IK vroeg me af bij de eerste heb ik helemaal geen bv gegeven (geen idee waarom niet) bij de tweede helaas maar 3 weken want w edachten aan kma en hij huilde alleen maar jammer genoeg gestopt bleek verborgen reflux maa rja toen had ik niks meer na een paar weken.
Het liep bij de tweede als een trein had eerder teveel dan te weinig en had eigenlijk bijna meteen melk
Nu vraag ik me af zal dat bij de derde keer ook zo zijn dat het goed gaat lopen? of hangt dat van andere dingen af?
wat vervelend zeg
werd er dan niet aangeraden om zelf een hypo allergeen dieet te volgen of de koemelk producten te elimineren? eenplaats van te stoppen met bv? of heb je daar toen zelf voor gekozen?
bij tygo werkte het heel erg goed
helaas ontbrak het aan goede begeleiding op dat gebied dus liep mijn bv na een aantal maanden alsnog terug
toen ik overstapte naar de neocate van het zh en ik ging weer normaal eten stonden mijn boobs weer op knappen en liep het er gewoon uit maar dat kon ik dus niet meer aan tygo geven.
was echt heel verdrietig toen.
nu wil ik bij een volgende zwangerschap alvast contakt opnemen met een dieetist en lactatiekundige om goed voorbereid te zijn bij een brusje
want ik wil zo graag zo lang mogelijk bv geven
ik had echt mega veel melk en tapte zelfs na het drinken nog per borst een volle fles af.
maar dat was dus voor het dieet wat ik zelf moest uitvogelen
omdat ik zelf niet wist hoe het allemaal aan moest pakken.
dus misschien is het een idee om ook met een lactatiekundige te gaan praten en een dieetist om zo goed voorbereid te zijn.
dan weet je iig dat je er zelf alles aan hebt gedaan om het te kunnen laten werken.
hoe iets gaat verlopen weet je helaas nooit maar dan heb je iig het gevoel dat je je best hebt gedaan.
Waarom zou het niet goed gaan? Ik heb drie keer bv gegeven, zonder problemen. Van te voren wel wat info ingewonnen, en daardoor was ik extra gemotiveerd. Of jullie een goede start hebben is ook heel belangrijk, dus een lieve/vertrouwde kraamverzorger die je alles in 1 keer goed aanleert. En mocht je het gevoel hebben dat er iets niet klopt (zoals je had bij de eerste) meteen aan de bel trekken. Er zijn zoveel mensen die je kunnen helpen, en soms is het een simpel dingetje… Bij ons had de jongste nl een te kort tongriempje, en dronk hij anders dan mijn andere twee. Het ging wat moeizamer allemaal, maar het is ook allemaal goed gekomen.
Heb vertrouwen in jezelf en je baby, en geniet ervan!
Nee niemand zei me dat maar achteraf bleek het dus verborgen reflux te zijn en misschine toch KMA want nu kan hij geen gewone melkf verdragen ook niet in pannekoeken.
Dus bij nr 3 hoop ik een half jaar te voeden en zal ik zeker hulp in schakelen
Ik ga het ook aankaarten als de intake komt voor de kraamzorg dat nr 2 zon erg reflux had (begon al de eerste nacht hij krijste zo vreselijk was zo erg en dat is niet gestopt hij sliep nauwelijks
Je kan via de LLL of VBN ook een voorbereidingscursus doen. Ik ga dat zeker ook doen, ook al heb ik met succes drie kindjes lang zelf gevoed, toch ff opfrissen allemaal.
Ik denk dat je bv wel weer makkelijk op gang zal komen als je vorige keer zoveel had. Bij mij kwam het elke keer makkelijker zeg maar.
Cursus is idd aan te raden! Heb ik ook gedaan. Dan heb je gelijk een contactpersoon mocht je nog vragen of probleempjes hebben. En vaak hebben die ook ochtenden voor voedende moeders, wel zo gezellig