Ik heb altijd gezegt; “als de Vrije School in Assen Frans geeft, gaat Thomas daar naartoe”. David wil heel graag dat Thomas Frans leert (België is tweetalig en dan hebben we ook nog “mammie”, de 2e vrouw van Dave’s vader, een Francaise) en tja, op de “normale” scholen geven ze dat niet en op de Vrije School in Groningen (waar ik op zat) ook niet.
Nu ben ik er natuurlijk op tijd bij, Thomas is pas 1, maar ben nu wel even helemaal in feest stemming hahaha! :lol:
En ze geven dus in Assen Frans op school.
Het enige (en dat is natuurlijk nogal wat) waar het nu nog van afhangt is; zien we het zitten elke dag 15 km om naar school te gaan terwijl hier dichtbij ook scholen zijn, bevalt de sfeer op school, hoe is onze situatie in die tijd (ga ik studeren - in Assen, is er een nr.2, hebben we dan een auto en ik mijn rijbewijs).
Maar toch, het voelt alsof er een pak van mn hart is gevallen (of hoe zeg je dat) :dance: .
De Vrije School, helemaal mijn school, dat sfeertje, dat vind je nergens haha!
hihi wat grappig, mijn oma woont tegenover de vrije school in groningen. niet dat je er wat aan hebt maar ik vond het wel grappig :lol:
Hihihi, dan weet ik waar je oma woont !
Ik heb zelf op de Vrije School in Groningen gezeten :lol: !!!
Berklestraat 2e huis, nog niet zo heel veel jaar geleden zaten daar in dat klooster nog nonnetjes, weet jij dat ook nog???
Ja… dat weet ik nog! :lol:
je zit dan niet alleen met halen en brengen.
maar ook met vriendjes en vriendinnetjes die verder weg wonen.
is lastiger dan om met elkaar te spelen.
JA, ik weet er alles van,
dat is altijd een hoop geregel en gebel; maar het KAN wel!
15km dat kun je fietsen… :lol:
Nou en ik wil je ook wel helpen hoor… Of je komt ook in Assen wonen, het is best leuk hoor… :roll:
We hebben een bos in de stad…
Kaar…
heb je al besloten of jou kids ook naar de Vrije School gaan?!
:mrgreen:
Ik word met de maand standvastiger in mijn keuze, zeker nu ik over de dichtsbijzijnde basisschool geen goede verhalen hoor (vooral ook van oudleerlingen).
En we wonen naast een speeltuintje en de kinderen in de buurt zitten al op veel verschillende scholen, en toch spelen ze allemaal samen.
En op de VS-Assen zijn ze zeker de 1e schooljaren altijd vroeg vrij, dus kunnen ze altijd nog eens samen spelen!