Zadel op stang.

Iemand bekend met dit fenomeen? Kort: Onze dochter kan nog niet zelfstandig fietsen en onze zoon wordt te zwaar voor het voorzitje.

Ik wil dus eigenlijk voor de korte eindjes die ik fiets (naar school en terug, 10 min) dit aanschaffen. Het is echter nogal prijzig. Niet erg, maar het moet wel werken.



ben je net te laat…



Ik heb de mijne zondag verkocht…voor 40 euro :shifty:

En ik mis hem nu al…



Het werkt dus SUPER! Mijn kinderen vonden en vinden het geweldig erop te zitten, je armen zitten om hen heen, dus eraf vallen… ik heb het niet meegemaakt.

Ik heb er 3 jaar 1 op mijn fiets gehad, geweldige uitvinding…



Nu sinds zaterdag een nieuwe mama fiets met enkel uitgevoerd oversized frame en dus past er geen zadeltje meer op zoals ik die had. (zoals op jou foto voor een dubbelstangs fiets)



Maar zodra ik 100 euro kan missen, ga ik naar Utrecht waar de werkplaats van Joniko zit en daar kunnen ze een zadeltje op elke fiets zo ongeveer maken.

Dus ook op mijn mambo de luxe… :thumbup:

oh, ik zie dat je op de foto al een enkelstangs zadel hebt…



Nouja, zoiets moet het hier dus ook worden, maar dan mooier want gefotograveerd exemplaar ziet er niet echt lekker uit…



ik dacht meer aan zoiets…

Misschien een domme vraag hoor, maar ik kan het zo op de foto niet zien,

maar waar blijven de voetjes van de kindjes?



Verder lijkt het mij reuzehandig, vanaf welke leeftijd is dit redelijk veilig fietsen?

vooraan loopt een zwarte beugel naar beneden, daar zitten de steuntjes aan :wink:



Mies zat er op met 25 maanden, toen waren de voetensteuntjes nog wat te laag voor hem en was het wel wat “spannender” maar hij had zo door hoe het moest en is er dus nooit vanaf gevallen.

In het begin heb ik wel wat rustiger gefietst. Ik zou zeggen… vanaf kledingmaat 92/98 kunnen ze er goed op.



Ze kunnen er op tot 36 kilo, maar in leeftijd zeg ik… tot pakweg 7… op een gegeven moment worden ze te lang en dan zie je niets meer als ze voorop zitten… :wink:

Het lijkt mij dus ook superhandig. Onze zoon zit idd in maatje 92/98. Ik zou hem eventueel ook op het zitje achter kunnen doen en de dochter voorop. Die is 4 dus dat moet sowieso goed gaan.



Ik heb bijna hetzelfde model fiets als op de foto.



Hoe zit dat met op en af stappen, gaat dat een beetje makkelijk?

nou… ik kreeg dus te horen dat de kinderen beter niet op de steuntjes kunnen gaan staan… dus ik heb ze er altijd op getilt, tot ze zelf via het frame op en af konden klimmen.

Voor mij fietst en stapt het op en af net als met een normaal zitje.

Dus als je dat gewend bent, verandert er weinig.

mijn man heeft zon zadel op zijn stang

@knollie1 wrote:

mijn man heeft zon zadel op zijn stang




Mijn vader vroeger ook. Ik vond dat altijd prachtig, want zag dan meer als bij mijn moeder acterop :lol:



alleen dat was een simpel zitje en mijn voeten moest ik gewoon op de onderste stang kwijt.

ik heb het zadeltje met mijn 3.5 jarige dochter getest bij een collegaatje, geweldig én ze vond het superleuk.



Ik geinformeerd bij die fietsenzaak… heb ik dus weer een fiets waar het niet kan. Ik heb op het frame twee extra stangen…



ik zal eens vragen bij die jonico…



als straks mijn dochter nl. naar school gaat, moet ik 3 dagen ze met de auto brengen. De nso zit 2.5 km verderop. Soms komen ze met een eigen auto en fietsen kunnen dan niet mee… daar baal ik wel van. En als ik het nu zo kan doen, zoonlief achterop en dochter voorop… dan hoef ik ook neit met de auto…

GE-WEL-DIG! Daaar hou ik wel van. Ik wist niet eens dat die voor damesfietsen te krijgen waren. De papafietsen vind ik dus ook erg leuk. Heb al geprobeerd of mijn man er een zou willen, maar hij vindt ze dus niet zo leuk als ik :lol:

Mijn vader heeft ook zo’n zadel op zijn stang! De kleinkids hebben soms ruzie wie er op mag :mrgreen:



Wist niet eens dat er zoiets ook was voor de vrouwenfietsen, leuk zeg!

Ik heb er ook een op mijn Sparta Amazone. Super ding!! Imme durf ik er nog niet op te zetten, 1 keer geprobeerd maar dat was levens gevaarlijk. Ze had niet door dat ze zich zelf vast moest houden. Imme zit veilig achterop en Juul zit voor, hij vind het geweldig.

shoot, die jonico winkel is even dicht… bel later wel een keer terug… ik wil het ik wil het ik wil het!!

Collega van me heeft er ook 1, ze vindt het ideaal. Haar oudste zit achterop en haar jongste past niet meer in het voorstoeltje (ze is bijna 4) en dit is dus een prima oplossing!

zeker…

en nu maar hopen dat ze er 1 voor mijn fiets hebben… pff

:thumbup: Aaanrader echt!

Mijn buurvrouw heeft het ook gedaan op haar mamafiets toen de tweeling groter werd.

Helemaal top! Heel handig voor korte maar ook voor de langere stukken hoor!, Zij had ook nog voetsteuntjes he heel handig!



:-*