Yasmin v.s Cerazette

Ik ga overstappen van pil

Vroeger gebruikte ik altijd de micrognynon en kreeg toen een vervanger

Eigenlijk voelde ik me daar helemaal niet lekker bij.

Toen na de kindjes gebruikte ik cerazette omdat ik bv gaf en volgens mij voelde ik me daar beter bij.

Na de bv overgestapt op de Yasmin en ik geloof toch echt wel dat il me er niet lekkerder door ga voelen

Ik heb heeeel vaak een flinke migraine aanval en ben erg moe kortom ik voel me er niet lekker bij en heb nu weer gevraagd naar de cerazette en wil weer kijken hoe dat gaat.

maar nu mijn vraag gebruiken er hier nog meer meiden cerazette zonder bv te geven en kan ik zomaar van een week Yasmin te hebben geslikt overstappen op cerazette?

Dank jullie wel alvast!

Ik vond de cerazette helemaal niks, ook veel hoofdpijn van (trouwens van mijn “oude’” pil ook na de zwangerschappen :roll: ) Ik heb sinds maart een Implanon en nergens geen last meer van ! Zelfs niet ongi meer dus das helemaal fijn :lol: echt een aanrader!

@juulisjuul wrote:

Ik vond de cerazette helemaal niks, ook veel hoofdpijn van (trouwens van mijn “oude’” pil ook na de zwangerschappen :roll: ) Ik heb sinds maart een Implanon en nergens geen last meer van ! Zelfs niet ongi meer dus das helemaal fijn :lol: echt een aanrader!

Fijn he, niet meer ongesteld!

Het lijkt mij een gek idee, zo’n staafje onder je huid.

En ben je nog niet dikker geworden? Ik ben aan de pp sinds maart en ben sinsdien al 5 kilo zwaarder zonder andere leefgewoonten.

Ja kijk daar hou ik dus niet van, van zo’n ding in mijn huid…

Lees trouwens ook daarover verschillende dingen

Ik denk dat ik het maar gewoon moet ondervinden

Ik ga vanaaf beginnen en we zullen zien…

Ik gebruikte ook de cerazette omdat ik van alle combinatiepillen (ook nuvaring) migraine krijg.

Ik voelde me er echt heel lekker bij, ook echt veel meer ‘mezelf’. Of je zomaar kunt overstappen zou ik even overleggen met de huisarts.

Nadat de baby geboren is ga ik ook zeker cerazette weer gebruiken!

@Karin2 wrote:

@juulisjuul wrote:

En ben je nog niet dikker geworden? Ik ben aan de pp sinds maart en ben sinsdien al 5 kilo zwaarder zonder andere leefgewoonten.

De PP staat ook echt bekend om het zwaarder worden.

Meestal adviseren artsen dat ook niet echt, tenzij je niet meer zwanger wilt worden (omdat het een opstapelingseffect heeft van de hormonen) en bij mensen met een geestelijke handicap.

Ik heb zelf nu de Mirena (spiraal) sinds juni, omdat ook ik niet lekker werd van de pil, down, migraine enz…

Mirena is super, je hoeft nergens meer aan te denken elke dag, en ik word nog wel elke maand ‘normaal’ ongesteld, maar veel mensen zijn het nog maar 2 dagen met inlegkruisje.

Als we nog een kinderwens hebben met een paar jaar, wordt hij er gewoon uit gehaald.

Mirena heeft ook wel hormonen, maar in 1 mirena, wat goed is voor 5 jaar, zit een hormoonveelheid in van 1 pilstrip Microgynon.

@Karin2 wrote:

@juulisjuul wrote:

Nee hoor niks aan de hand, ik durfde geen mirena omdat ik twee keer heel veel bloed verloren ben na de bevalling en mijn baarmoeder ook niet samentrok daarna dus had ik zoiets van laat mijn baarmoeder maar ff voor wat het is…vandaar dat ik aan de implanon begonnen ben, ook maar 1 hormoon en 3 jaar nergens naar omkijken :wink: