zaad van "slechte" kwaliteit

Hallo allemaal,



Ik ben vrij nieuw op het forum maar wilde graag toch mijn ei even kwijt en hopen dat jullie me iets gerust kunnen stellen. Ik ben een beetje :? dus kan zijn dat mijn verhaaltje een beetje warrig wordt maar doe mijn best.



Wij (mijn vriend 29 jaar en ik 33 jaar) zijn al een jaar aan het “oefenen” maar dan zonder hulpmiddelen dus ik wil al een jaar zwanger worden.

Tot op heden niet gelukt, mijn cyclus bij gehouden en die schommelt tussen 31-34 dagen en een piek van 42 dagen. Met dat probleem naar de huisarts geweest maar gewoon door vrijen en zeer regelmatig tussen de 13e en 21e dag na mijn menstuatie. Maar voor de zekerheid het sperma naar het lab brengen. En daar kwam tot 2x toe de uitslag “slecht” uit. Nu is de huisarts op vakantie en we zijn welkom na 2 mei.

Maar wat betekent dat in de praktijk "slechte " kwaliteit zaad. En wie heeft er ervaringen mee, wat is de volgende stap…



Bedankt

Ingrid

slecht kan van alles betekenen;

minder beweeglijk, minder in aantal, meer vervormden. meer dode zaadcellen aanwezig,…

en dan ishet maar net hoe slecht.

zien ze nog heil in inseminatie of word ivf of icsi

het zal dan wel een doorverwijzing worden naar een gyneacoloog

hoi,



begrijp ik nu dat jullie 1 keer hebben moeten leveren en dat is 2 keer onderzocht. of bhebben jullie al 2 keer sperma weg moeten brengen.?



als jullie namelijk nog maar 1 keer sperma weg hebben gebracht kan het nog alle kanten uit. Sperma is namelijk zeer afhankelijk van omgevingsfactoren. Een keer griep, wat verhoging, verkouden, veel stress kan al een slechte kwaliteit opleveren.



en in het geval dat jullie al 2 keer sperma hebben gebracht, dan kan het dus zijn wat Hedwich allemaal zijn.



sterkte met alles,



groetjes Suzanne

De ervaring die wij hebben was dat we via de huisarts de eerste keer een verwijzing kregen voor zaadonderzoek en dat bleek ronduit slecht te zijn . Toen via de gynecoloog 2x laten onderzoeken en toen was het prima het kan echt te maken hebben met stress, alcohol, roken enz mocht de kwaliteit slecht blijven dan is iui , ivf of icsi een optie . En als je er in gelooft kan acupunctuur ook helpen .



Succes ,



Groetjes Daantje

Hallo allemaal.



Suzanne: ik was iets onduidelijk maar we hebben het begin maart laten testen en vorige week en beide keren waren het zelfde.



Daantje: bedankt voor het meedenken, :mijn mannetje rookt al iets van 3 jaar niet meer, en de alcohol is ook niet echt veel.



Vanmorgen nog een keer naar de doktersassistente van de huisarts gebeld, en het zaad bevat te “weinig zwemmers” en de zwemmers die er zijn, zijn “slecht bewegelijk”.

Nu mocht ik al een afspraak maken bij een gynecoloog afd.vruchtbaarheids poli.



We denken om naar het UMC in Utrecht te gaan (wij komen uit nieuwegein), wie heeft daar ervaringen mee, goede en slechte en misschien heeft iemand en naar van een arts waar jullie tevreden waren.

Of iemand die tevreden was in het diaconessehuis te Utrecht.



groetjes en heerlijk dat jullie meedenken.

ingrid

Hallo Pinky,



Ik wil graag reageren op jouw bericht omdat mijn beste vriendin in dezelfde situatie zat waar jullie nu inzitten helaas. :frowning: .



Ik zal het proberen kort te houden.



Mijn vriendin nu ( 33jr. ) partner (35jr.) waren 2jr. geleden gestopt met de pil. Na ong. 1 jr. niet zwanger toen zijn ze naar hun huisarts gegaan, doorgestuurd naar kennemergasthuis en meerdere malen heeft hij zijn zaad laten testen.

Conclusie was weinig, langzaam en misvormde zaadjes.

Uiteindelijk werden ze naar naar het VU ziekenhuis in A’dam gestuurd en allebei helemaal door de medische molen gehaald.

Bij haar is alles tot zover i.o.

Hij moest stoppen met roken en zinktabletten slikken.

De kwaliteit van zijn zaad is beter geworden en meer productie.

Ze zouden eerst in aanmerking komen voor ICSI maar omdat gelukkig zijn zaad verbeterd is zouden ze volgende maand ( na de menstruatie in Mei ) geinsemineerd worden.



Tot hun grote verbazing is ze de laatste keer niet ongesteld geworden, wat blijkt ze is spontaan zwanger geworden :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: .



Dus een maand voordat ze eindelijk voor de behandeling mochten gaan is ze nu toch zwanger. Het is heel pril waarchijnlijk net 4 weken en ze krijgt 5 Mei haar eerste echo. Dit doen ze zo snel omdat ze haar van de wachtlijst moeten halen en eerst willen ze een bevestiging hebben.



Ik vertel dit omdat ik zo blij ben voor hun :stuck_out_tongue:

Ze heeft het al aan iedereen vertelt. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Ik leef natuurlijk al die tijd al met hun mee en ik heb net het gevoel alsof ik weer zwanger ben zo blij:-)



Ik weet niet of ik dit mag zeggen ( reclame voor andere forum ) maar ik weet dat zij bij een speciale forum voor mensen die moelijk zwanger kunnen raken zit.

Ze heeft heel veel steun en heel veel advies gekregen / gelezen van mensen die in dezelfde situatie als jullie zitten.

Ik heb geprobeerd ook hun te steunen zoveel ik kan en geprobeerd in te denken wat zij doormaken maar het is soms toch fijn om met mensen te praten die hetzelfde doormaken.



Als je wil en als het mag dan kan ik de naam van de site vragen en mailen naar je??



Ik heb haar verteld van " kindje op komst" hoe leuk het is en als ze de 12 weken voorbij is dan gaat ze zich ook aanmelden:-).





Heel veel sterkte de komende periode en de wonderen zijn de wereld nog niet uit :wink:





Gr. Rachie

hallo Rachie,



Graag zou ik het adres willen hebben van de andere forum, want ligt misschien ook aan mij, ik krijg in deze forum geen letter er tussen. Met andere woorden ik vindt het als nieuweling dat je er slecht tussen komt.



Opzich wel jammer wan twe hebben allemaal een beetje steun en aandacht nodig.



Wel goed zeg dat jou vriendin spontaan zwanger is geworden. Misschien moet ik mijn mannetje ook eens aan de zinktabletten zetten. :lol: :lol:

Ben benieuwt na 5 mei of alles er goed uitziet.



Bedankt voor je reactie en mijn mailadres is:

pinky1973@hotmail.com



Groetjes

Ingrid

@pinky wrote:

Graag zou ik het adres willen hebben van de andere forum, want ligt misschien ook aan mij, ik krijg in deze forum geen letter er tussen. Met andere woorden ik vindt het als nieuweling dat je er slecht tussen komt.



Opzich wel jammer wan twe hebben allemaal een beetje steun en aandacht nodig.




Jammer dat je er zo over denkt, en dat je het zo ervaart… Er is ook zoveel om te lezen en bij te houden en er zijn zoveel leden dat niet iedereen overal op kan reageren… En soms is het ook moeilijk om te reageren…



Maar goed, even dit:

Slecht zaad heeft vele betekenissen, zoals je al hebt kunnen lezen. Maar wat is slecht? Welke percentages praten we hier over?



Foliumzuur, zink en visolie staat bij ons standaard op het menu. Vooral voor mijn man. Echt waar. En zijn kwaliteit is er zeker op vooruit gegaan…



Probeer het maar en: baat het niet, schaadt het niet!



Lieve groetjes,

Noortje

Hallo Pinky,



Ik heb je het adres gestuurd.



Het kindje op komst forum is erg leuk maar ik denk dat de antwoorden en steun die jij zoekt dat je die kan vinden op de site die ik je gestuurd heb.



en zoals Noortje ook al zei:



Er is ook zoveel om te lezen en bij te houden en er zijn zoveel leden dat niet iedereen overal op kan reageren… En soms is het ook moeilijk om te reageren…







Ik vind kindje op komst erg leuk, zeker alle verhalen en tips die ik lees.

misschien leuk om wel te blijven lezen en te snuffelen hier??



Ik hoop dat je wat aan mijn mailtje heb gehad.



Als je mijn mail op jouw e-mail adres niet ontvangen heb laat het me a.u.b. even weten dan stuur ik hem nogmaals.





Gr. Rachie

o zeker lees ik echt bij alle onderwerpen en daar heb ik ook veel aan.

Was ook een beetje botte opmerking van mij, als je minder goed nieuws kreeg wat we echt niet hadden verwacht dan wil je wel eens aandacht en dat vroeg ik bij jullie op de verkeerde manier. :wall: Sorry



Rachie: ik heb je mailtje ontvangen en ben meteen daar aan de slag gegaan. en heb al iets van 5 reactie’s



En Noortje: op dit forum heb ik gelezen dat voor de man, een kuur "vitaal"van Kruidvat iets kan helpen. Daar zitten veel zink en andere dingen in die van belang kunnen zijn. Mijn mannetje eet nooit fruit dus komt ook misschien wel vitamine C terkort. die kuur ga ik zo halen voor hem

Hai Pinky,



Ik dacht ook al dat je het niet zo bedoelde :wink: .



Ik ben blij dat je er wat aan heb, mijn vriendin heeft er heel veel aan gehad aan de informatie en de steun van de andere vrouwen op die site.



Heel veel sterkte de komende periode en succes.



Gr. Rachie

hallo

ook wij kunnen erover mee praten, wij proberen al bijna twee jaar zwanger te worden maar dat lukte niet we zijn toen door verwezen naar het ziekenhuis en toen bleek bij mij alles goed te zijn maar bij mij vriend was het sperma zo slecht tijdens alle testen dat ze alleen nog maar ivf of icsi konden aanraden, hij heeft toen hij nog een tiener was een flinke ontsteking gehad in zijn zaadbal en heeft daar heel erg lang last van gehad en dat zou alles aangetast kunnen hebben.

wij hebben inmiddels de eerste behandeling van icsi erop zitten en mag vrijdag naar het ziekenhuis voor een test, de vier dagen had ik al verschijnselen van misselijkheid en gevoelige borsten, maar nu vier dagen voor de test dag heb ik ineens een klein beetje bloed verlies en ben toch bang dat het dus fout is gegaan. ze vertelden ons wel in het ziekenhuis dat de 14 eicellen hadden gevonden tijdens de punctie en dat er 9 bevrucht waren en dat ze er een top embryo van terug geplaatst hebben omdat de kans van slagen dan ook weer veel hoger is dus dacht al bijna dat het niet meer fout zou gaan omdat ik al zo ver was gekomen en hoop evengoed nog dat alles in orde is als we vrijdag kunnen gaan testen maar gezien de slechte kwaliteit en de voorgeschiedenis van mijn vriend probeer ik toch maar nuchter te blijven en op niets te hopen.



groet lipi

ik hoop in ieder geval wel voor je dat het raak is Lipi! :pray:

Klopt! Je kan ook je voeding aanpassen (vis, Cocoswater, groenten etc. ) en meer supplementen nemen. Vitamine c, een goede multivitamine en wat mijn vriend ook heeft genomen is ashwagandha supplementen. Hij ging van super slecht naar goed!