Yeah!! Reden voor een feestje vanavond!

Door stomme (communicatie)fouten van de gemeente, werd ons huis op de monumentenlijst geplaatst.

Daar waren we het niet mee eens en tekenden bezwaar aan.

De wethouder kwam thuis praten en maakte ons lekker met subsidies. Er werd afgesproken dat de opzichter zou komen en overleggen wat we wel en niet zouden mogen doen.

Nou, dat liep uit op een teleurstelling, want we mochten niet verder gaan met de stijl waar we mee bezig waren, moesten zelfs twee, vorig jaar geplaatste kozijnen verwijderen en de nieuwe kozijnen die nog in de werkplaats staan, mochten we niet plaatsen.

Afgesproken werd dat wij een plan zouden schrijven met wat we wilden gaan verbouwen en of we ons bezwaar zouden handhaven.

Dat hebben we dus gedaan, ook het bezwaar gehandhaafd…

Paar spannende weken gehad, maar vandaag kwam het verlossende antwoord: We zijn van de monumenten AF!!!

Reden voor een feestje dus vanavond…

Mijn droom komt uit: ik krijg mijn openslaande deuren in de woonkamer…

:dance: :dance:

Voor wie nieuwsgierig is:

http://pengwyn.home.xs4all.nl/droomhuis/Verbouwingsplannen%20Buitenkant%20-%20Before%20After_lr.pdf

wat een mooi groot huis! :inlove:

feest ze vanavond!

wat een geweldig huis :inlove: :thumbup:

Mooi huis :thumbup: Bizar dat zulke aanpassingen niet mogen binnen de monumentenlijst :think:

Is dat huis, allemaal van jullie? Zegt ze een tikkeltje jaloers

Gaaf man, en wat een mooie renovatie, lekker fris alles weer dan!

Nee, mocht niet… Dubbel glas was zelfs uit den boze…

Het moest zoveel mogelijk in oude staat… Toen ik zei dat we dan alle ramen aan de zijkant eruit moesten halen, zei hij dat ik niet moest overdrijven…

Was een zeer heftig gesprek.

Wij vonden dat we het pand met liefde en eerbied aan het opknappen waren, maar daar was hij het niet mee eens, want zo werkte het niet…

En we moesten juist blij zijn dat we monument werden, want dan kreeg je subsidies…

40% wel te verstaan…

Even rekensommetje: dubbel glas kost ongeveer 39 euro M2, monumentenglas kost 137 euro m2… reken dan maar de 40% uit :wink:

Maar nu zijn we blij, we kunnen verder!!!

Is nog wel een (minstens) 10 jarenplan, maar toch…

Sweet love, ja, dat is ons huis… :oops: :oops: En beetje van de bank :wink:

Vind het soms best moeilijk om te zeggen, terwijl ik ook helemaal verliefd op het huis ben. Zit ook nog een heerlijk grote tuin aan voor, zij en achterkant bij…

Wat mensen soms zien als nadeel, is dat we op het industrieterrein zitten, maar dat is juist heerlijk!!

Het is een klein dorp, dus industrieterrein stelt weinig voor…

Heb zelfs een heel schattige klein kerkje in de "voortuin :inlove:

wat een mooi huis, sfeervol ook, en zeker met de aanpassingen die jullie willen aanbrengen!

Dubbel glas was zelfs uit den boze...

schande. echt; schande dat ze ihkv in de oude staat willen houden zoiets onzichtbaars maar milieuvriendelijks als dubbele glazen verbieden. Dan ben je volgens mij behoorlijk de verhoudingen kwijt.

Ben het helemaal met je eens Fiep, daarom wilden we ook niet…

Als je dat grote raam ziet, dat is 3 meter breed en 3 meter hoog… Nu enkel glas, we kunnen nooit de gordijnen open hebben,mits het zonnetje goed schijnt. Anders komt er zo’n ongelofelijke kou af, niet gewoon…

Het is dus niet meer dan normaal om er dubbel glas in te zetten…

En monumentenglas isoleert nog minder dan hr glas…

En zolang je het in stijl van het pand doet, moet het toch kunnen???

Zoooooo, en niet om het één of 't ander hoor, maar ik vind jullie aanpassingen het huis juist qua stijl en sfeer opkrikken. Echt heel mooi! :clap: En gefeliciteerd! F*ck de subsidie.

Gaaf huis!

Toch jammer dat ik dat kleine kerkje toen op vakantie niet gevonden heb :lol: . Had beter naar dat grote huis kunnen zoeken :wink: .

vrienden van ons hebben dus zo’n monumentenpand…

En dat is idd vaak vechten tegen de bierkaai.

Zij wilden graag de ramen terug in oude stijl, maar wel graag met het comfort van nu.

Dan werden de dwarslatten 1mm (ja dat lees je goed 1 MILLImeter) breder dan het oorspronkelijk was… en dus mocht het niet :eh: .

Of een bijgebouwtje op het erf… mocht ook niet… maar ze mochten wel extra grond erbij aankopen…

Door dealtje met de buurman (die heeft bijgebouwtje in stijl op een hoekje van zijn grond gebouwd en daarna dat hoekje met gebouwtje aan hun verkocht) hebben zij nu wel dat bijgebouwtje, maar echt te triest voor woorden soms hoor… oude gietijzeren toegangspoort willen herstellen? Ja maar niet zoals jullie het nu hebben ingediend, maar zo… eh dan past er geen auto meer door… ja dan moet je de auto maar parkeren op publieke grond of het hek niet laten plaatsen :wall: .

Juist, Mamamarije, tegen zulke dingen loop je aan…

Mijn argument dat de nieuwe situatie van het toogkozijn meer in stijl was dan dit nu, want immers was dat vroeger de ingang van de stal, dus openslaande deuren, maar dan met het moderne comfort…

Maar nee!!!

En terwijl hij niet eens kon aangeven wat nu de precieze stijl was van de kozijnen… Hij DACHT die van boven links…

Maar gelukkig zijn we ervan af…

Geloof we nu als “karakteristiek” in het bestemmingsplan komen… wat dat inhoud, verteld hopelijk morgen VeH me…

Wauw wat een mooi pand!!

En geweldig aanpassingen komen eraan zich, heerlijk van die deuren!

Leuk dorp ook :thumbup::wink:

Lief vriendinnetje van me woont daar (hoewel t nu woonde is,dr ouders nog wel) die bij me in de klas zat.

@mamalena wrote:

Zoooooo, en niet om het één of 't ander hoor, maar ik vind jullie aanpassingen het huis juist qua stijl en sfeer opkrikken. Echt heel mooi! :clap: En gefeliciteerd! F*ck de subsidie.

Dat wilde ik ook zeggen, het ziet er 10x beter uit na de verbouwing :thumbup:

Gefeliciteerd! Heb je snel een taart gemaakt? :wink:

lol, nee, Pumba, was idd wel een leuke aanleiding geweest weer eens te bakken…

Het stond vanochtend zelfs in de krant!..hihi…

Van harte gefeliciteerd en feest er inderdaad maar lekker op :thumbup:

Prachtig huis met nog mooiere plannen om het er nog mooier uit te laten zien. Jullie plannen passne goed bij het huis. Balen dat de gemeente zo moeilijk deed, maar ik ben blij voor jullie dat je er van kan maken wat je wilde :clap: