yepp junior of maxi?

hm… ik heb een nieuwe fiets besteld met yepp junior… maar twijfel ineens of dat wel de juiste keuze is…



Op de beschrijving van GMG staat dat dit zitje VANAF 6 is en Suus is 3… zou het toch kunnen? ze zit nu ook al vaak op zo’n zadeltje voorop mijn stang. Maar die gaat er dus af en dan heb ik enkel nog maar een zitje achterop.



Moet ik toch nog maar een jaar of 2 de maxi achterop hangen of zal de junior al prima gaan, iemand ervaring mee?

Junior model heeft wel heupgordeltje… :think:

Ha Cell, ik ken de stoeltjes verder niet. Maar heeft de maxi wel een 5 punt gordel? Dan zou ik toch voor de maxi gaan. Vind 3 jaar en 6 jaar net teveel verschillen…

De Maxi heeft idd een 5 puntsgordel… maar op zich heb ik haar nooit meer in de gordel, omdat ze voorop dus ook “los” zit…



De junior was mijn overweging omdat ik dan ook incidenteel Mies en de anderen nog kan vervoeren, die passen niet meer in de maxi…

:think:



Ze heeft kledingmaat 110/116 en is best groot voor haar leeftijd, nu 3 jaar en 5 maanden, zeg maar 3,5 en na de zomer gaat ze naar school… ik moet haar dan elke dag vervoeren van en naar school… er zitten goede voetensteuntjes bij en een gordel die onder haar oksels gaat en voor haar romp loopt…



Ik twijfel verschrikkelijk…

Lastig Cell.



Ik zelf persoonlijk zou Dean echt nog niet in de junior zetten. Nou is hij dus ook wel een stuk kleiner. Zit net in mt 104.

Maar buiten lengte/leeftijd zie ik Dean er als kind zijnde ook nog niet in zitten. Vrees dat hij teveel gaat bewegen en er buiten zal gaan proberen te hangen. Niet als uitproberen zijnde in de negatieve aandachtvragende zin maar meer omdat hij denkt dat het wel kan en omdat het leuk is.



Heb je je maxi nog? Dan zou je de junior kunnen proberen met Suus. Werkt het niet, dan kun je altijd nog de maxi erop zetten!



Welke fiets is het trouwens uiteindelijk geworden?

Edit: lees in je andere topic al welke het geworden is. Zal zo even kijken :mrgreen:

Ik ga denk ik even een keer proberen met de fiets van buuf… of ze zich een beetje goed houdt… ik denk eigenlijk van wel namelijk… ze is groot, bijdehand en zit al op het zadeltje sinds ze nog geen 2 was… dus ze snapt het principe van evenwicht houden wel… er gaan geen voetensteuntjes op maar fietstassen, dus daar gaan haar benen in.

Nou, voorlopig blijft ze zitten in de yepp junior. Ik heb het geprobeert op de fiets van buuf, maar ze vind het ook gewoon eng. Ze wil graag haar duim in de mond steken en het idee dat ze er dan af kan vallen…



brrr… ik heb nog eens goed gekeken en op zich kan zelfs Mies nog wel in de yepp maxi, zei het wat opgefrot. Maar dat is een flinke kerel van 5,5 en kledingmaat 122… dus ik denk dat Suus er zeker nog wel 2 jaar in kan en tegen die tijd fietst ze ws zelf…

:thumbup: