Kaja eet nu lekker fruit en warm eten (geen rapley, gewoon uit een potje of gepureerd met de pot mee) en hij geniet er ontzettend van!
Nu krijgt (of tenminste, dat bieden we hem aan) hij sinds vorige week yoghurt als toetje. We hadden al biogarde gekocht, omdat dat milder is dan gewone yoghurt.
Het CB raadde aan om de yoghurt puur te geven en hem er een week aan te laten wennen…nou meneer vind het helemaal niet lekker en weigert nu al een week (na de eerste twee happen) om het te eten!
Ik heb er al een beetje roosvicee doorgedaan (de vierde dag, nadat hij gewoon de lippen stijf op elkaar houdt zodra hij de yoghurt alleen al ziet! :lol: ), maar na een hap wil hij dan ook niet meer (bij die hap doet hij zijn mond niet open, maar smeer ik wat op zijn lippen en hij trekt meteen een vies gezicht zodra hij het proeft)
Een vlaflip heb ik ook al gemaakt, dus vanillevla met yoghurt.
Ik heb het al verdund met melk en in de fles gedaan, maar dat wil hij ook niet.
Ik heb er ook al een beschuitje doorheen gekruimeld, maar ook dan eet hij het niet.
Hij is dus verder een hele goede eter, behalve dit!
Hebben jullie nog tips?
waarom moet hij perse yoghurt?
Ik denk dat Lieselotte nu 3 keer yoghurt heeft gegeten, namelijk als ik vruchtenyoghurt heb gemaakt, maar ik weet zeker dat ik het haar ook niet puur hoef aan te bieden…
Misschien vind hij het wel te koud!
Weet het niet hoor maar omdat ze altijd de wat warmere melk gewend zijn :think:
als je eenmaal begint met vedunnen ben ik bang dat hij het idd niet meer puur wilt hebben.
Viènne krijgt ook yoghurt eerst wilde ze het echt niet hebben keek vies.
Trouwens als ze moe is wil ze ook niet, maar ander xgaat er een half schaaltje yoghurt in.
Gewoon volhouden wil hij niet??? eet je het schjaaltje zelf leeg en de volgende dag gewoon weer proberen.
Ik pureer wat fruit en dat gooi ik er dan door heen…
Dat vind hij wel lekker…
hoi
heb mijn zoon eerlijk gezegt nog nooit geen yogert gegeven
hij krijgt wel af en toe een danoontje of een hapje van mijn toetje en dat vindt ie om te smullen :inlove:
maar ze hoeven geen yogert hoor is mij in ieder geval niks over gezegt vanuit het buro
hmm intressant dit…Niels zou ook yoghurt moeten gaan eten,maar deze meneer hoeft t dus ook niet,en roosvicee mag niet vlgs het CB,en suiker erdoor lijkt me dan ook niet erg handig,maar puur!!! :shock: :shock: dat vind ik zelf ook niet te eten,dus waarom zou dat mannetje het dan wel moeten eten?
ben allang blij dat hij beetje fruit en groente eet! :mrgreen:
hubbie’s uitspraak van de week; zuur verdienen,en ook nog zuur eten?? echt niet!!! :mrgreen:
yoghurt is vrij zuur dus eigenlijk vind ik het niet gek als een kindje dat niet wil eten. Idd wat zoeter maken misschien met fruit en anders geen yoghurt is ook geen drama toch???
Ik heb ook nog geen yoghurt geprobeerd. Wel danoontjes en dat heeft ook ff geduurd voordat ze die kon waarderen (te koud, zoals iemand al opmerkte), in het begin heb ik ze daarom soms een beetje opgewarmd, of als ik er aan dacht al ff uit de koelkast gezet.
Yoghurt is idd zuur, maar ikzelf vind dat wel lekker. Zo eet ik als ontbijt altijd magere kwark (zonder suiker oid) en Sibel vind altijd wel dat ze daar een hapje van mee moet proeven :lol: . Ook zij vind dat lekker, dus ik denk dat de zuurheid van yoghurt hier niet het probleem zou zijn.
Heel herkenbaar…
Bij ons werkte het wel om boerenland yoghurt van Campina te geven.
Deze is blijkbaar minder zuur en eet ze wel met veel plezier.
Succes erme.
@marijke79 wrote:
yoghurt is vrij zuur dus eigenlijk vind ik het niet gek als een kindje dat niet wil eten. Idd wat zoeter maken misschien met fruit en anders geen yoghurt is ook geen drama toch???
Biogarde is bijvoorbeeld helemaal niet zuur hoor, maar lekker
zacht van smaak :thumbup:
Probeer het met turkse of bulgaarse yoghurt…die zijn niet zuurig en er zit ook gelijk wat meer vet in ,wat babys nodig hebben,plus totaal geen suiker.
@cleo wrote:
Probeer het met turkse of bulgaarse yoghurt…die zijn niet zuurig en er zit ook gelijk wat meer vet in ,wat babys nodig hebben,plus totaal geen suiker.
inderdaad ook een goeie tip (griekse yoghurt is ook lekker !)
En puur natuur is uiteraard veel beter dan allerlei fruit, roosvice
of andere zoete dingen erdoor doen ! :thumbup:
Als ik het zo lees, is die van mij uitzonderlijk… die gaat ook heel hard brullen van de yoghurt, maar dan als het op is… Ze vind het heerlijk.
Ze houd zelfs niet van zoete dingen…
Maar is 6 maanden niet vroeg om nu al yoghurt te geven? Ik zou in ieder geval biogarde proberen, daar zijn wij ook mee begonnen, dat is milder van smaak.
@Becca wrote:
Als ik het zo lees, is die van mij uitzonderlijk… die gaat ook heel hard brullen van de yoghurt, maar dan als het op is… Ze vind het heerlijk.
Ze houd zelfs niet van zoete dingen…
Same here :wink:
Hier ook een mannetje dat echt geen yoghurt lust. Het eerste hapje gaat goed maar daarna gaat zijn mondje dicht. Ik probeer het ook iedere da opneuw. Hij lust alles behalve dat!!
Ga ook eens biogarde proberen van de week.
Lucas lust alleen zijn yoghurt zonder iets erdoor, gewoon lekker zure yoghurt, kwarkje en danoontjes lust hij ook niet.
Pepijn daarentegen die lust geen yoghurt als ik het voor zijn neus zet dan smijt hij het hele bordje met inhoud en al op de grond :think: , dus daarom krijgt hij een danoontje van ons en dat vind hij heerlijk.