Iemand ervaring met yummy dough? Is eetbare klei voor kinderen… leek me leuk om te doen met het feestje van de oudste. vraag me af hoeveel er in zo’n doosje zit en hoe lang je het moet afbakken…
En of je het ook zelf kunt maken: speelbaar klei wat je later op kunt eten… hoeft van mij niet perse gebakken te worden.
uhm marsepein
Brooddeeg.
Ik heb het op de Kreadoe zien staan, een pond klei voor ruim 8 euro. Ik
zou de kindjes lekker met brooddeeg laten spelen, en dat voor ze afbakken.
Kunnen ze het daarna nog schilderen ook als daar nog tijd voor is
booddeeg kunnen ze niet opeten. Ik vind dat wel leuk maar wil echt iets eetbaars dit keer. Tis wel duur ja :shock:
Marsepein of fondant inderdaad, in allerlei kleurtjes te koop :thumbup:
Koekjesdeeg maken en kleuren?
Ik vind het echt te duur voor iets wat je heel simpel zelf kunt maken.
of heel veel spekjes kopen
poedersuiker mengen met water en de spekjes kunnen aan elkaar geplakt worden
@hedwich wrote:
of heel veel spekjes kopen
poedersuiker mengen met water en de spekjes kunnen aan elkaar geplakt worden
dit lijkt me ook erg leuk, soort playmais

marsepein zou ook wel kunnen maar dat lijkt me zooo zoet (maarja, zijn die snoepjes misschien ook wel… )
ik denk er nog even over, duurt ook nog even. ga iig wel naar de xenos marsepein halen als ze het nog hebben.
Dat hebben ze toch niet bij Xenos? Ik bedoel de marsepein of fondant voor taartdecoratie, dat hebben ze bij Jamin en Pipoos onder andere.
klopt
staat in de folder, lekker goed koop. Schoonzus had er een taart van gemaakt dus vandaar. Had ik ook niet gedacht hoor dat ze dat daar verkopen… maar ik vermoed dat het een tijdelijke actie is hoor. Dus vanaar dat ik van de week moet gaan, anders ist op :mrgreen:
250 gram voor 1,99, stuk goedkoper dan ah/jamin etc…
voor het feestje van mijn dochter, met het thema lekkker!!! had ik deeg gemaakt van een pak appeltaartmix (met boter, maar zonder ei), en daar hebben ze eerst heerlijk mee gekleid en van gesnoept, vervolgens heb ik de restanten afgebakken, en hadden ze dus koekjes, waarvan een deel meegenomen is naar huis…
verder hebben ze cakejes (of eierkoek) versierd en snoep(hap)spelletjes gedaan.
een koksmuts knutselen is ook leuk bij het thema.
en lekker hoeft niet te betekenen dat het bol staat van de kleur/geur/smaak-stoffen, versieren kan ook met rozijntjes e.d. hema heeft een hoop keus wbt ‘‘verantwoord’’ snoepen (ja, het blijft snoepen, maar het is ook feest, dus voor een keer…)
gr L
Bij Xenos zag ik laatst gekleurd marsepein liggen. :drool: