Eerst even het verhaal:
Een paar weken geleden hadden we een optie op een vlucht naar Suriname, omdat R. nog geen toezegging had om zijn dagen op te kunnen nemen durfde ik het nog niet echt vast te zetten. We moesten iedere 48 uur verlengen en dat mochten we wel een tijdje volhouden omdat de vlucht pas in december is!
Zo gezegd zo gedaan! Ruim 1 week al iedere 48 uur verlengd tot ik dus 1x een half uur te laat was… Nu denk je meteen: Ach in dat half uur lijkt het vrij onwaarschijnlijk dat alles vol zit! Dus gewoon weer gebeld en er was idd nog plek voor precies dezelfde vlucht en dezelfde tijd, hij was alleen een paar honderd euro duurder :roll: En dat voelde dus echt even als geld weggooien! Toch ook maar weer een optie op genomen, maar na overleg met R. niet meer teruggebeld. Helaas Ben er echt een week flink chagerijnig van geweest :wall:
Nu was ik zaterdag weer een beetje aan het neuzen op de KLM site en er waren ineens extra vluchten ingezet tegen een nog goedkoper tarief dan onze allereerste keus. Nu heeft R. van zijn vloerchef ondertussen al wel mondeling een toezegging gekregen, maar dus nog niet officieel :think:
We hebben ik geloof 15 min. getwijfeld en toen toch bevestigd. Gisteren met de trein naar Schiphol meteen de e-tickets opgehaald en even vliegtuigen gekeken met Nonnie!
Dus: Yeeeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssssss! We gaan weer naar Suriname! :dance: :dance: :dance:
Nu hopen dat de tax idd per juli gaat vervallen en dat we dan ook nog eens een leuk zakcentje terugkrijgen
super :thumbup: :mrgreen:
enne tax vervalt zeker…alleen ze moeten nog even kijken hoe ze dit gaan verrekenen enz bij lijndiensten omdat er dan met internationale systemen wordt gewerk…BIj ons halen we het er nu al af bij elke charterboeking met vertrek vanaf nu al…scheelt voor een gezin die buiten europa vliegt al 45 euro pp… :dance:
ben helemaal niet jaloers :liar:
Weet jij daar al meer van dan??
Bij ons is de tax per ticket nl. €275,- en het deel waar het dan over zou gaan is €200,-, dus 3x wordt dan €600,- :shock:
De vrouw aan de balie kon ons wel vertellen dat het over dat deel ging, maar niet hoe dat nu allemaal verder gaat en ook niet of het op nu geboekte tickets nog gecrediteerd wordt
@issie wrote:
ben helemaal niet jaloers :liar:
Dit lukt ons ook maar 1x in de zoveel jaar hoor!! Alleen zit er nu maar 2 1/2 jaar tussen vanwege een leuke belastingteruggaaf Dus snel de keus gemaakt omdat het dametje straks naar school gaat en dan alleen het heeeeele dure hoogseizoen nog maar mogelijk is!
het gaat om de vliegtax !!! dat is niet hetzelfde als de luchthavenbelasting…!!! die blijft gewoon bestaan, het gaat echt om de vliegtax van 45 euro pp buiten europa en 11,25 binnen europa!..tis minder dan je had gehoopt maar he iets is beter dan niets toch??? :mrgreen:
Tuurlijk alles is mooi meegenomen!
Maar er staan 3 tax bedragen op dat e-ticket en die vrouw wees aan en zei er bij dat het om die €200,- per ticket gaat!
Edit: even het ticket erbij gepakt!
Er staat:
Tax/Fees/Charges: €200,00 YR
€14,66 RN
€73,77 XT
en daarvan had ze het over die €200,00 YR
Weet jij dan ook waar die letters voor staan?
wat super!!! ben je al een s geweest met de kleine?
en idd de tax die vervalt (weet neit of dat a la minute is?) is die van 45 euro buiten-europa.
YR: veilingheidsbelasting samen met de brandstoftoeslag
RN: service charge Nederland
xt : totaal aan belastingen
:mrgreen:
@issie wrote:
YR: veilingheidsbelasting samen met de brandstoftoeslag
RN: service charge Nederland
xt : totaal aan belastingen
:mrgreen:
Nou, dan snap ik het nu helemaal…nog niet :lol:
Ik zal wel zien tegen die tijd
Ben allang blij dat we nu een goedkoper tarief hebben gevonden nog en dat scheelt sowieso €800,- :thumbup:
@fiep klophout wrote:
wat super!!! ben je al een s geweest met de kleine?
en idd de tax die vervalt (weet neit of dat a la minute is?) is die van 45 euro buiten-europa.
Ja! Toen was ze 10 maanden en toen heb ik een foto geshowed die bij jou heel wat herinnering teweeg bracht
Zie wel tegen de 9 urige vlucht op nu met een 3-jarige, dus tips zijn meer dan welkom :mrgreen:
ah ja, smelttttt! Het past precies he!
ze heeft nu een eigen stoel he? ik kan alleen maar zeggen dat hier tot nu toe alle 6 de vluchten (drie keer heen en terug) naar oeganda 100% zijn meegevallen. Afgelopen keer, nano 3 en 2 maanden, was ook echt een makkie (en geen stress of we een stoel voor hem konden ritselen, want het móést nu). Heenweg lekker gespeeld, met dekens hutten gebouwd, tv gekeken (zo’n prive schermpje in stoel voor je, jullie vliegen ook met klm, toch? ideaal!). de tijd was echt zo voorbij. Terugweg vlogen we om 11 uur in de avond. Tot 1 uur hield ie vol dat ie niet moe was, de schat, en toen om 1 uur de lichten uitgingen was ie binnen 3 minuten vertrokken. wakker gemaakt toen de gordel om moest voor de landing!
ik was mijn thermometer trouwens vergeten, super irritant! Dus vergeet die niet! En veul zetpillen he, die verkopen ze bijna nergens, en dan moet je met allemaal vieze poedertjes en pillen aan de slag…moet ze malariatabletten slikken?
Malaria wordt nog een twijfelgeval.
In principe zitten we net buiten dat gebied, maar ik wil eigenlijk wel een stukje binnenland zien deze keer en dan zou het wel nodig zijn!
Verder zijn alle entingen nog geldig/houdbaar van de vorige keer :thumbup:
Maar serieus een tv scherm in de stoelen?!
Dat was bij onze vorige vlucht zowel heen als terug niet. We vlogen dan wel niet met KLM, maar wel in een KLM-vliegtuig! Als dat deze keer wel zo zou zijn, zie ik het heel wat rooskleuriger tegemoet! Ik ga daar eens over informeren. En anders komt nu het idee in mij op om voor haar verjaardag aan iedereen geld te vragen en zo’n draagbaar dvd-spelertje te kopen :think: :oops:
wij vlogen met een airbus, die had ook in 2006 al schermpjes in de stoelen.
je kunt op website van klm checken met welk vliegtuig je vliegt, en ook wat voor uitrusting die heeft. Anders zou ik me niet schamen om een dvdreceordertje te kopen hoor! Ik moet zeggen dat hij hier het jaar dat wij um bij ons hadden, haast niet gebruikt is. ik kan moeilijk achterhalen wat nano allemaal gedaan heeft die 8 uur, maar hij is vooral bezig geweest met niks; beetje rondkijken, beetje met zijn stoel prutsen, beetje eten.
malariatabletten naar binnenwerken was hier trouwens echt een kriem. wij hebben het na tig methodes uiteindelijk altijd in een flesje met sap opgelost. Nano mocht dan zelf elke ochtend een pakje sap uitzoeken voor zijn pilletje. en achteraf kreeg ie een Superted, een vitamine-pilletje dat als beloning werkte voor het slikken van die vreselijk vieze pil…