Zakbreukje?

Hoi,



Mijn vriend heeft als baby een zakbreuk gehad.

Weet iemand misschien of dit invloed heeft op de vruchtbaarheid?



B.V.D. Aapje

Kan je niet helpen. Misschien dat je huisarts of gyn uitsluitsel kan geven?

Hoi Aapje,



Wat ik nog weet van mijn opleiding 100 jaar geleden is dat t geen gevolgen hoeft te hebben voor de vruchtbaarheid.

Dat ligt er wel een beetje aan hoe t is gedaan enzo…

Wat je ook kunt doen is je huisarts bellen, of de polikliniek urologie.



Succes!

mijn man heeft ene liesbreukje gehad ( op 9 jarige leeftijd)



We ijn afgelopen week net bij de gyn geweest en hebben de vraag ook gesteld ( ik weet overigens niet of zak en liesbreuk zelfde is)



Maar bij andré kon geen kwaad zei hij, het kan wel aan de oorzaak en de ligging ofzo liggen…en hoe hersteld is.



Maar ik zou ook zeker de vraag stellen, in sommige situaties kán het wel invloed hebben

zak-/lies- en navelbreuk zijn verschillende dingen.

Beter gezegd, t zijn dezelfde soort dingen, maar dan op een ander plekje…

(er ontstaat een gaatje in het wandje erom heen (dus om t balletje, darmen) en dan krijg je een uitstulping…

Hoi



Bedankt voor de antwoorden.



Ik denk ook niet dat het daaraan zal liggen hoor, anders had hij het vast wel eens van zijn ouders gehoord vroeger denk ik.

Maar aan schoonouders wil ik nu niks gaan vragen want ze weten niet dat we ermee bezig zijn en ik wil ze het liefst verrassen.

We gaan nog niet naar de HA omdat we niet zo’n haast hebben met zwanger worden (we hebben een vrij druk leven en we zijn nog jong).

Wij gaan er voorlopig nog maar even vanuit dat het vanzelf wel komt (al duurt het nu bijna 1.5 jaar).



Liefs Aapje