zaad zo slecht dus gelijk ICSI. Wie heeft ervaring hiermee?

Wegens een zeer slecht zaadkwaliteit is er maar 1 optie. ICSI, zonder eerst andere behandelingen te proberen.

Wie heeft er hiermee ervaring en hoe heb je dit ervaren?



Zaad is dusdanig slecht dat er niet duidelijk is of ze na de punctie kunnen terugplaatsen omdat het een grote vraag is of er uberhaupt celdeling gaat plaatsvinden.Toch gaan we een poging wagen.



Zie er vreselijk tegenop en hoop dat de ervaringen van mensen die dit traject reeds gestart hebben me wat wegwijs kunnen maken.



Heel erg bedankt alvast!

Liefs Puck

Dit zou zo mij verhaal kunnen zijn.

Hier is de indicatie ook ICSI proberen?? Maar we hebben gelukkig ervaring dat ze in een lab veel met zaad kunnen doen.

Onze vorige poging heeft M 2 keer een potje met zaad in moeten leveren, in het laatste potje zaten 3 levende zaadjes (niet heel goed maar gelukkig niet dood).

Uiteindelijk hebben die 3 zaadjes toch voor 3 embryo’s gezorgt. Helaas geen zwangerschap met resultaat maar dat ligt natuurlijk weer anders.



Ben nu in onze 3e poging bezig…

Hier hetzelfde verhaal, vriendlief heeft enkele 10tallen bewegende zaadcellen waarvan er maar 4% goed is.



Wij kregen in oktober 2010 de indicatie dubieus positief mee voor ICSI en hebben onze eerste poging gehad in januari 2011. Wij zijn na de 2e verse poging zwanger geworden en heb in totaal 3 terug plaatsingen gehad.



Zoonlief is vandaag 9 maanden, dus het kan ook goed aflopen.



Ik heb het zelf als redelijk zwaar ervaren, maar dat is omdat de pogingen emotioneel zwaar zijn. Ik vond het belangrijk om verder te kijken dan de pogingen en om te beseffen dat we misschien geen kindje zouden krijgen. Maanden van praten zijn aan het traject vooraf gegaan om uiteindelijk te beslissen dat we alles zouden gaan doen wat in onze mogelijkheid lag.

Mijn vriend vond het hele traject moeilijk. Hij gaf aan dat hij het feit dat zijn zaad slecht was als een falen heeft gezien. Daarbij opgeteld dat ik alle behandelingen moest ondergaan en hij alleen maar kon toekijken, heeft het voor hem ook erg zwaar gemaakt. Helaas wordt de man nog wel eens vergeten in het traject, maar zij hebben het net zo zwaar, alleen dan op een andere manier.



Heel veel succes in jullie traject!

Als de zaadkwaliteit dusdanig slecht is dat het maar de vraag is of er genoeg zullen zijn om alle eicellen mee te bevruchten op de dag van de eicelpunctie, is het ook mogelijk om de eicellen op dat moment in te vriezen en op een later moment te bevruchten en terug te plaatsen. Een zaadonderzoek is een momentopname; als er de ene keer wel zaadcellen inzitten en de andere keer (vrijwel) geen, dan kan alleen eicellen invriezen ook een optie zijn. Dan ben je die IVF poging in ieder geval niet kwijt (telt mee voor de verzekering als er een punctie is geweest, ook al is er geen bevruchting en terugplaatsing).

Als je partner dan een keer wel zaadcellen heeft kunnen die gebruikt worden om de eicellen mee te bevruchten nadat ze zijn ontdooid.



Succes met de behandeling!

Bedankt voor jullie reacties. Hadden allebei gehoopt dat er nog wat anders mogelijk zijn dan dit. Heb inmiddels wel het nodige gelezen en het is blijft een heel zwaar traject.



Wat jij schrijft Paultje is inderdaad ook aan ons verteld dat er een reeele kans bestaat dat er geen terugplaatsing kan plaatsvinden omdat er geen zaadcellen worden gevonden die geschikt blijken. Toch hebben we besloten ervoor te gaan aangezien er geen andere opties zijn. We pakken deze kans met beide handen aan en hopen er maar het beste van.



We hebben komende week afspraak voor prikinstructie en dan in januari poging 1.

Zie wel erg op tegen de punctie en het gebruiken van de hormonen. Hebben jullie daar veel last van gehad?

Hier dan even een positief verhaal om te laten weten dat het ook heel goed af kan lopen

Bij ons was ook de enige optie Icsi ivm erg weinig zaadcellen ( tijdens een onderzoek zelfs ook een keer helemaal geen zaadcellen) en nu 2 prachtige knullen allebei uit de 1e poging :mrgreen:

Het hele traject is mij reuze meegevallen, enige waar ik last van had was van hoofdpijn en wat sneller moe

Punctie zag ik enorm tegenop maar is me ook reuze meegevallen dankzij goede pijnstilling

Heel veel succes

Hier ook alleen maar |ICSI optie…

Ondertussen hebben we daardoor 1 zoontje Pim, en zijn we vandaag weer begonnen voor een tweede kindje!!!

Wederom weer spannend!!! :slight_smile:

Hier ook net te horen gekregen dat door zeer slechte zaadkwaliteit ICSI onze enige optie is. Fijn om de ervaringen hier te lezen. We vinden het beiden heel erg spannend en houden onze graag vast aan de positieve ervaringen. Aankomende woensdag hebben wij ons eerste gesprek hierover. We zijn in ieder geval heel blij dat deze optie bestaat. Hoe ver zit jij er in Puck?

Door een operatie in het verleden had mijn vriend ook een hele slechte kwaliteit. We zijn op vakantie geweest met de hoop dat minder stress zou helpen. Helaas is het er ook niet beter op geworden. Advies van de dokter ‘zink’. Meer onderzoeken gedaan op het internet en las dat vitamine c helpt, multivitamine supplementen en ashwagandha supplementen. Heb hem veel vis laten eten en Cocos water gekocht van de toko. Ongelofelijk in een korte tijd ging zijn resultaat van zeer slecht naar goed!