Ook wij gaan waarschijnlijk de medische molen in.
Vroeg me nu af of het zaad ook al meteen gecontroleerd kon worden bij het eerste gesprek in het zkh? En of je het zaad ook thuis mag “produceren” en dan zo snel mogelijk naar het zkh rijden om het daar dan af te geven. Of meteen memenem bij het eerste intake-gesprek. Snap natuurlijk dat je dan de uitslag pas later krijgt. Enkele weken later neem ik aan? :think:
Ten eerste helaas welkom in de medische molen club.
Een eerste gesprek zal plaatsvinden voordat je het zaad moet laten controleren. Ik heb gewoon een intake gehad en daar werd stap voor stap uitgelegd wat er als eerste gaat gebeuren.
Bij ons is het zo dat mijn vriend thuis het potje mag vullen en ik het naar het lab breng. Het moet daar binnen 1 uur zijn (het liefst binnen een half uur).
De uitslag kan ongeveer 10 werkdagen op zich laten wachten.
Heel veel succes!!
Ziekenhuis is een kwartiertje rijden dus dat moet te doen zijn. Zag het al helemaal voor me dat hij in zo’n hok moet met vieze boekjes :shifty: . Dat is pas genant. Maar goed, als het moet dan moet het maar waarschijnlijk zal het hier ook wel zo zijn dat hij thuis het potje mag gaan vullen.
tegen ons hadden ze voor de eerste intake gezegd van heeft de huisarts het niet laten controleren? misschien kan die ook nog wat betekenen…
en anders krijg je met de intake een potje mee voor je hub…
weet je al wanneer je terecht kan?
Hallo Miepel, wij gaan waarschijnlijk ook de molen in. Sinds een jaar met de pil gestopt maar nog niets gebeurd. Vorige week zijn we bij de huisarts langs geweest en die heeft nu eerst mijn man naar het laboratorium gestuurd voor onderzoek.
We hebben dus nog geen intake gesprek gehad en de uitslag komt waarschijnlijk bij de huisarts terug. Onze huisarts wist niet precies of we dan nog bij hem terug kwamen of dat we meteen bij de ‘infertiliteitspoli’ terecht komen. Afwachten dus. Maar hij zei wel dat dit het enige is wat hij voor ons kan doen.
Ben wel bij overigens dat we nu iets gaan doen
En inderdaad thuis vullen mag ook en dan op kamertemperatuur vervoeren, binnenzak als het koud is maar in dit weer maakt het niet veel uit!
Wij kregen na het intake-gesprek bij de gyn formulieren mee om een zaadonderzoek te laten doen. Vaak kan dit niet meteen, omdat je aan bepaalde laboratoriumtijden vast zit. Maar ze zien ook het liefst van tevoren minimaal 3 dagen onthouding en maximaal 7. Dan is de uitslag het meest betrouwbaar. Dus daar moet je dan ook rekening mee houden.
Wij mochten het thuis doen en dan het potje naar het ziekenhuis brengen, omdat ze in het ziekenhuis hier geen faciliteiten voor hebben. Voorwaarde is dan wel dat het zo snel mogelijk (binnen een uur) in het ziekenhuis moet zijn en dat je het op de juiste manier vervoert (op lichaamstemperatuur houden). Maar sommige ziekenhuizen willen dat je het daar produceert, dus dat zou je moeten navragen.
De uitslag duurt meestal 1-2 weken.
Moet maandag dus eerst naar de huisarts voor een verwijzing. Zal dan meteen aan hem vragen hoe dat zit met dat zaadonderzoek. Neem aan dat je dan van hem een potje krijgt en die moet inleverenin het ziekenhuis. Moeten ze daar wel op de hoogte zijn dat je eraan komt gestormd denk ik :shifty: :lol: .
er zijn meestal vaste tijden dat je het kan brengen, maar dat zal de huisarts vast vertellen dan…
Zojuist bij de huisarts geweest en meteen het zkh gebeld. Krijgen nu eerst vragenlijsten toegestuurd die we moeten invullen. Vervolgens terugsturen en dan krijg je bericht wanneer we moeten langskomen. Zal een week of twee overheen gaan. We gaan 18 mei nog een week op vakantie dus het zal daarna wel worden. Ben benieuwd en hopelijk gaat het net als vorige keer, dat we de afspraak weer af kunnen bellen :mrgreen: …al ben ik bang dat het deze keer niet zo zal gaan :? .
Ik hoop het ook! :hug:
Jippie, vraag me af…willen jullie voor nog een kindje proberen te gaan? Of wil je geen polonaise meer aan je lijf :think: ? Zou ik me ook zo voor kunnen stellen.
Wij zijn afgelopen januari weer met ICSI begonnen voor een tweede kindje. Ontzettend veel tegenslagen gehad tijdens de behandeling, maar gelukkig kon alles toch doorgaan. En wonder boven wonder meteen zwanger! De eerste echo met 8 weken was goed, de tweede echo met 11 weken helaas niet meer… Het kindje was 1-2 dagen na de eerste echo gestopt met groeien en er was ook geen hartje meer te zien. Ik ben 2,5 wk geleden gecurreteerd. Anders was ik nu bijna 16 weken zwanger geweest.
Van diezelfde ICSI-behandeling hebben we nog één embryootje over, wat ze ingevroren hebben. Waarschijnlijk gaat dat eind juni teruggeplaatst worden (als de ontdooiing goed gaat). En we staan voor eind september op de wachtlijst voor een nieuwe ICSI-behandeling.
Dus wij gaan wel weer het medische traject in. We hebben ongelooflijk veel meegemaakt en zijn ook jaren bezig geweest, maar uiteindelijk was het alle moeite meer dan waard. En we willen er ontzettend graag nog een kindje bij en een broertje of zusje voor onze meid, dus opnieuw het traject in hebben we er wel voor over. We benutten alle kansen die we krijgen, aangezien de kans op een spontane zwangerschap heel erg klein is.
jippie: :hug: voor jou! :-*
miepel: er zal idd snel wat tijd over heen gaan hoop dat het niet nodig zal zijn!
alvast fijne vakantie