Zaad onderzoek

Mijn lief krijgt volgende week een zaadonderzoek. Maar nu heeft de huisarts geen instructies gegeven maar het lab heeft dus ook geen instructies gegeven! De huisarts zei dat het lab de instructies zou geven, en het lab verwijst dus weer naar de huisarts! :wall: Oftewel, we weten nog niks.

Moeten we nu echt vier dagen ‘wachten’ of is 24 uur ook goed? Ik heb namelijk zeer waarschijnlijk morgen mijn eisprong, en we willen natuurlijk geen kans onbenut laten! :inlove: En dinsdag moeten we het potje gevuld inleveren… Wie weet hier meer over te vertellen? Ik heb al met de zoekfunctie geprobeerd het forum terug te vinden waarin het besproken werd, maar ik kon het niet meer vinden (was waarschijnlijk een zijdelings onderwerp bij een andere vraag).





Liefs, Byaradj

Hallo,



Mijn hubbie mocht zeker 3 dagen geen zaadlozing vooraf hebben.

Als hubbie koorts heeft gehad, moest dit ook gemeld worden! Hebben jullie geen formulier gekregen waar alle informatie op staat? Ik vind het raar dat jullie geen of juiste informatie hebben mee gekregen! Dit is echt heel belangrijk, ik geloof dat zelfs dat je hubbie 2 x zaadcellen moet brengen, omdat dat het onderzoek het beste is. De kwaliteit van zaadjes kan de ene dag heel goed zijn, maar de andere dag heel slecht. Daarom wordt er vaker om een potje gevraagd.



Succes!



Groetjes,

Monique

Hoi,



Inderdaad, net wat Moon zegt. Je mag in elk geval 3 dagen geen zaadlozing gehad hebben. Het beste is als je tussen de 3 en 7 dagen onthouding gehad hebt. Op deze manier is de kwaliteit het best en het meest representatief. Stel dat je de avond van tevoren nog geklust hebt, dan zullen er veel minder zaadjes in zitten. Wel balen dat je eisprong dan niet benut kan worden, maar goed… anders moet je misschien een keer extra een zaadonderzoek laten doen en dat is ook weer zo vervelend! Over het algemeen wordt het wel 2 of 3 keer onderzocht, omdat de kwaliteit heel erg kan verschillen. Dus als je het vaker onderzoekt, heb je er wat een beter beeld van.



Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders vraag je maar. Helaas hebben wij er wel ervaring mee, we hebben gisteren onze 6e IUI-poging gedaan. Heb je dan ook helemaal geen instructies gehad over het opvangen, het potje, hoe je het het beste naar het ziekenhuis kan vervoeren, enz? Want dat komt ook vrij precies, en kan de kwaliteit ook nadelig beïnvloeden. Stuur me anders maar even een pb-tje, dan kan ik je daarover wel wat meer vertellen.



Succes voor dinsdag alvast!



Groetjes,

Jippie

in hele snelle lijnen de do en don’t van het zaadonderzoek:


  • 3 tot 5 dagen onthouding
  • potje niet verder af laten koelen dan 20 graden
  • binnen een uur in het ziekenhuis zijn.
  • afspraak met het lab maken voor tijdsstip van inleveren
  • potje voorverwarmen met je handen (heb jij tenminste ook nog een rol) :oops:
  • van te voren uitplassen, penis wassen en handen wassen.
  • tijdstip van produceren op het formulier zetten.



    Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Wij hebben het een week geleden moeten doen. Helaas was het bij ons niet helemaal goed, dus mogen we nog een keer :?



    succes!



    groetjes Suzanne

Elk ziekenhuis verschilt in het aantal dagen (onthouding) wij hebben een paar keer laten onderzoeken en zelfs dat verschilde steeds. Ik meen tussen de minimaal 3 en max 5a6 dagen.



Maak je niet te druk want wij zijn van heel slecht naar prima gegaan dus dat verschilt ook nog heel erg veel het had wel een hoop stress gescheeld als het de 1e x goed was geweest…je gaat je toch druk maken onbewust.



Heb trouwens het potje tussen mijn bh gestopt dan blijft het op lichaamstemperatuur.

Goh, dat je idd zoveel dagen moet ‘onthouden’ is ons niet verteld… Fijn. Maar ook wel weer hoopvol dat het dus niet een definief oordeel is, en dat we dus nog maar een keertje moeten verwachten.



En tjsja, we konden inderdaad niet de eisprong ongemerkt voorbij laten gaan… :mrgreen: Dus gister hebben we het 2 keer gedaan. Oftewel, dan hebben we anderhalve dag kunnen ‘sparen’. Net te weinig dus als ik het goed begrijp. Maarja, het diende dan ook een zeer goed doel!! Het grote duimendraaien is weer begonnen! :pray: :pray:



Ik denk dat we de aanwijzingen bij het lab wel krijgen als we er staan met het potje. Een beetje de put dempen als… Ach ja, als de kans op zwanger worden op deze manier door onderzoek kan worden vergroot, dan komen we graag nog een keer een potje inleveren! :dance:



Anyway, ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en het eerste bezoekje aan de gyn volgende week maandag (spannend!).



Liefs, Bysaradj