Myrthe is afgelopen vrijdag voor het eerst op de peutergroep van het KDV geweest. Ze had al wel een paar keer wat uurtjes gewend, maar de haar bekende leidster is vorige week ziek geworden en was er dus niet op Myrthe’s eerste dag. 's Ochtends toen ik weg ging, heb ik gezegd dat ik dit vervelend vond omdat het Myrthe’s eerste dag was. Er werd gezegd dat ze het zouden doen zoals voor Myrthe goed was. Tot nu toe kon ze gewoon terug naar haar oude groep wanneer ze dat wilde en dat zou ook na deze officiële overgang zo blijven.
Toen ik haar kwam halen, vertelde de (inval)leidster me het volgende: Myrthe heeft tot 10.30 gehuild en was niet te troosten. De leidster die het me vertelde kwam zelf pas om 9.30 uur op de groep en wist niet of ze daarvóór al lang huilde (ik had haar om 8.30 uur gebracht), maar daarna heeft Myrthe dus nog een uur ontroostbaar gehuild.
Toch hebben ze er bewust voor gekozen om haar niet terug te brengen naar haar oude groep, omdat ze anders bang waren dat ze helemaal niet zou wennen.
's Middags ging het heel goed en toen ik haar kwam halen zat ze te kleien en bleef ze lekker doorgaan, zelfs toen ik haar spulletjes ging halen in een andere ruimte.
Nou hebben wij Myrthe geloof ik zelfs nooit 10 minuten aan 1 stuk zien huilen, dus dat maakt 1 Ã 2 uur extreem lang voor ons. En wat vooral vervelend voor me voelt, is de combinatie dat er geen vertrouwde leidster was EN het zo lang ontroostbaar zijn.
Ik ga er morgen over bellen met het KDV om het er over te hebben.
Wat vinden jullie er van?
ach wat zielig…
bij tygo’s overgang ging het eigenlijk als vanzelfsprekend… ze hebben een open deuren beleid dus hij zat toch al de halve dag in de nieuwe groep. de leidsters rouleren ook, dus die zijn ook bekend.
het einige waar ie aan moest wennen waren de groepsactiviteiten… dat ie nu niet meer lekker de hele dag kan doen wat ie wil, maar dat ze een vast gezamelijk programma hebben.
Ik vind het belachelijk :shock: .
Ze hadden je moeten bellen!
Maaike is gisteren ook voor het eerst de hele dag op de peutergroep geweest dus we zitten in dezelfde situatie (zelfde aanpak ook).
Ik vind dat ze haar terug hadden moeten brengen zoals afgesproken! En dat ze je hadden moeten bellen. ALs ze zo lang huilen wil je dat weten dan kun je zeggen wat ze het beste kunnen doen of misschien komen. Je rekent daar ook op. Zo raak je het vertrouwen ook kwijt.
Bij ons ging het de eerste ‘officiele dag’ gelukkig goed (vorige keer niet) maar ik was ook heel boos geworden als ze haar dan dus niet terug hadden gebracht.
Het helpt toch helemaal niet zo; ze moeten zich wel veilig voelen :naughty: .
Hmm… Als ze met jou hebben afgesproken dat ze haar terug zouden brengen, dan hadden ze dat moeten doen. Anders moeten ze die afspraak niet maken. Ik denk dat je hier dus zeker wel even een gesprekje over kan aanknopen. Gewoon even vertellen dat je er toch best van geschrokken bent dat je meisje zolang had gehuild en dat je toch wat anders had verwacht.
Bij ons KDV hebben ze ook open deuren en Bas kent bijna alle leidsters. Hij gaat ook smorgens bij het ene groepje tot iedereen er is en dan splitsen ze op. Gaat heel makkelijk gelukkig…
Bedankt voor jullie reacties. Bij ons ook open deuren hoor, maar die dag dus niet.
Ik heb er inmiddels met het KDV over gebeld en toen werd duidelijk dat het niet de bedoeling is dat een kindje zo lang ontroostbaar huilt. Dat was al fiijn om te horen. Ik dacht dat het waarschijnlijk een miscommunicatie was geweest met de invallers ofzo. Ze zouden het verder uitzoeken.
Vanmorgen toen ik Myrthe ging wegbrengen, moest ze even heeeel hard huilen, maar ik ze was al stil toen ik de deur uitliep. :mrgreen: Vanmiddag ging ik Myrthe ophalen en het was vandaag heel goed gegaan. Ze had bijna niet gehuild. En nog mooier: ik spraak iemand die vorige week ook werkte en die zei dat Myrthe 's ochtends wel regelamtig had moeten huilen, maar dat ze zeker niet ontroostbaar was en dat het niet aan één stuk was. Ik twijfel niet aan haar verhaal (ze vertellen het altijd heel eerlijk als er minder leuke momenten waren) en ik denk dat de invalster vorige week heeft overdreven.
Dat is toch wel een opluchting hoor!
ooooh gelukkig!
Nu hopen dat ze snel helemaal gewend is!