Yasmin pil, wie ook???

Hallo!

Ik ben erg benieuw naar ervaringen van meiden die de Yasmin pil gebruiken of hebben gebruikt.

Ik heb namelijk erg veel last van hoofdpijn op het moment en ben daardoor ook beroerd (zelfs overgegeven!).

Ik ben zelfs afgevallen in de vakantie (op zich niet verkeerd) en heb echt niet gelijnd!!! Mijn eetlust is gewoon minder door het beroerd zijn en heb last van maagzuur en diarree ('s avonds)…



Ik heb echt geen idee dat het van de pil komt/ kan komen?



Wat zijn jullie ervaringen???

Misschien even je titel veranderen :wink: , ik als snoepmonster zijnde voelde me meteen aangesproken :lol: . Sorry verder geen nuttige bijdrage, ik heb een andere pil.

:mrgreen:



Ik heb de yasmin geslikt, maar man wat een troep. Ik werd regelrecht depressief en

kon alleen maar huilen. De deur uit gedaan en alles was oké.

Mijn zus reageerde ook zo sterk op de yasmin. Hier geen anticonceptiepil meer hoor voor mij.

Hallo memmie



Ik ben sindskort ook begonnen met de yasmin pil,

ik ben de eeste 8 uur van de dag misselijk en heb weinig eetlust.

(niet dat dit erg is als je 90 kilo weegt :mrgreen: )

Ik ben dus ook al afgevallen. Ik ben benieuwd of dit zo blijft…?



Ik hoop dat andere betere ervaring hebben met deze pil…



Succes ermee

@debbel wrote:

Misschien even je titel veranderen :wink: , ik als snoepmonster zijnde voelde me meteen aangesproken :lol: . Sorry verder geen nuttige bijdrage, ik heb een andere pil.


:mrgreen:

@debbel wrote:

Misschien even je titel veranderen :wink: , ik als snoepmonster zijnde voelde me meteen aangesproken :lol: . Sorry verder geen nuttige bijdrage, ik heb een andere pil.




Oeps… :oops:



:lol: :mrgreen:

Heb ook even op ervaringssites gelezen en daar zijn ook meer negatieve (soms zelfs erg heftige) reacties te lezen op deze pil.

Ik slik al jaren Yasmin, heb daarbij nergens last van. Maar dat zegt, denk ik, niets over of jij er wel/geen last van kunt hebben. Volgens mij is dat namelijk heel persoonlijk. Ik had bv. van veel andere pillen (Microgynon 30, Trigynon, tweede keer Diane 35) last, terwijl die bij anderen juist geen klachten gaven. Als jij denkt dat het van de pil zou kunnen komen, dan zou ik gewoon eens een andere pil proberen.

Ik heb deze pil jaren geleden geslikt en ik had ook vaak hoofdpijn… ik ben gevoelig voor migraine, nou had met die pil iedere week wel een aanval of anders wel gewoon hoofdpijn. Toen ik eenmaal gestopt ben ging het een stuk beter. Ik voelde me ook een stuk beter in het algemeen.

Ook ik heb Yasmin tijdelijk gebruikt, en kreeg er hoofdpijn van en hartklopingen. Het moest wennen zei de gyneacoloog. Dus dacht owke dan, maar in de 3e maand voelde ik me zo depressief, en dat ben ik van natuurlijke niet, de vrolijke altijd lichtpunt ziende ik die t liefst niet verdrietig is… en nu ? Man ik dacht wat moet ik hier nog?



En ik kreeg echt zoon hoofdpijn, dus ook bij mij was het effet niet zoals deze behoort te zijn en ben na de 3e maand er mee gestopt en ben overgegaan op wat anders.



Succes met zoeken naar wel een juiste pil die je hormonaal niet uit evenwicht haalt…



wel blijven doorzoeken, maar ene pil moet vaak wel tijd hebben om in het lichaam te wennen enzo.



succes :hug:

Heb gebeld met de ha en ik moet per direct stoppen, eerst voor 2 maanden om te kijken of het daadwerkelijk aan de pil ligt en dan kijken we verder. Ze denken evt ook aan migraine.

Afwachten dus…



Thanks voor jullie reacties!

Goed dat ze naar je luisteren , hopelijk is het geen migraine ( hoewel deze ook hormonaal bepaalt kan worden en nav reactie van een pil ontlokt kan worden)

Dus t kan zijn dat het migraine is en door de pil komt, maar hopelijk komt het niet terug.



Sterkte :hug:

Verder niemand???

ik ben nu een half jaar aan de yasmin, voor ella’s zwangerschap ook een half jaar. ik heb vaker hoofdpijn maar als ik die aan voel komen dan kan ik het er onder krijgen met paracetamol maar ik moet er wel gelijk bij zijn. echter had ik al migraine op jonge leeftijd toen ik dus nog niet aan de pil was. de yasmin staat erom bekend dat je er eerder gewicht door verliest dan ervan aankomt. verder hier geen bijwerkingen, tjs misschien een beetje minder zin :oops:

Ik heb besloten om ermee te stoppen. Ben nog niet hoofdpijn vrij, maar heb niet meer zo’n hoofdpijn dat ik ervan moet overgeven.

Heb nog 5 strippen liggen…

Heeft me E 30,- gekost (bijbetaling), mag voor E20,- overgenomen worden. Voor de liefhebber :wink:

@Memmie wrote:

Ik heb besloten om ermee te stoppen. Ben nog niet hoofdpijn vrij, maar heb niet meer zo’n hoofdpijn dat ik ervan moet overgeven.

Heb nog 5 strippen liggen…

Heeft me E 30,- gekost (bijbetaling), mag voor E20,- overgenomen worden. Voor de liefhebber :wink:




hoe lang zijn ze houdbaar?

Heb ze vorige maand gehaald, dus die kunnen nog wel even mee!

Zal morgen even kijken wat de precieze datum is!