentje is een alternatief als hij die wil hebben het zijn soms nl ook de tandjes die plagen (dentinox?).
Of wat water tegen de dorst evt. Casper wordt hier regelmatig wakker in de nacht als hij een drukke dag heeft gehad en dus blijkbaar meer droomt. Het enige wat ik hoef te doen is zijn speentje terug erin, zijn knuffeldoekje aangeven en heel soms eventjes (zonder praten en kijken!) bij hem te zitten en zijn buik aan te raken. Slaapt zonder protest weer in want het gaat hem alleen om zijn gevoel van ‘veiligheid’, dat papa of mama er is. :thumbup:
wat is je schematje precies dan kan je oerdag niet ietsje schuiven?
of een flesje sap geven mocht die s’middag ff jengelen?
Ik heb het ook proberen te verschuiven maar Finley redde het niet tot 20:00.
Hij werd al moe en had nog geen trek in de fles met als resultaat : om 3:00 nog een klein flesje.
Hier weer terug naar het oude ritme en volgende keer beter.
Mika redt het ook echt niet tot 20.00. Om 18.30 is ie echt op.
Zijn schema is (ongeveer dan)
7.00 fles 200 cc + bambix
10.00 fruit 125 gram
12.30 fles 200 cc (brood gaat nog niet zo goed ivm zijn open gehemelte)
14.30 brood, koekje, beetje drinken (hoeft meestal maar een paar slokken)
17.00 groente (als ik mazzel heb 100 gram)
18.30 fles 200 cc + bambix
22.30 fles 200 cc
Meestal moeten we hem dus wakker maken voor die laatste fles. Maar anders vind ik de nacht zo lang zonder fles.
Hij slaapt meestal van 8.30 tot 10.00 en van 12.30 tot 14.00. En dan is het best lang tot 18.30, maar aan het eind van de middag krijg ik hem echt zijn bed niet in.
Hey Luna1,
Aaaaaah, de schema’s… Die mis ik hier totaal niet! :lol: Is lastig, he…
Is het anders een idee om het drinken van 4 flessen te verdelen over 3 flessen? :-*
Bij Ruben was het ook even lastig om de 4e fles te laten schieten…
Ik heb hem een tijdje bij zijn laatste tussendoortje (liga oid) een half flesje gegeven in plaats van thee of sap.
En dan rond een uur of 8 de laatste fles. de laatste 2 weken doet hij het wel op sap…Maar een tijd lang had hij 3en halve fles… dat heb ik afgebouwd…Misschien kan je daar wat mee???
Als hij te moe was dan gewoon nog een half uurtje slapen, en dan trok hij het prima tot 20:00 uur…
Maar dat half uurtje doet ie dus niet. Hij gaat gewoon echt niet slapen aan het eind van de middag.
Hij heeft nu 2 avonden achter elkaar van 19.00 tot 7.00 geslapen zonder late fles. Hij kan het dus wel. :dance:
Goed nu roep ik het onheil over me af, vannacht wordt helemaal niks :mrgreen:
Dat dromen merk ik wel overdag Rhiannon. Vanmiddag werd ie na een half uur heel naar wakker. Hij was duidelijk niet uitgerust maar ergens wakker van geworden :think:
Hopelijk gaat het vannacht weer zo goed!
Ik zit overigens ook geen hele avonden/nachten naast zijn bedje te kijken hoor hihi. Hoe schattig hij ook slaapt. Merkte het meestal ook tijdens zijn middagdutje, en heel soms heeft hij een heftig dagje gehad en ‘schrikt’ dan ergens tussen 2 en 4 wakker. Hij heeft zelfs wel eens gehad dat ik geschrokken naar zijn bedje liep en hij niet eens zijn oogjes open had maar een huiltje in zijn slaap maakte :o
Vannacht zal ik hem ws ook wel een keertje weer horen en kan nu gelukkig ook horen of het in zijn slaap is of ik kijk heel voorzichtig en stilletjes. Dat toch even kijken kan ik meestal niet laten :shifty: